Στα μέσα της δεκαετίας τoυ ΄60, το πολυτελές coupe της Opel με τον κινητήρα της Corvette, υπήρξε ένας από τους πιο σημαντικούς πρεσβευτές της.
O «διπλωμάτης» ήταν ένα πολυτελές μοντέλο που κατασκευαζόταν τη δεκαετία του ’60 από την Opel, η οποία είχε ήδη δημιουργήσει τη δική της παράδοση στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, αρχής γενομένης την περίοδο 1937-1938 με τα πρώτα Admiral και Kapitän. Το Diplomat πρώτης γενιάς (με το διακριτικό Α για τους περισσότερο μυημένους) προέκυψε τον Φεβρουάριο του 1964 για να πλαισιώσει τους απογόνους των δύο προαναφερθέντων και να επεκτείνει το κύρος της γερμανικής εταιρείας σε αυτού του είδους τις κατασκευές.
Η τριάδα που σχηματίστηκε (Diplomat, Admiral, Kapitän) ήταν μεγαλύτερη σε συνολικό μήκος από τους προκατόχoυς της (το Opel Kapitan P2 που κατασκευαζόταν από το 1959 μέχρι το 1963) και κωδικοποιήθηκε άτυπα τως «KAD», από τα αρχικά της ονομασίας των μοντέλων, ενώ το παρακλάδι της General Motors στην Ευρώπη δεν δίσταζε να τα αποκαλεί και «Big Three» όταν αναφερόταν σε αυτά.
Ξεκίνησαν τη σταδιοδρομία τους εφοδιασμένα με 6κύλινδρους σε σειρά κινητήρες των 2.6 και 2.8 ίππων, με απόδοση που κυμαινόταν από 99 έως 123 ίππους. Επίσης, διέθεταν και τον V8 283 της Chevrolet των 4.6 λίτρων, απόδοσης 187 ίππων, ο οποίος συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Powerglide των δύο σχέσεων. Η τετράθυρη έκδοση του Diplomat ήταν διαθέσιμη μόνο με τον V8 της Chevrolet, o oποίος από τον Οκτώβριο του 1966 απέκτησε μια ακόμη ισχυρότερη εκδοχή, με την χρησιμοποίηση και του V8 327 της Corvette, των 5.4 λίτρων και των 227 ίππων.
Coupe by Karmann
Το Diplomat Coupe, που εμπλούτισε την γκάμα του μοντέλου από το 1965 μέχρι το 1967 με συνολική παραγωγή 347 μονάδων, εφοδιάστηκε αποκλειστικά με τον μεγαλύτερο V8. Το μεγάλο δίθυρο μοντέλο της Opel κατασκευαζόταν στην αμαξοποιΐα του Karmann με κόστος 25.000 γερμανικών μάρκων, όσα δηλαδή χρειάζονταν για να αγοράσει κάποιος επτά Volkswagen Beetle. Τον Σεπτέμβριο του 1967 το Diplomat (μαζί με λιγότερο ακριβά τα αδέλφια του) υποβλήθηκε σε μια μικρή ανανέωση, αποκτώντας μεταξύ άλλων νέο τιμόνι και θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ. Ταυτόχρονα, η απόδοση του μηχανικού συνόλου των 2.8 λίτρων που κινούσε τα Kapitän και Admiral ανέβηκε στους 138 ίππους.
Όμως, παρά τα σημαντικά στοιχεία πολυτέλειας και την ποιότητα της κατασκευής τους, φαίνεται πως δεν έπεισαν το κοινό στο οποίο απευθύνονταν. Έως τον Νοέμβριο του 1968 που έμειναν στη γκάμα της εταιρείας τα KAD αρίθμησαν 89.277 μονάδες παραγωγής (24.249 Kapitän, 55.876 Admiral και 9.152 Diplomat), αποτέλεσμα αρκετά κατώτερο από τα 145.618 Kapitän Ρ2 που πουλήθηκαν στα τέσσερα χρόνια της σταδιοδρομίας τους.
Αμάξωμα: δίθυρο coupe Kινητήρας: V8 327 Chevrolet Κυβισμός: 5.354 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 100 mm x 83 mm Σχέση συμπίεσης: 10.5:1 Καρμπιρατέρ: 1 Ro Ισχύς: 227 ίπποι στις 4.700 σ.α.λ. Ροπή: 43,5 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο Powerglide 2 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 205 χλμ/ώρα 0-100 χλμ./ώρα: 10 δλ. Μήκος: 4.948 χλστ. Πλάτος: 1.902 χλστ. Ύψος: 1.432 χλστ. Μεταξόνιο: 2.840 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.494 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.510 χλστ. Ελαστικά εμπρός: 185 HR15 Ελαστικά πίσω: 185 HR15 Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 80 λίτρα Βάρος: 1.630 κιλά Περίοδος παραγωγής: 1965-1967 Μονάδες παραγωγής: 347