Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα χρηματοδοτηθεί από το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, με προϋπολογισμό 252 εκατομμύρια ευρώ.
Από το προαναφερόμενο κονδύλι θα διατεθούν περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ στις Εφορείες Αρχαιοτήτων Ηλείας και Αχαϊας. Σύμφωνα με την απόφαση, θα υπάρξει και ιδιωτική συμμετοχή στο έργο, ύψους 94 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8 χιλιομέτρων, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα στα πρώτα 13 χιλιόμετρα θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της προϋπάρχουσας εθνικής οδού, ενώ στα υπόλοιπα 62 χιλιόμετρα με εξ ολοκλήρου νέα χάραξη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 21,30 μέτρων (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις), αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14 μέτρων, λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) συνολικού πλάτους 4,60 μέτρων (2×2,30μέτρα), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05 μέτρα) και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey. Επίσης, θα διαμορφωθούν σε προκαθορισμένες θέσεις χώροι parking. Τέλος, το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή οκτώ ανισόπεδων κόμβων: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ.Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
Στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος προγραμματίζονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων (μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας, καθώς και μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Αμαλιάδας και Πύργου). Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Παράλληλα, θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Το 47% του έργου θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014-2020 και το υπόλοιπο 53% με το ΕΣΠΑ 2021-2027. Χρειάζονται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαγιά-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα.