4 στα 10 νέα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν στην Ευρώπη τo 2021 ήταν βενζινοκίνητα, 2 στα 10 ντίζελ και 2 στα 10 υβριδικά, ενώ το 18% ήταν ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων του ACEA που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα και αφορούν τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη για τα 2021, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αντιπροσώπευαν το 19,6% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν έναντι 11,9% που απέσπασε η συγκεκριμένη «συνομοταξία» οχημάτων το 2020. Την ίδια στιγμή, τα ηλεκτρικά και plug–in υβριδικά σημείωσαν αθροιστικές πωλήσεις που ποσοστιαία απέσπασαν μερίδιο 18% (9,1% τα BEV και 8,9% τα PHEV) έναντι 10,5% το 2020.
Τα ίδια στοιχεία καταδεικνύουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο μερίδιο της τάξης του 40% για τα βενζινοκίνητα. Την ίδια στιγμή, ακολουθώντας μια διαρκή καθοδική πορεία μέσα στη χρονιά που πέρασε, τα πετρελαιοκίνητα απέσπασαν για το σύνολο του 2021 μερίδιο 19,6%.
Από τον περασμένο Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο (Q4 2021), οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν διψήφια πτώση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι πωλήσεις των πρώτων μειώθηκαν κατά 33,5%, φτάνοντας τις 778.450 μονάδες, με όλες σχεδόν τις αγορές της ΕΕ να καταγράφουν πτώση, εκτός εκείνες σε Βουλγαρία, Ιρλανδία και Σλοβενία. Κατά συνέπεια, το μερίδιο της βενζινοκίνητων στην αγορά συρρικνώθηκε από 40,6% το τελευταίο τρίμηνο του 2020 σε 35,8% κατά την ίδια περίοδο του 2021.
Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) σημείωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+24,9%) από όλους τους τύπους καυσίμων, φτάνοντας συνολικά τις 309.598 μονάδες σε ολόκληρη την ΕΕ. Ωστόσο, όπως επισημαίνει με έμφαση ο ACEA, η άνοδος αυτή ήταν «μάλλον μέτρια» σε σύγκριση με το 2020, όταν τα BEVs… εκτοξεύθηκαν κατά +216,9% χάρη και στα κυβερνητικά κίνητρα για οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών που εισήχθησαν στον απόηχο της πανδημίας.
Οι πωλήσεις PHEV οχημάτων, σε αντίθεση, συρρικνώθηκαν ποσοστιαία κατά 1,8% το τέταρτο τρίμηνο.
Εξετάζοντας τα αποτελέσματα για το σύνολο του περασμένου έτους, οι νέες εγγραφές των PHEV οχημάτων αυξήθηκαν κατά 70,7% – από 507.917 μονάδες το 2020 σε 867.092 πέρυσι. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) σημείωσαν παρόμοια αύξηση (+63,1%) καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 – από 538.734 σε 878.432 μονάδες.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) κατέγραψαν μια πολύ μικρή αύξηση το τελευταίο τρίμηνο (+0,4%). Με 439.172 πωλήσεις, τα εν λόγω οχήματα αντιπροσωπεύουν το 20,2% της αγοράς της ΕΕ το τέταρτο τρίμηνο. Ωστόσο, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, οι ταξινομήσεις των HEVs αυξήθηκαν κατά 60,5%, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που οι πωλήσεις τους (1.901.239 μονάδες) ξεπέρασαν αυτές του πετρελαιοκίνητων (1.901.191) στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) σημείωσε σημαντική πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του 2021 (-45,9%), κυρίως ως αποτέλεσμα της πτώσης των πωλήσεών τους στην Ιταλία (-40,6%). Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων με υγραέριο σημείωσε μέτρια αύξηση (+5,7%) απαριθμώντας 59.959 μονάδες.
Συνολικά, τα οχήματα «εναλλακτικής ισχύος» αντιπροσώπευαν σχεδόν το ήμισυ (47,8%) της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2021, με πάνω από 1.000.000 μονάδες να έχουν εγγραφεί συνολικά.