Με γεγονός ότι οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά, απευθύνεσαι σε ιδιώτη ή σε έκθεση που εμπιστεύεσαι τον ιδιοκτήτη της…
Ζήτημα εμπιστοσύνης η αγορά μεταχειρισμένου, όταν η τιμή έπεται. Αν αγοράσεις εισαγόμενο μεταχειρισμένο από αγγελία εμπόρου που δεν γνωρίζεις, θα σε κυνηγάει η καχυποψία. Ακόμα και αν τα χιλιόμετρα φαίνονται εντάξει και ο φίλος σου φανοποιός που ζήτησες τη συμβουλή του, το χαρακτηρίσει ατρακάριστο. Το αγρατζούνιστο φαίνεται, όπως και αν έχει ξαναβαφτεί επί μέρους. Όλοι έχουμε ξαναβάψει το φτερό η την πόρτα. Φτιάχνονται αυτά. Η ολική βαφή σε βάζει σε υποψίες και αν το ταχύμετρο προδίδει περισσότερα από 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο, άστο για άλλον. Σε 6 χρόνια με 150.000 χιλιόμετρα πρέπει να είναι σε τιμή ευκαιρίας. Ό,τι θα βρεις μόνο από ιδιώτη.
Προσέχουμε λοιπόν
Τα χρόνια, τα χιλιόμετρα, την κατάσταση εξωτερικά και εσωτερικά που προδίδουν το πόσο το σεβόταν ο χρήστης και το κυριότερο. Ψωνίζουμε εισαγόμενο από ελληνική αντιπροσωπεία ή ιδανικά από ιδιώτη και τότε χαλάλι η τσιμπημένη τιμή. Από έκθεση μόνο από εξουσιοδοτημένο έμπορο ή αδελφικό φίλο, που ξεπερνάει και τον απελπισμένο μας συγγενή. Η φήμη, μεγάλη υπόθεση. Ο απατεώνας αργά η γρήγορα αποκαλύπτεται.
Σημαντικό, να είναι το σασί σε κατάσταση που ακόμα και μετά από τρακάρισμα δεν απαιτεί επιδιόρθωση της επισκευής, γιατί την κακοτεχνία ουδείς θεραπεύει. Να σε ξεγελάσουν τα μηχανικά μέρη, είναι ζήτημα τιμής. Θα υπολογίζεις ένα ποσό για φρένα, συμπλέκτη και αμορτισέρ. Για τα λάστιχα ξέρεις ότι στην Ελλάδα στα 30.000 χιλιόμετρα ή στην τριετία τα αλλάζεις. Δεν κάνεις οικονομία εδώ. Άλλωστε οι τροχοί, οι ζάντες και τα λάστιχα είναι καθρέπτης. Προδίδουν το πώς προσέχεις στη μάχη του πεζοδρομίου και στο κρυφτό με τις λακούβες. Στοιχεία από τη χρήση ερμηνεύεις και ελέγχοντας το εσωτερικό. Τα ζαρωμένα δερμάτινα καθίσματα, προδίδουν πολυχρηστικότητα, όπως και ο τραυματισμός στα πλαστικά στις πόρτες. Τέλος, οι μυρωδιές είναι το στοιχείο για το με ποιους έχεις να κάνεις. Δικαίωμα του καθενός το πώς θα φερθεί στο μέταλλό του, δικαίωμα και του αγοραστή όμως είναι να το ψάξει, ώστε να καταλάβει σε τι χέρια ήταν το αυτοκίνητο την προηγούμενη ημέρα.
Σε σχέση με την επόμενη ημέρα
Σημαντικό να μη φορτωθείς κυβικά, εκτός αν ψάχνεις σχέση διαρκείας ή αγοράσεις σε εκπληκτική τιμή. Ή έτσι θα φαίνεται, γιατί πρέπει να υπολογίσεις το κόστος χρήσης και να προβλέψεις τα αλλοπρόσαλλα των κυβερνήσεων που προκύπτουν υπεράνω χρωμάτων. Φαίνεται ευκαιρία και αν σκοπεύεις να ανέβεις στις 30.000 ευρώ, που έχεις συγκεντρώσει με πολύ κόπο, μπορείς να απολαύσεις κάτι πολύ ακριβότερο. Το ίδιο και στα μικρά. Αγοράζεις «κούρσα» με 10.000 ευρώ, όταν δεν παίρνεις ούτε Fiat Panta ή Hyundai i10 σε καινούργιο. Όμως, προσοχή!
Θα αγοράσω: Μεταχειρισμένο ιαπωνικό ή κορεάτικο από τον Χαλιβελάκη ή Γάλλο από τον Γκάλλο και τα πάντα από τη Βελμάρ. Αν είμαι εκτός πρωτεύουσας, στη Στερεά Ελλάδα μονόδρομος είναι ο Καρελης. Σε κάθε περίπτωση, επιλέγεις αυτοκίνητο που δεν θα είναι δύσκολο στη μεταπώλησή του.
Δεν θα αγοράσω: Μεταχειρισμένο από άγνωστο έμπορο με άτακτα παρκαρισμένα τα «καλούδια» και εκατοντάδες αγγελίες που κρύβουν δυσαρεστες εκπλήξεις. Δεν θα αγοράσω αυτοκίνητο που έχει πολεμήσει στο ενοίκιο, ενώ έχω πολλούς λόγους να κρατήσω το αυτοκίνητο που χρησιμοποίησα με την πρακτική του Leasing.
Αγορά, υπό προυποθέσεις: Γερμανικό εταιρείας κύρους ή Jaguar Land Rover μόνο από τους λίγους και σοβαρούς εξουσιοδοτημένους εμπόρους.
Από τους επισήμους: Ιταλικό – Αlfa Romeo, που ονειρεύεσαι, μόνο κλασικό και προετοιμασμένος ότι θα τρίζει και ότι θα πρέπει να πάω στους Κύρκους για φρεσκάρισμα και ανακαίνιση. Άλλωστε, με τον Λεωνίδα θα πάω να το δω.
Αγορά μεταχειρισμένου: Ζήτημα εμπιστοσύνης. Είπαμε, ξεπερνάει την τιμή._Σ.Χ.