Ο Κόλιν ΜακΡέι θα μείνει στην ιστορία ως ο οδηγός ράλλυ που άγγιξε περισσότερο από κάθε άλλον τις καρδιές του κόσμου αλλά και άλλαξε την εικόνα που οι μη μυημένοι είχαν για τους οδηγούς ράλλυ…
Το στοιχείο που τον έκανε να ξεχωρίσει είναι, φυσικά, ο τρόπος που οδηγούσε: φλατ άουτ, ή ελληνιστί στο όριο. Ο Σκοτσέζος δεν ακολουθούσε τακτικές και στρατηγικές. Έμπαινε στο αγωνιστικό αυτοκίνητο, και, από τη στιγμή που ο κινητήρας έπαιρνε ζωή, το γκάζι ήταν κολλημένο στο πάτωμα. Κάτι που τον οδήγησε στην κατάκτηση 25 νικών στο θεσμό. Μπορεί οι τίτλοι να μη λένε την αλήθεια, αφού μόλις μία φορά στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής, το 1995, αλλά αυτό λίγη σημασία είχε για τους φίλους του σπορ. Τα ρίσκα που έπαιρνε, οι ατελείωτες πλαγιολισθήσεις ακόμα και ο τρόπος που έβγαινε από το δρόμο, καταστρέφοντας ολοκληρωτικά τα αυτοκίνητά του, τον έκαναν να ξεχωρίζει. Η ταχύτητα έρεε στις φλέβες του όπως τα ερυθρά και λευκά αιμοσφαίρια σε έναν κοινό θνητό. Παράλληλα, το πείσμα και η αποφασιστικότητά του παρέμειναν χαρακτηριστικά του αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου, αφού ποτέ δε συμβιβάστηκε, ούτε φόρεσε προσωπείο. Από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή ήταν γνήσιος, και ποτέ δεν υποδύθηκε κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά ήταν. Όταν ο συμπατριώτης του Ρίτσαρντ Μπερνς έφυγε από τη ζωή, ο ίδιος είχε πει: «Ήταν ένας γνήσιος χαρακτήρας στον κόσμο των αγώνων, και θα μας λείψει». Τι να πει κανείς για τον ΜακΡέι…