Ο επικεφαλής της VW, Jost Capito, εκφράζει νέες αντιδράσεις αυτή τη φορά για τον κανονισμό της σειράς εκκίνησης, αλλά και τι μπορεί να συμβεί αν εμφανίζονται περιστασιακά οδηγοί, όπως ο Sebastien Loeb στο Μόντε Κάρλο.
Πλέον μοιάζει συνηθισμένο και δεν προκαλεί εντύπωση, ειδικά από τότε που δεν “πέρασε” ο κανονισμός του shootout. Ο επικεφαλής της VW Motorsport, Jost Capito, εξέφρασε τις αντιδράσεις του και γκρίνιαξε για ακόμα μία φορά, τώρα με αφορμή τη σειράς εκκίνησης και το νέο σύστημα που θα εφαρμόζεται από τη νέα χρονιά. Συγκεκριμένα, να σας θυμίσουμε ότι από το 2015, τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα τα πληρώματα θα εκκινούν σύμφωνα με τη βαθμολογία του θεσμού, ενώ μόλις την τελευταία θα υιοθετείτε η αντίστροφη σειρά εκκίνησης. Με δεδομένη την παρουσία του Sebastien Loeb στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο Capito εκφράζει την ανησυχία του ότι ο Γάλλος θα κάνει περισσότερους αγώνες μέσα στη χρονιά και θα προσπαθήσει με αυτόν τον τρόπο να κερδίσει βαθμούς για λογαριασμό της Citroen στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, εκμεταλλευόμενος στους χωμάτινους αγώνες τη σειρά εκκίνησης. “Σε αγώνες όπως το Μεξικό είναι αδύνατο αυτός που ανοίγει το δρόμο να κερδίσει”, είπε ο Capito και συνέχισε: “Έτσι, αν εμφανιστεί κάποιος οδηγός σαν τον Sebastien Loeb θα είναι πολύ εύκολο να κερδίσει. Είναι πολύ απλό.”
Η σιγουριά του Capito για το ότι ο Loeb, ή ο κάθε οδηγός που θα εμφανίζεται θα κερδίσει δεν γνωρίζουμε από που προέρχεται, αλλά είναι φανερό ότι ο επικεφαλής της γερμανικής ομάδας μιλάει συγκεκριμένα για τον εννιά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. “Ακούσαμε ότι ο Loeb θα επιστρέψει στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αλλά πιστεύω ότι θα συμμετάσχει σε περισσότερους αγώνες. Είμαι σίγουρος ότι θα λάβει μέρος σε τρεις ή τέσσερις και θα κερδίσει πολλούς βαθμούς για την Citroen. Αυτό που με ενοχλεί, είναι ότι αν ο Loeb έρθει και κερδίσει τρεις ή τέσσερις αγώνες, δεν θα έχει ακολουθήσει ολόκληρο το Πρωτάθλημα. Κάποιος εκτός του χώρου, θα μπορεί εύκολα να πει ότι αυτός που κέρδισε το Πρωτάθλημα, το κατάφερε μόνο επειδή ο Loeb δεν έλαβε μέρος σε όλο το θεσμό! Αυτό θα μπορούσε να μειώσει την αξία του WRC και είχα προειδοποιήσει από την αρχή ότι θα μπορούσε να συμβεί αυτό.”
Μάλιστα, ο Capito δεν έκρυψε ότι εξετάζει και άλλους τρόπους αντιμετώπισης, μέχρι και να αφήσει εκτός για έναν αγώνα έναν από τους οδηγούς του! “Θα μπορούσa για παράδειγμα να αφήσω εκτός τον Jari Matti για έναν αγώνα, και να φέρω στη θέση του έναν άλλο οδηγό, ο οποίος θα εκκινούσε 10ος ή 15ος και με ιδανικές συνθήκες να κερδίσει τον αγώνα. Όμως, ποιον να φέρουμε; Ποιος είναι εκεί έξω που θα μπορούσε να κερδίσει τον Loeb από την ίδια θέση στη σειράς εκκίνησης; Κανένας!”
Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα του Capito. Μέχρι να ακουστεί η συμμετοχή του Loeb στο Μόντε, τόσο μεγάλη ανησυχία ή γκρίνια για τον συγκεκριμένο κανονισμό δεν εξέφρασε. Μην ξεχνάμε ότι ο Sebastien Ogier ήταν αυτός που ουσιαστικά εναντιώθηκε από την αρχή, με τον Jost να τον υποστηρίζει διακριτικά. Μόλις όμως η Citroen έβγαλε τον άσσο του Loeb από το μανίκι της, άρχισε πάλι η γκρίνια. Σε κάθε περίπτωση, κανείς δεν γνωρίζει πόσους αγώνες θα κάνει ο Γάλλος και δύσκολο βλέπουμε από την πλευρά μας τον Seb να κάνει περισσότερους, αφού υφίσταται ο κίνδυνος να “τσαλακώσει” την εικόνα του μετά από τόσο μεγάλο διάστημα αποχής, την ώρα που έχει υποχρεώσεις και στο WTCC. Βέβαια, δεν αποκλείει κανείς το ενδεχόμενο να είναι άκρως ανταγωνιστικός στο Μόντε και να του ανοίξει η όρεξη για τη συνέχεια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο όσο καλός manager είναι ο Capito, άλλο τόσο αντιπαθής γίνεται με την γκρίνια του στους φίλους του WRC. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε από προήλθε η φαεινή ιδέα του shootout, που ευτυχώς δεν υλοποιήθηκε._Π.Τ.