Ο καταιγισμός από ειδήσεις στο χώρο του WRC τις τελευταίες ημέρες, είχε σαν αποτέλεσμα να περάσει σε δεύτερη μοίρα ο 12ος γύρος του θεσμού που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Οι ανακοινώσεις των Ford και Mini, πως δεν θα παρέχουν εργοστασιακή υποστήριξη στις ομάδες που θα τις εκπροσωπήσουν (και αν αυτές το κάνουν) τη νέα χρονιά στο WRC, έχουν προκαλέσει μία σειρά από αντιδράσεις, συγκεντρώνοντας όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Όμως, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, και για να συμβεί αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθούν δύο ακόμα αγώνες. Ο πρώτος εκ αυτών, διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στο νησί της Σαρδηνίας. Με τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών, να έχουν ήδη καταλήξει στα χέρια των Sebastien Loeb και Citroen, αντίστοιχα, αλλά και όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες σε επίπεδο Κατασκευαστών, όπως είναι λογικό λίγη σημασία έχει τι θα γίνει στο ιταλικό νησί. Βέβαια, σε αυτόν τον αγώνα όλοι θα θέλουν, και σίγουρα θα προσπαθήσουν να κερδίσουν, αφού κανείς δεν έχει να χάσει τίποτα.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, κανείς από τους κορυφαίους συνδυασμούς δεν έχει να χάσει τίποτα στις ειδικές της Σαρδηνίας. Ίσως, ο μοναδικός οδηγός που θα μπορούσε να σκεφτεί βαθμοθηρικά είναι ο Mikko Hirvonen, ο οποίος θέλει να εξασφαλίσει και μαθηματικά τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα. Βέβαια, ο Φινλανδός που το 2013 θα αποτελέσει τον πρώτο οδηγό της Citroen, θέλει πριν ολοκληρωθεί η χρονιά να καταφέρει να σημειώσει την πρώτη του νίκη με τα χρώματα της γαλλικής ομάδας. βέβαια, αυτό θα μπορούσε να είχε συμβεί ήδη αν δεν είχε αποκλειστεί μετά το τέλος του Ράλλυ Πορτογαλίας, ενώ η νίκη του στο Ράλλυ Vosgen πριν το Ράλλυ Γαλλίας, σίγουρα δεν έχει αντίστοιχο αντίκτυπο με μία πρώτη θέση σε αγώνα του WRC. Όμως, και ο Sebastien Loeb είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να «σφυρίξει αδιάφορα» στις ειδικές της Σαρδηνίας. Ο Γάλλος σε κάθε αγώνα ξεκινάει για τη νίκη, το κίνητρο του παραμένει ισχυρό, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την εξαιρετική του παράδοση στο ιταλικό νησί, όπου και μετράει τέσσερις νίκες.
Στο στρατόπεδο της Ford, ακόμα προσπαθούν να συνέλθουν από το σοκ της ανακοίνωσης της αποχώρησης το εργοστασίου από το θεσμό, αλλά ο Malcolm Wilson έχει ήδη δώσει το μήνυμα για τους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς. Ο στόχος δεν είναι άλλος από νίκες, έτσι ώστε να ολοκληρώσει την σεζόν έχοντας διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Ο Jari Matti Latvala, που πλέον και επίσημα θα αποτελεί το δεύτερο οδηγό της VW το 2013, αλλά και ο Petter Solberg έχουν αμφότεροι τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τη νίκη στον ιταλικό αγώνα, με τον Φινλανδό να δείχνει σαφώς σε καλύτερη κατάσταση από τον ομόσταυλο του. Ο Latvala έχει κερδίσει στο παρελθόν στη Σαρδηνία, και σίγουρα η ταχύτητα στο χώμα είναι ένα στοιχείο που δεν του λείπει. Αν αποφύγει το λάθος, είναι δεδομένο ότι θα είναι ένας από τους βασικούς διεκδικητές της νίκης. Φυσικά, την ταχύτητα που απαιτείται για τη νίκη διαθέτει και ο Solberg, αν και το κλίμα είναι βαρύ για τον Νορβηγό μετά το λάθος της Γαλλίας. Σίγουρα, πρώτο του μέλημα θα είναι να μην επαναληφθεί κάτι αντίστοιχο.
Από εκεί και πέρα, στον πίνακα των συμμετεχόντων του ιταλικού αγώνα δεν έχουμε κάποια έκπληξη ανάμεσα στους συνήθεις ύποπτους που είδαμε φέτος στους περισσότερους αγώνες του WRC. Όπως αναμένεται, ο Mads Ostberg (του οποίου το όνομα ακούγεται έντονα στο μεταγραφικό παζάρι του χειμώνα) θα προσπαθήσει να μπει και πάλι σφήνα ανάμεσα στις εργοστασιακές συμμετοχές. Ο Νορβηγός έχει την ταχύτητα και είναι δεδομένο ότι θα προσπαθήσει για μία θέση στο βάθρο, αν και το αυτοκίνητο του δεν είναι αντίστοιχο με των κορυφαίων συμμετοχών, γεγονός που αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα στην προσπάθεια του. Η M-Sport, θα έχει δύο ακόμα Fiesta RS WRC για τους Ott Tanak και Evgeny Novikov, οι οποίοι και θα προσπαθήσουν να πλασαριστούν στην πρώτη εξάδα. Βέβαια, απέναντι τους θα βρουν τον νεαρό Thierry Neuville, ο οποίος και θα οδηγήσει το DS3 WRC στα χρώματα του Dakar, αλλά ο νεαρός Βέλγος είναι γνωστό ότι ακόμα δεν διαθέτει στο χώμα την ταχύτητα που τον χαρακτηρίζει στην άσφαλτο. Σε αυτούς πρέπει να προσθέσουμε και τον Chris Atkinson, ο οποίος και θα οδηγήσει το ένα από τα δύο Mini της Motorsport Italia, που στη Σαρδηνία έχει πολύ καλά παράδοση και διακρίνεται για τις καλές του επιδόσεις στις ιταλικές ειδικές διαδρομές. Ενδιαφέρον, όμως, έχει και η συμμετοχή του Ιταλού Πρωταθλητή ασφάλτου Ιταλίας το 2010 και το 2011, Luca Pedersoli, ο οποίος για την περίσταση θα οδηγήσει ένα Citroen DS3 WRC._Π.Τ.
Μικρότερη Ε.Δ.: 15η-16η Galloura 1–2 (8,24 χλμ.)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 4, Γκρένχολμ 1, Λάτβαλα 1, Σόλμπεργκ 1
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 4, Ford 2, Subaru 1
Qualifying Stage: 10:35 πμ