top icon
Επικαιρότητα

MiTo TwinAir ή Giulietta Diesel; Οι ιδανικές επιλογές της Alfa Romeo

Συνδυάζοντας ιδανικά την οικονομία καυσίμου με τις κορυφαίες επιδόσεις, η Alfa Romeo εξοπλίζει την MiTo με τον προηγμένο κινητήρα βενζίνης TwinAir και την μικρομεσαία Giulietta με τον εξελιγμένο JTDM-2 πετρελαιοκινητήρα των 105 ίππων.

Συνδυάζοντας ιδανικά την οικονομία καυσίμου με τις κορυφαίες επιδόσεις, η Alfa Romeo εξοπλίζει την MiTo με τον προηγμένο κινητήρα βενζίνης TwinAir και την μικρομεσαία Giulietta με τον εξελιγμένο JTDM-2 πετρελαιοκινητήρα των 105 ίππων.

Η ιταλική εταιρεία, ανταποκρινόμενη άμεσα τόσο στις σύγχρονες απαιτήσεις των καιρών μας για περισσότερη οικονομία καυσίμου όσο και στις «παραδοσιακές» ανάγκες των οπαδών της σπορ οδήγησης, δημιούργησε δύο κορυφαίες από κάθε πλευρά εκδόσεις: την βενζινοκίνητη MiTo TwinAir, η οποία εξοπλίζεται με τον προηγμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 875 κ.εκ. απόδοσης 85 ίππων, καθώς και την πετρελαιοκίνητη Giulietta 1.6 JTDM-2, που με τη σειρά της κινείται από ένα πραγματικό «διαμάντι» με απόδοση 105 ίππων.

Η έκδοση TwinAir της Alfa Romeo MiTo ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ό,τι αφορά στο συνδυασμό της βέλτιστης απόδοσης με τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και τις ελάχιστες εκπομπές ρύπων. Ο κορυφαίος κινητήρας της FPT, ο οποίος κέρδισε τα βραβεία «International Engine of the Year 2011», «Best Engine 2011» και «Best Green Engine 2011», έχει χωρητικότητα μόλις 875 κ.εκ. αλλά αποδίδει ισχύ 85 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 145 Nm, σταθερά από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.αλ., χρησιμοποιώντας τη νέα τεχνολογία MultiAir. Η ύπαρξη τούρμπο δεν χαρίζει μόνο δύναμη σε όλο το εύρος της περιστροφής του, αλλά και γραμμικότητα σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του, προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις σε συνδυασμό με οδηγική απόλαυση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ροπή στις 1.000 στροφές είναι αυξημένη κατά 10-25% σε σχέση με τους κινητήρες 1.4 και 1.4 Multiair των 78 και 105 ίππων αντίστοιχα. Εξίσου σημαντικά είναι τα αποτελέσματα στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, η οποία φτάνει μέχρι και το 25% σε σχέση με αυτούς τους κινητήρες. Με τη βοήθεια του συστήματος Start&Stop και του «έξυπνου» δυναμό που λειτουργεί μόνο στη φάση της επιβράδυνσης, η MiTo TwinAir, εκτός από μειωμένη κατανάλωση, σημειώνει και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στην κατηγορία της τάξης των μόλις 98 g/km, κάτι που συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Ο υπερτροφοοδοτούμενος 2κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με το μοναδικό σύστημα DNA της Alfa Romeo, που επιτρέπει στον οδηγό να επέμβει δραστικά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, ανάλογα τόσο με τον τρόπο που θέλει να οδηγήσει όσο και τις συνθήκες. Έτσι, στην καθημερινή χρήση, όπου η χαμηλή κατανάλωση είναι το ζητούμενο, μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα Normal, οπότε η μέγιστη ροπή μειώνεται κατά 35 Nm ενώ για δυναμική οδήγηση και επιδόσεις υπάρχει το πρόγραμμα Dynamic, στο οποίο ο κινητήρας ξεδιπλώνει το σύνολο των δυνατοτήτων του.

Η MiTo Twinair διατίθεται στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου μόνο στην πλούσια έκδοση Distinctive, η οποία περιλαμβάνει στάνταρ μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους τύπου κουρτίνας και αερόσακο γονάτων οδηγού, σύστημα DNA, σύστημα VDC με ASR, MSR, CBC, e-Q2 και Hill Holder, σύστημα Start&Stop και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες με αντιθαμβωτική λειτουργία, ζάντες αλουμινίου 16”, ραδιο-CD με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Επίσης, σε αντίθεση με τις εκδόσεις Distinctive των υπόλοιπων κινητήρων βενζίνης, η MiTo Twinair διαθέτει πίσω αεροτομή στον βασικό εξοπλισμό της. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι μόλις 15.000? (ύστερα από έκπτωση).

Η δεύτερη νέα πρόταση της μιλανέζικης φίρμας, η οποία συνδυάζει υποδειγματικά τις υψηλές περιβαλλοντικές ευαισθησίες της μάρκας και τις δεδομένες στις μέρες μας απαιτήσεις για περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου με τον… πατροπαράδοτο σπορ χαρακτήρα των αυτοκινήτων Alfa Romeo, είναι η Giulietta 1.6 JTDM-2. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά της ευρυχωρίας, της ασφάλειας της οικονομίας αλλά και του απαράμιλλου σπορτίφ ταμπεραμέντου που θα περίμενε κανείς από ένα όχημα με τα ένδοξα λογότυπα της ιταλικής Alfa Romeo.

Εκτός από την αισθητική, η Alfa Romeo Giulietta διαθέτει τη χαρακτηριστική χρηστικότητα και άνεση ενός κόμπακτ αυτοκινήτου, με ευρύχωρο εσωτερικό που εξασφαλίζει μεγάλο χώρο επιβατών, με πέντε άνετες θέσεις και έναν πρακτικό χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 350 λίτρων. Στο εσωτερικό, το οριζόντια προσανατολισμένο ταμπλό θυμίζει τις προτεταμένες, λεπτές γραμμές της θρυλικής Giulietta του 1950, ενώ οι αναφορές στο παρόν και το παρελθόν συνδυάζονται αρμονικά, όπως οι διακόπτες αεροπορικού τύπου που είναι τοποθετημένοι στη μέση του ταμπλό και θυμίζουν αυτούς της 8C Competizione. Σε ότι αφορά στην ασφάλεια, η Alfa Romeo Giulietta σχεδιάστηκε για να προσφέρει απόλυτη προστασία στον οδηγό και τους επιβάτες, όπως αποδεικνύουν περισσότερες από 15.000 ώρες προσομοίωσης σε υπολογιστές, τα 100 crash tests, τα 150 HyGe slide tests και οι πάνω από 100 δοκιμές σε τμήματα του πλαισίου και υποσυστήματα. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, η Giulietta κατέκτησε την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, με το σύστημα ασφαλείας που διαθέτει να αυξάνει την ικανότητα απορρόφησης ενέργειας που εκλύεται σε ένα πιθανό ατύχημα μειώνοντας τόσο τις δυνάμεις της αδράνειας όσο και την παραμόρφωση του χώρου των επιβατών. Η ασφάλεια εξασφαλίζεται επίσης και από τους έξι αερόσακους, τις ζώνες τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστές φορτίου, τα πεντάλ και την κολόνα τιμονιού που υποχωρούν, τα δεύτερης γενιάς προσκέφαλα anti-whiplash καθώς και από τις υποδοχές Isofix για τα παιδικά καθίσματα.

Η έκδοση 1.6 JTDM-2 105 PS, η οποία κινείται από έναν εξελιγμένο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 105 ίππων, συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα των μηχανικών συνόλων του είδους, όπως είναι η εξαιρετική οικονομία καυσίμου (4,4 λιτ./100 χλμ. με στάνταρ σύστημα Start&Stop του κινητήρα), οι ελάχιστες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (114 gr/km) και η υψηλή ροπή στρέψης (320 Nm/1.750 σ.α.λ.) με τον απόλυτα δυναμικό οδηγικό χαρακτήρα όλων των υπολοίπων εκδόσεων της σειράς Giulietta. Τα πιο προηγμένα συστήματα οδήγησης, όπως το VDC, περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ έχει προστεθεί επίσης η πιο πρόσφατη τεχνολογία της Alfa Romeo, το σύστημα DNA (το οποίο ρυθμίζει τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα), του συστήματος διεύθυνσης, του Q2 ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού και του συστήματος ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς (VDC). Στην Giulietta υιοθετείται επίσης η νέα λειτουργία Pre-Fill, που ενεργοποιείται όταν το DNA βρίσκεται στη θέση Dynamic, η οποία εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή απόκριση στο φρενάρισμα. Όλα τα χαρακτηριστικά αυτά βελτιώνουν το δυναμικό έλεγχο και υποστηρίζονται από το Dynamic Steering Torque (DST), μια λειτουργία που εξασφαλίζει κατάλληλη ροπή στο τιμόνι και βοηθά τον οδηγό να πραγματοποιήσει σωστές κινήσεις σε κρίσιμες καταστάσεις, πριν επέμβει το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς (VDC) για να αποτρέψει την απώλεια ελέγχου του οχήματος.  Η τιμή της έκδοσης Progression με απόσυρση είναι μόλις 19.800 ?.

Τέλος, όλες οι εκδόσεις MiTo & Giulietta προσφέρονται με ευνοϊκή χρηματοδότηση 4.95% επιτ., 0% προκ. εως 72 δόσεις μέσω της FGA Bank.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ