top icon
Αγώνες

Ράλλυ Σαρδηνίας: Έχουμε και αγώνα!

Ο καταιγισμός από ειδήσεις στο χώρο του WRC τις τελευταίες ημέρες, είχε σαν αποτέλεσμα να περάσει σε δεύτερη μοίρα ο 12ος γύρος του θεσμού που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Οι ανακοινώσεις των Ford και Mini, πως δεν θα παρέχουν εργοστασιακή υποστήριξη στις ομάδες που θα τις εκπροσωπήσουν (και αν αυτές το κάνουν) τη νέα χρονιά στο WRC, έχουν προκαλέσει μία σειρά από αντιδράσεις, συγκεντρώνοντας όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Όμως, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, και για να συμβεί αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθούν δύο ακόμα αγώνες. Ο πρώτος εκ αυτών, διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στο νησί της Σαρδηνίας. Με τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών, να έχουν ήδη καταλήξει στα χέρια των Sebastien Loeb και Citroen, αντίστοιχα, αλλά και όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες σε επίπεδο Κατασκευαστών, όπως είναι λογικό λίγη σημασία έχει τι θα γίνει στο ιταλικό νησί. Βέβαια, σε αυτόν τον αγώνα όλοι θα θέλουν, και σίγουρα θα προσπαθήσουν να κερδίσουν, αφού κανείς δεν έχει να χάσει τίποτα.

Οι γείτονες μας Ιταλοί, από το 1973 πάντα είχαν έναν δικό τους αγώνα στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Μέχρι το 2004, το ιταλικό Ράλλυ ήταν ασφάλτινο (παλιότερα και μικτό) και είχε επίκεντρο το κοσμοπολίτικο San Remo. Όμως, από εκείνη τη χρονιά και έπειτα, ο αγώνας τους μεταφέρθηκε στο νησί της Σαρδηνίας, όπου και έγινε αποκλειστικά χωμάτινος, με έδρα την πόλη της Olbia. Παρά το γεγονός ότι αγώνας ήταν τελείως καινούργιος, σε καμία περίπτωση δεν έχασε την αίγλη του, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό θεατών, αλλά και συμμετεχόντων. Οι ειδικές της Σαρδηνίας είναι από τις πλέον απαιτητικές του θεσμού, αφού διακρίνονται για την ποικιλία τους. Παρόλο που σε γενικές γραμμές είναι μέτριες αναφορικά με την ταχύτητα, αλλά σε στενούς δρόμους, η επιφάνεια είναι ένα κράμα από φλατ και σκληρά κομμάτια, τα οποία συνοδεύονται από περάσματα μέσα από νερά, αλλά εντυπωσιακά άλματα. Το χώμα των ειδικών είναι τέτοιο που δημιουργούνται μεγάλα αυλάκια στο δρόμο, με αποτέλεσμα η σειρά εκκίνησης να παίζει σημαντικό ρόλο. Μάλιστα, σε κάποιες από αυτές, η «πούδρα» και το μαλακό χώμα που συναντά κανείς στις ειδικές έχει σαν αποτέλεσμα να καταστρέφεται ο δρόμος, ειδικά σε περιπτώσεις βροχοπτώσεων.

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, κανείς από τους κορυφαίους συνδυασμούς δεν έχει να χάσει τίποτα στις ειδικές της Σαρδηνίας. Ίσως, ο μοναδικός οδηγός που θα μπορούσε να σκεφτεί βαθμοθηρικά είναι ο Mikko Hirvonen, ο οποίος θέλει να εξασφαλίσει και μαθηματικά τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα. Βέβαια, ο Φινλανδός που το 2013 θα αποτελέσει τον πρώτο οδηγό της Citroen, θέλει πριν ολοκληρωθεί η χρονιά να καταφέρει να σημειώσει την πρώτη του νίκη με τα χρώματα της γαλλικής ομάδας. βέβαια, αυτό θα μπορούσε να είχε συμβεί ήδη αν δεν είχε αποκλειστεί μετά το τέλος του Ράλλυ Πορτογαλίας, ενώ η νίκη του στο Ράλλυ Vosgen πριν το Ράλλυ Γαλλίας, σίγουρα δεν έχει αντίστοιχο αντίκτυπο με μία πρώτη θέση σε αγώνα του WRC. Όμως, και ο Sebastien Loeb είναι δεδομένο ότι δεν πρόκειται να «σφυρίξει αδιάφορα» στις ειδικές της Σαρδηνίας. Ο Γάλλος σε κάθε αγώνα ξεκινάει για τη νίκη, το κίνητρο του παραμένει ισχυρό, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την εξαιρετική του παράδοση στο ιταλικό νησί, όπου και μετράει τέσσερις νίκες.

 

Στο στρατόπεδο της Ford, ακόμα προσπαθούν να συνέλθουν από το σοκ της ανακοίνωσης της αποχώρησης το εργοστασίου από το θεσμό, αλλά ο Malcolm Wilson έχει ήδη δώσει το μήνυμα για τους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς. Ο στόχος δεν είναι άλλος από νίκες, έτσι ώστε να ολοκληρώσει την σεζόν έχοντας διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Ο Jari Matti Latvala, που πλέον και επίσημα θα αποτελεί το δεύτερο οδηγό της VW το 2013, αλλά και ο Petter Solberg έχουν αμφότεροι τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τη νίκη στον ιταλικό αγώνα, με τον Φινλανδό να δείχνει σαφώς σε καλύτερη κατάσταση από τον ομόσταυλο του. Ο Latvala έχει κερδίσει στο παρελθόν στη Σαρδηνία, και σίγουρα η ταχύτητα στο χώμα είναι ένα στοιχείο που δεν του λείπει. Αν αποφύγει το λάθος, είναι δεδομένο ότι θα είναι ένας από τους βασικούς διεκδικητές της νίκης. Φυσικά, την ταχύτητα που απαιτείται για τη νίκη διαθέτει και ο Solberg, αν και το κλίμα είναι βαρύ για τον Νορβηγό μετά το λάθος της Γαλλίας. Σίγουρα, πρώτο του μέλημα θα είναι να μην επαναληφθεί κάτι αντίστοιχο.

 

Από εκεί και πέρα, στον πίνακα των συμμετεχόντων του ιταλικού αγώνα δεν έχουμε κάποια έκπληξη ανάμεσα στους συνήθεις ύποπτους που είδαμε φέτος στους περισσότερους αγώνες του WRC. Όπως αναμένεται, ο Mads Ostberg (του οποίου το όνομα ακούγεται έντονα στο μεταγραφικό παζάρι του χειμώνα) θα προσπαθήσει να μπει και πάλι σφήνα ανάμεσα στις εργοστασιακές συμμετοχές. Ο Νορβηγός έχει την ταχύτητα και είναι δεδομένο ότι θα προσπαθήσει για μία θέση στο βάθρο, αν και το αυτοκίνητο του δεν είναι αντίστοιχο με των κορυφαίων συμμετοχών, γεγονός που αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα στην προσπάθεια του. Η M-Sport, θα έχει δύο ακόμα Fiesta RS WRC για τους Ott Tanak και Evgeny Novikov, οι οποίοι και θα προσπαθήσουν να πλασαριστούν στην πρώτη εξάδα. Βέβαια, απέναντι τους θα βρουν τον νεαρό Thierry Neuville, ο οποίος και θα οδηγήσει το DS3 WRC στα χρώματα του Dakar, αλλά ο νεαρός Βέλγος είναι γνωστό ότι ακόμα δεν διαθέτει στο χώμα την ταχύτητα που τον χαρακτηρίζει στην άσφαλτο. Σε αυτούς πρέπει να προσθέσουμε και τον Chris Atkinson, ο οποίος και θα οδηγήσει το ένα από τα δύο Mini της Motorsport Italia, που στη Σαρδηνία έχει πολύ καλά παράδοση και διακρίνεται για τις καλές του επιδόσεις στις ιταλικές ειδικές διαδρομές. Ενδιαφέρον, όμως, έχει και η συμμετοχή του Ιταλού Πρωταθλητή ασφάλτου Ιταλίας το 2010 και το 2011, Luca Pedersoli, ο οποίος για την περίσταση θα οδηγήσει ένα Citroen DS3 WRC._Π.Τ.

 
Ράλλυ Σαρδηνίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 18 – 21 Οκτωβρίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2004
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 7
Συν. Μήκος: 1.241,45 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 16
Συν. Χλμ. Ειδικών: 306,04 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 3η – 8η Monte Lerno 1-2 (29,68 χλμ.)

Μικρότερη Ε.Δ.: 15η-16η Galloura 1–2 (8,24 χλμ.)

Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2011: 90,31 χλμ./ώρα (Λεμπ-ελενά Citroen DS3 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2011 – 90,31 χλμ./ώρα (Λεμπ-Ελενά Citroen DS3 WRC)

Νίκες Οδηγών: Λεμπ 4, Γκρένχολμ 1, Λάτβαλα 1, Σόλμπεργκ 1

Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 4, Ford 2, Subaru 1

Βάθρο 2011
1 Λεμπ-Ελενά (Citroen DS3 WRC)
2 Χίρβονεν – Λέχτινεν (Ford Fiesta WRC)
3 Σόλμπεργκ-Πάτερσον (Citroen DS3 WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 43
Οδηγοί P1: 11
PWRC: 10
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη

Qualifying Stage: 10:35 πμ

Ε.Δ.+χλμ.: 2 + 56,28
Παρασκευή
Ωράριο: 07:00 – 19:30
Ε.Δ.+χλμ.: 6 + 117,36
Σάββατο
Ωράριο: 08:00 – 18:00
Ε.Δ.+χλμ.: 6 + 115,92
Κυριακή                        
Ωράριο: 08:30 πμ –12:45 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 2 + 16,48
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallyitaliasardegna.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
 
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ