top icon
Παρουσιάσεις

Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS…

… και προσπαθούμε να απαντήσουμε στο δίλημμα «1.000άρι με 100 ή 125 ίππους;».

Στην εποχή των μικρών τούρμπο κινητήρων που διανύουμε, το δίλημμα για όποιον θέλει κάτι παραπάνω δεν υφίσταται όπως παλιά μεταξύ κινητήρων διαφορετικής χωρητικότητας, αλλά μεταξύ διαφορετικών εκδόσεων ισχύος του ίδιου κινητήρα. Αυτό το δίλημμα δεν είναι κάτι νέο, καθώς ήδη από την προηγούμενη γενιά του Fiesta οι υποψήφιοι αγοραστές είχαν να διαλέξουν ανάμεσα σε ένα 100άρι και ένα 125άρι μοντέλο (αρκετά αργότερα προστέθηκε και το 140άρι), πάντα με φόντο τον πολυβραβευμένο EcoBoost κινητήρα (στα βραβεία του International Engine of the Year έχει έξι συνεχόμενες απονομές στην κατηγορία των 1.000 κ.εκ.).

Μετά τη συγκριτική δοκιμή του Fiesta των 100 ίππων (διαβάστε εδώ εκείνη την αντιπαράθεση με το Seat Ibiza των 115 ίππων και το 1500άρι Toyota Yaris), έρχεται η ώρα της ενδοοικογενειακής κόντρας. Ρίχνοντας λοιπόν μία ματιά στα χαρακτηριστικά των δύο εκδόσεων, οι μόνες διαφορές που μπορεί να εντοπίσει κανείς, πέρα από τους 25 ίππους στη μέγιστη ισχύ, είναι το ελαφρώς μεγαλύτερο φάσμα λειτουργίας (1.400-4.500 σ.α.λ. έναντι 1.500-4.000 της ασθενέστερης έκδοσης) στο οποίο αποδίδεται η ροπή των 170 Nm, μαζί με την ύπαρξη δίσκων στους πίσω τροχούς (έναντι ταμπούρων σε αυτήν των 100 ίππων).

Αυτό όμως που εντοπίζει κανείς στην πράξη είναι η προτίμηση της ισχυρότερης έκδοσης σε υψηλότερους ρυθμούς περιστροφής. Μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. οι δύο εκδόσεις μοιράζονται την ίδια ικανοποιητική απόκριση στις εντολές του γκαζιού. Από εκεί και πάνω, όμως, μπορεί να αντιληφθεί κανείς στο 125άρι μια μεγαλύτερη ευχέρεια στον τρόπο με τον οποίο κινείται η βελόνα του στροφομέτρου προς τις κόκκινες ενδείξεις. Αυτή η αίσθηση επιβεβαιώνεται και από τις μετρήσεις, όπου η δυνατότερη έκδοση είναι παντού ταχύτερη, και ειδικά σε ό,τι αφορά τις ρεπρίζ. Αρκετά εντυπωσιακό είναι μάλιστα και το προβάδισμα στην επιτάχυνση από στάση, αλλά αυτό εν μέρει οφείλεται στην απροθυμία της έκδοσης των 100 ίππων να πραγματοποιήσει μια γρήγορη εκκίνηση από στάση (με το που απελευθερώνεις απότομα το συμπλέκτη, ο κινητήρας πνίγεται, εκμηδενίζοντας τα περιθώρια για ένα σωστό σπινάρισμα).

Μικρές είναι οι αποκλίσεις σε ό,τι αφορά την κατανάλωση. Με δεδομένη την ταυτόσημη κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 σχέσεων, η ισχυρότερη έκδοση καταναλώνει κατά μέσο όρο μισό λίτρο καυσίμου επιπλέον (7,4 έναντι 6,9 λτ./100 χλμ.), κάτι που οφείλεται και στο γεγονός ότι μερικές φορές ο οδηγός παρασύρεται σε έναν πιο γρήγορο ρυθμό από τον ψυχωμένο κινητήρα. Υπάρχει και πρόγραμμα λειτουργίας Eco, με το οποίο πάντως δε θα λέγαμε ότι είδαμε κάποια αξιοσημείωτη μείωση στην κατανάλωση.

Το Ford Fiesta στο δρόμο

Από εκεί και πέρα, δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, η οποία παραμένει το μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία των σουπερμίνι. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση, ενισχύοντας την εξαιρετική κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους, ενώ η ανάρτηση ελέγχει με μεγάλη αποτελεσματικότητα τις κινήσεις του αμαξώματος. Αν και το Fiesta αφήνει μια σφιχτή αίσθηση, εντούτοις καταφέρνει να προσφέρει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης. Σε ό,τι αφορά τα φρένα, και οι δύο εκδόσεις τα καταφέρνουν αρκετά καλά, με αποστάσεις ακινητοποίησης που βρίσκονται λίγο πάνω από τα 57 μ., αν και η μικρότερη έκδοση φοράει ταμπούρα στους πίσω τροχούς. Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων που συνθέτουν έναν τυπικό κύκλο χρήσης ενός καθημερινού μικρού αυτοκινήτου, κάτι τέτοιο δε θα αποτελέσει πρόβλημα, εκτός από την ακραία περίπτωση μερικών παρατεταμένων φρεναρισμάτων, που θα οδηγήσουν σε πιο γρήγορη κόπωση. Από τη στιγμή όμως που πολλοί ανταγωνιστές υιοθετούν τη λύση των δισκόφρενων στους πίσω τροχούς, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα ταμπούρα ως μειονέκτημα.

Καταλήγοντας, το μείζον ερώτημα δεν είναι άλλο από το εάν αξίζουν 25 ίπποι (και δύο δισκόφρενα) το τίμημα των κάτι παραπάνω από 1.000 ευρώ (μιλώντας πάντα για το ίδιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Titanium, μιας και μόνο η μικρότερη έκδοση προσφέρεται και στο οικονομικότερο επίπεδο εξοπλισμού, Business). Να σημειώσουμε εδώ ότι σε μια αντίστοιχη περίπτωση όπως αυτήν του Seat Ibiza των 95 και των 115 ίππων η πλάστιγγα γέρνει σαφέστατα υπέρ του ισχυρότερου (μόλις 500 ευρώ για επιπλέον δύναμη, πίσω δίσκους και μία ακόμα σχέση στο κιβώτιο δεν θα έπρεπε ούτε καν να βάζουν κάποιον σε σκέψεις). Στην περίπτωση του Fiesta, όμως, η επιλογή δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρη, μέσα από το πρίσμα κόστους και χαρακτήρα του σουπερμίνι της Ford. Στο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς ποτέ δεν κρύψαμε την προτίμησή μας στην έκδοση των 125 ίππων. Τώρα πια, όμως, σε αυτήν τη νέα (και ακριβότερη) γενιά, η έκδοση των 100 ίππων μπορεί να εκπληρώσει με αξιώσεις τις απαιτήσεις που έχει ο οδηγός ενός σύγχρονου αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας. Αν κάποιος ζητάει το κάτι παραπάνω που θα του επιτρέψει να εκμεταλλευθεί περισσότερες πτυχές του δυναμικού χαρακτήρα του Fiesta (ειδικά μάλιστα εάν στην εξίσωση μπουν και οι εκδόσεις ST Line αλλά και αυτές των 140 ίππων), τότε μπορεί να κοιτάξει την έκδοση των 125 ίππων, η οποία ωστόσο θα δεχθεί επιπλέον πιέσεις και από την παραπλήσια (σε τιμή αλλά και ισχύ) πετρελαιοκίνητη παραλλαγή.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να αναφέρουμε την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση που συνοδεύει τη νέα γενιά του Fiesta, αλλά και το εξειδικευμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει σταθερό ετήσιο επιτόκιο 5,53%, προκαταβολή 40% και ευέλικτη περίοδο αποπληρωμής από 12 έως 48 μήνες.

ΜΟΝΤΕΛΟ

1.0T 125 PS

1.0T 100 PS

Κυβισμός (κ.εκ.)

999

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

125/6.000

100/6.000

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

170/1.400-4.500

170/1.500-4.000

Κιβώτιο

Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.040×1.735×1.476

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.493

Χώρος αποσκ. (λτ.)

303-984

Βάρος (κιλά)

1.089

1.088

Εκπομπή CO2  (γρ./χλμ.)

98

97

Τιμή Titanium (ευρώ)

16.794

15.740

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

10,1

11

50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

4,5

5,1

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

7/8,3

7,8/10,3

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

8,5

12,3

120-0 χλμ./ώρα (μ.)

57

57,4

Μέση κατ. (λτ./100 χλμ.)

7,4

6,9

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ