Παρόλο που τα Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Σουηδίας δεν είναι οι αγαπημένοι του αγώνες, ο Gus Greensmith πραγματοποιεί το καλύτερο ξεκίνημα της καριέρας του, όμως κάνει και αυτοκριτική για τις επιδόσεις του στον σκανδιναβικό αγώνα.
Η πρώτη σεζόν στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ με υβριδικά κινητήρια σύνολα για την κορυφαία κατηγορία Rally1, έχει ξεκινήσει θετικά για τον Gus Greensmith.
Μετά από τα Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Σουηδίας, στα οποία τερμάτισε πέμπτος, ο 25χρονος οδηγός βρίσκεται στην 4η θέση της βαθμολογίας Οδηγών με 20 βαθμούς, όντας πρακτικά τρίτος μεταξύ όσων ακολουθούν πλήρες πρόγραμμα, αφού μπροστά του βρίσκεται ο Sebastien Loeb.
Έχοντας ως συνοδηγό στο Ford Puma Rally1 τον Σουηδό Jonas Andersson, ο Greensmith αποτελεί βάσει συγκομιδής, τον κορυφαίο εκ των τριών “μόνιμων” φετινών οδηγών της M-Sport Ford, έχοντας περισσότερους βαθμούς από τον Craig Breen και προφανώς τον Adrien Fourmaux, ο οποίος έχει δύο εγκαταλείψεις σε ισάριθμους αγώνες.
Πέραν των βαθμών όμως, ο νεαρός Άγγλος πραγματοποιεί συνολικά το καλύτερο ξεκίνημα στην καριέρα του, ιδιαίτερα χάρη στην εξαιρετική του εμφάνιση στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου πέτυχε και τον πρώτο ταχύτερο χρόνο του σε ειδική διαδρομή.
Στο Ράλλυ Σουηδίας, η πέμπτη θέση ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους Greensmith-Andersson, αφού άλλωστε διαθέτει ελάχιστη εμπειρία σε χιονισμένη επιφάνεια.
Αυτό αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα, αν σκεφτούμε πως οι δύο πρώτοι αγώνες της σεζόν, είναι κατά τον Greensmith από τους πιο δύσκολους για εκείνον, αφού στη συνέχεια θα υπάρξουν ράλλυ τα οποία γνωρίζει καλύτερα.
Ξεκίνημα με θετικό πρόσημο για τον Gus Greensmith
Μπορεί ο τερματισμός στην πέμπτη θέση των Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Σουηδίας, να πρόσφερε τους ίδιους βαθμούς στον Gus Greensmith, όμως και ο ίδιος γνωρίζει πως η διαφορά στην απόδοσή του, ήταν μεγάλη.
Στο Μόντε Κάρλο, δεν έκρυβε την ευχαρίστησή του για τις δυνατότητες του Ford Puma Rally1, ενώ πέτυχε και έναν ταχύτερο χρόνο.
Δείτε την αντίδρασή του Greensmith για τον πρώτο ταχύτερο χρόνο της καριέρας του
Μάλιστα, αν δεν είχε ορισμένα προβλήματα, θα είχε διεκδικήσει ακόμη και την τρίτη θέση του βάθρου από τον Craig Breen.
Αντίθετα, στη Σουηδία και κυρίως κατά την πρώτη ημέρα, ο Βρετανός δε βρήκε ανταγωνιστικό ρυθμό, έχοντας δύο εξόδους και αντιμετωπίζοντας ορισμένα προβλήματα με το αυτοκίνητό του.
“Απλώς δεν τα κατάφερα κατά την πρώτη ημέρα της Σουηδίας”, δήλωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ ο Greensmith. “Δεν ξέρω γιατί, είχα κάνει έναν αγώνα στη Νορβηγία μία εβδομάδα νωρίτερα και όλα φαίνονταν καλά.
“Αισθανόμουν χαλαρός, όμως δε λειτούργησε. Αυτό ήταν δικό μου (πρόβλημα). Από το πρωί του Σαββάτου έκανα “reset” και δεν υπήρξαν λάθη – ήμουν πιο χαρούμενος”.
Συνοψίζοντας την έναρξη της σεζόν, που είναι η καλύτερη της καριέρας του μέχρι στιγμής, ο Gus Greensmith σχολίασε.
“Αυτοί οι αγώνες ήταν οι δυσκολότεροι της χρονιάς για εμένα. Είχα δυσκολίες στο παρελθόν και αν μου λέγατε πως θα τερμάτιζα δύο φορές πέμπτος και θα είχα μια εν δυνάμει τρίτη θέση στο πρωτάθλημα, θα το είχα δεχθεί και θα ήμουν χαρούμενος”.
Παρόλο που το Ράλλυ Σουηδίας δεν εξελίχθηκε καλά, συνολικά για την M-Sport Ford, ο Greensmith δεν κρύβει την εμπιστοσύνη του στη δυναμική του υβριδικού Ford Puma Rally1.
“Η Σουηδία ήταν ένας δύσκολος αγώνας για την ομάδα, όμως το αυτοκίνητο είναι καλό”, σχολίασε. “Ο Craig (Breen) πέτυχε έναν ταχύτερο χρόνο γενικής και ανυπομονούμε για την Κροατία.
“Όπως προανέφερα, η Παρασκευή στη Σουηδία ήταν απογοητευτική για εμένα, όμως έκανα πάντοτε αυτοκριτική σε τέτοιες περιπτώσεις”.
Μετά από τους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς, στη βαθμολογία Κατασκευαστών προηγείται η Toyota με 83 βαθμούς, έναντι 59 και 47 των M-Sport Ford και Hyundai, ενώ η Toyota Next Generation με οδηγό τον Takamoto Katsuta έχει συγκεντρώσει 22 βαθμούς.
Στο Πρωτάθλημα Οδηγών, επικεφαλής βρίσκεται ο Kalle Rovanpera (46), ακολουθούμενος από τους Thierry Neuville (32), Sebastien Loeb (27), Gus Greensmith (20) και Sebastien Ogier (19).
Όσον αφορά στον Greensmith, ο νεαρός Βρετανός έχει λάβει μέρος σε 60 αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με καλύτερο αποτέλεσμα την 4η θέση στο Ράλλυ Σαφάρι 2021.
Photos: M-Sport Ford