Το μοντέλο της Honda CB300R 2022 ανανεώθηκε σε επιμέρους τομείς, συνεχίζοντας την επιτυχημένη του πορεία.
Η CB300R, η ελαφριά μοτοσυκλέτα φιλοσοφίας Neo Sports Café της Honda αποκτά ανεστραμμένο πιρούνι Showa ‘Separate Function Fork Big Piston’ (SFF-BP) USD 41 χλστ., και μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper clutch) ενώ ο υδρόψυκτος κινητήρας της με χωρητικότητα 286κ.εκ. πληροί τις προδιαγραφές EURO5. Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει τετραπίστονη, ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα μπροστά, πλευστό δίσκο, ABS ελεγχόμενο από τη μονάδα IMU και μονό πίσω αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Φωτισμός full LED ολοκληρώνει την έξυπνα αναβαθμισμένη οθόνη LCD.
Εισαγωγή
Μία γυμνή μοτοσικλέτα με μόνο τα απαραίτητα στοιχεία και λιτή φιλοσοφία συχνά επιβεβαιώνει το ‘ουκ εν τω πολλώ το ευ’. Είναι κάτι που η Honda έχει συνειδητοποιήσει εδώ και αρκετό καιρό, και το 18YM δημιούργησε την CB300R. Μέλος της οικογένειας Neo Sports Café – που περιλαμβάνει τη ναυαρχίδα CB1000R, την κατάλληλη για κατόχους διπλώματος A1, CB125R, και την πρόσφατα ανανεωμένη, τετρακύλινδρη CB650R μεσαίου βάρους– συνιστά ένα απόσταγμα απόλαυσης πάνω σε δύο τροχούς σε μία ιδιαίτερα ελαφριά ‘φόρμα’.
Αντιπροσωπεύοντας ένα σημαντικό βήμα για νέους ή νεαρούς αναβάτες, η CB300R γίνεται η πρώτη ‘μεγάλη’ μοτοσυκλέτα μετά από εκείνες της κατηγορίας των 125κ.εκ. Κινητήρας και πλαίσιο προσφέρουν συναρπαστική απόκριση και έντονες συγκινήσεις χωρίς το βάρος, το κόστος και το δίπλωμα που απαιτεί μία μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού. Διαθέτοντας μάλιστα όλη τη μηχανολογική υπεροχή, τη σχεδιαστική φιλοσοφία, τον premium εξοπλισμό και την υψηλή ποιότητα κατασκευής ως εφόδια από το εργοστάσιο, είναι ιδανική για τη μύηση νέων αναβατών στον κόσμο της Honda. Από την άλλη, η CB300R αντιπροσωπεύει επίσης μία ελκυστική πρόταση για έμπειρους αναβάτες που επιθυμούν να μεταπηδήσουν σε μία κατηγορία μικρότερου κυβισμού στο πλαίσιο μιας ευρύτερης τάσης για downsizing.
Απολαυστική στην οδήγηση, εύκολη στη χρήση και με προσιτό κόστος ιδιοκτησίας, η CB300R προχωρά σε μία γενναία αναβάθμιση για το 22YM, που περιλαμβάνει την υψηλής ποιότητας εμπρόσθια ανάρτηση, ένα μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) και συμμόρφωση του κινητήρα με το πρότυπο EURO5. Όπως και πριν, φέρνει ένα μοναδικό στυλ στους δρόμους των Ευρωπαϊκών πόλεων με μία μινιμαλιστική φιλοσοφία που μόνο απαρατήρητη δεν περνά.
Επισκόπηση μοντέλου
Το μικρό βάρος – η CB300R ζυγίζει μόλις 144 κιλά μαζί με όλα τα υγρά της – χαρίζει στο μικρού κυβισμού ‘αστέρι’ της Honda ένα άμεσο πλεονέκτημα στον τομέα των επιδόσεων. Συνδυάζοντας έναν εύστροφο, υδρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα 286κ.εκ., με νέο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) και συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5 για το 22YM, και επιπλέον τη μοναδική παρουσία μιας γυμνής μοτοσυκλέτας Neo Sports Café, η CB300R διαθέτει την τέλεια φόρμουλα για να προσελκύει και να εμπνέει αναβάτες νεαρής ηλικίας.
Το πλαίσιο συνδυάζει τμήματα από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι για μία ισορροπημένη ακαμψία που προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και πληροφόρηση στον αναβάτη. Για το 22YM, η CB300R αποκτά, ως στάνταρ εξοπλισμό, ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function front Fork Big Piston (SFF–BP) USD 41 χλστ. (εφάμιλλων προδιαγραφών και ποιότητας με εκείνου της CB650R, με αλλαγές στη σκληρότητα και την απόσβεση) καθώς και μία ακτινικά τοποθετημένη 4-πίστονη δαγκάνα, πλευστό δίσκο μπροστά χωρίς έδραση στην πλήμνη του τροχού, ABS ελεγχόμενο από τη μονάδα IMU και ελαστικά radial.
Ένα ατσάλινο τιμόνι, αναβαθμισμένη οθόνη οργάνων LCD και full LED φωτισμός αποπνέουν μία αίσθηση ποιότητας που καθιστά τον ιδιοκτήτη ακόμα πιο περήφανο.
Η 22YM CB300R θα διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές:
Pearl Dusk Yellow ##ΝΕΟ για το 2022##
Mat Pearl Agile Blue ## ΝΕΟ για το 2022##
Mat Gunpowder Black Metallic
Candy Chromosphere Red
Κύρια χαρακτηριστικά
Πλαίσιο
Νέο ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) USD 41 χλστ.
Ακτινικά τοποθετημένη τετραπίστονη δαγκάνα και πλευστός εμπρός δίσκος 296 χλστ.
Το ABS λειτουργεί μέσω Mονάδας Mέτρησης Aδράνειας – Inertial Measurement Unit (IMU).
Τη μινιναλιστική φιλοσοφία της CB300R υποστηρίζει μία δομή πλαισίου από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι, τύπου διαμάντι. Ατσάλινο είναι και το πίσω ψαλίδι με διατομή ακανόνιστου σχήματος. Τα δύο αυτά στοιχεία έχουν σχεδιαστεί ώστε να εξασφαλίζουν ακαμψία κατά το διαμήκη άξονα και ελεγχόμενη στρεπτική ακαμψία από την παραμόρφωση του τροχού, χωρίς να καθιστούν τη μοτοσυκλέτα υπερβολικά άκαμπτη και βαριά.
Την ακαμψία του πλαισίου υποστηρίζουν τόσο οι πρεσαριστές ατσάλινες πλάκες στην έδραση του ψαλιδιού όσο και το ίδιο το ψαλίδι, με αποτέλεσμα μία ευέλικτη συμπεριφορά, ευστάθεια και πληροφόρηση από το δρόμο. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι αντίστοιχα 24,7° / 93mm.
Το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function Big Piston (SFF–BP) USD 41 χλστ. είναι ένα σημαντικό στοιχείο αναβάθμισης για το 22YM. Με το ένα καλάμι να προσφέρει απόσβεση μέσω θαλάμου διαχωρισμού πίεσης και το άλλο να φιλοξενεί το μηχανισμό του ελατηρίου, αυξάνεται η απόδοση του συστήματος και μειώνεται το βάρος. Ο συνδυασμός τους με ένα μεγαλύτερο έμβολο έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη απόσβεση ανωμαλιών, καθώς και βελτιωμένη αίσθηση και έλεγχο. Το πίσω αμορτισέρ προσφέρει ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίου 5 σταδίων.
Η ιδανική κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας – 49,6% μπροστά και 50,4% πίσω – προσφέρει θετική αίσθηση ως προς την πρόσφυση του εμπρός τροχού και ευκολία χειρισμού στις στροφές, κάτι στο οποίο συνηγορούν το χαμηλό βάρος των 144 κιλών με όλα τα υγρά της και το κοντό μεταξόνιο των 1.352 χλστ. Το ύψος της σέλας είναι 799 χλστ.
Την πέδηση της μοτοσυκλέτας διαχειρίζεται, μπροστά, ένας πλευστός δίσκος 296 χλστ. χωρίς έδραση στην πλήμνη του τροχού, με ακτινικά τοποθετημένη τετραπίστονη δαγκάνα της Nissin, και πίσω, ένας δίσκος 220 χλστ. μέσω μονοπίστονης δαγκάνας. Οι δυνάμεις πέδησης ρυθμίζονται από ένα δικάναλο ABS. Το υψηλών προδιαγραφών σύστημα λειτουργεί μέσω μιας μονάδας IMU (Inertial Measurement Unit) ώστε να κατανέμεται με ακρίβεια η ισχύς πέδησης εμπρός – πίσω ανάλογα με τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
Ένα πίσω radial ελαστικό 150/60R-17 συνδυάζεται με radial εμπρός ελαστικό 110/70R-17.
Στυλ & Εξοπλισμός
Μοναδικό στυλ Neo Sports Café αναδεικνύει την προηγμένη μηχανολογία.
Νέο υλικό σέλας βελτιώνει την άνεση.
Full LED φωτισμός και οθόνη οργάνων LCD με ανανεωμένη ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου.
Σχεδιαστικά, αποτυπώνει τη φιλοσοφία γυμνής μοτοσυκλέτας Neo Sports Café της Honda, καθώς στόχος είναι η ανάδειξη των μηχανικών μερών της CB300R που είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Η αισθητική της είναι ξεκάθαρα απέριττη. Η κομμένη ουρά είναι διακριτική, ενώ φιλοξενεί τις ξεχωριστές σέλες για αναβάτη και συνεπιβάτη. Η σέλα υιοθετεί πιο παχιά επένδυση για πρόσθετη άνεση, ενώ τα μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη είναι αλουμινένια.
Ένας λεπτός, πλήρης πίνακας οργάνων LCD (23,5 χλστ. και βάρους μόλις 230 γρ.) περιλαμβάνει ταχύμετρο, στροφόμετρο και δείκτη καυσίμου, ενώ η ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου υιοθετεί δική της πιο ευδιάκριτη σχεδίαση για το 22YM. Οι προειδοποιητικές λυχνίες είναι διατεταγμένες στο πάνω τμήμα. Ο full LED φωτισμός – συμπεριλαμβανομένων των φλας – προσδίδει μία premium αίσθηση και συνεισφέρει στη συγκέντρωση των πληροφοριών και ενδείξεων στο κέντρο. Ο προβολέας χρησιμοποιεί δύο χαρακτηριστικές φωτεινές ράβδους, την πάνω για τη μεσαία σκάλα και την κάτω για τη μεγάλη σκάλα, ενώ το πίσω φως είναι εξαιρετικά λεπτό.
Το ρεζερβουάρ των 10 λίτρων είναι κρυμμένο κάτω από ένα κάλυμμα και πλαϊνά καπάκια και διαθέτει τάπα ασφαλείας αεροπορικού τύπου. Με κατανάλωση καυσίμου 30,2 χλμ./λίτρο (WMTC mode), η CB300R έχει αυτονομία τουλάχιστον 320 χλμ. με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ.
Ο Valerio Aiello, από το R&D τμήμα της Honda στη Ρώμη, σχολιάζει για τη φιλοσοφία Neo Sports Café:
«Ολόκληρη η τρέχουσα γκάμα Neo Sport Café της Honda προέρχεται από το πρωτότυπο μοντέλο CB4 Concept που παρουσιάστηκε στην Έκθεση EICMA το 2015. Επιθυμία μας ήταν να εξερευνήσουμε τον κόσμο του café racer και να του προσδώσουμε ένα μοντέρνο στυλ.
Όλα τα μοντέλα αυτής της σειράς CB δεν είναι απλά retro–vintage μοτοσυκλέτες, αλλά περισσότερο νεοκλασικές – δηλαδή, σύγχρονες μοτοσυκλέτες που συνδυάζουν κλασικά σχεδιαστικά στοιχεία με λειτουργικά συστήματα της σύγχρονης εποχής.
Θέλαμε να δημιουργήσουμε μία νέα στιλιστική διάσταση, που να ξεφεύγει από την μυώδη αίσθηση των streetfighters των τελευταίων ετών, και την ίδια στιγμή, να μην έχει καμία σχέση με το πιο απλό στυλ café-racer. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι καμία από τις μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού δεν μοιάζει με τη σειρά Neo Sports Café. Αρέσουν δεν αρέσουν, είναι άμεσα αναγνωρίσιμες ως μοντέλα της Honda. Οι ανταγωνιστές διαθέτουν κλασικές ή πολύ μοντέρνες μοτοσυκλέτες αλλά, κατά την άποψή μου, τίποτα που να είναι κράμα των δύο στυλ.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του CB4 concept, αναζήτησα πηγές έμπνευσης εκτός του κόσμου των μοτοσυκλετών και συγκεκριμένα στα ρολόγια χειρός. Πάντα θαύμαζα την τεχνική τους αρτιότητα και μία από τις βασικές φιλοσοφίες που χρησιμοποίησα κατά τη διάρκεια της σχεδίασης Neo Sports Café ήταν το ‘Mechanical Art‘ (Μηχανική Τέχνη).
Το ‘Mechanical Art’ είναι η επιθυμία να προβάλλεις την ομορφιά των διαφόρων μηχανικών στοιχείων στα οποία η Honda ανέκαθεν έδινε μεγάλη σημασία. Τα ρολόγια πετυχαίνουν άριστα κάτι τέτοιο, με τα μηχανικά τους μέρη πάντα να αποπνέουν μία ιδιαίτερη γοητεία.»
Κινητήρας
Άμεσης απόκρισης, μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος κινητήρας με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC).
Μέγιστη ισχύς 31,1 Ps (22,9kW) / μέγιστη ροπή 27,5Nm και συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5.
Επανασχεδιασμένη εξαγωγή με τελικό στο πλάι.
Μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) τώρα διαχειρίζεται 6-τάχυτο κιβώτιο.
Ο συμπαγής, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας 286κ.εκ. της CB300R με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες είναι ένα μικρό κόσμημα που έχει κερδίσει πολλούς αναβάτες, χάρη στον εύστροφο και ζωντανό χαρακτήρα του. Ενώ όσο ανεβάζει στροφές ανεβαίνει και η αδρεναλίνη, δουλεύει σωστά στην καθημερινή χρήση, τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η μέγιστη ισχύς των 31,1 Ps (22.9kW) αποδίδεται στις 9.000 σαλ., ενώ η μέγιστη ροπή των 27,5 Nm αντίστοιχα στις 7.750 σαλ.
Νέος για το 22YM, ένας μονόδρομος συμπλέκτης υποβοήθησης/ολίσθησης επιτρέπει εξαιρετικά ομαλές αλλαγές και διαχειρίζεται τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού στα γρήγορα κατεβάσματα και το απότομο φρενάρισμα. Το 6-τάχυτο κιβώτιο προσφέρει ομοιόμορφη κλιμάκωση σχέσεων για ισχυρή επιτάχυνση, ενώ ο επιλογέας συνοδεύεται από ρυθμιζόμενο μοχλικό.
Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 76 x 63 χλστ. αντίστοιχα, με τη σχέση συμπίεσης στο 10.7:1. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM–FI – με πεταλούδα διαμέτρου 38mm και αυλό εισαγωγής ευθείας σχεδίασης – εξασφαλίζει ζωηρή απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα περιστροφής. Για τη συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5 – παράλληλα με έναν αισθητήρα στροφάλου συμβατό με OBD2-– το κάτω, μεσαίο τμήμα της εξαγωγής έχει επανασχεδιαστεί και ενσωματώνει ένα νέο, μεγαλύτερο καταλύτη. Το τελικό με απόληξη στη δεξιά πλευρά υιοθετεί επίσης μία νέα, απλούστερη εσωτερική δομή.
Με γνώμονα τον περιορισμό του κόστους συντήρησης – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους αναβάτες νεαρής ηλικίας – ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί ώστε να διαθέτει τον ελάχιστο δυνατό αριθμό κινούμενων μερών. Λεπτομέρειες όπως τα χαμηλής τριβής ελατήρια του εμβόλου, το πυκνής διάταξης ψυγείο και το μπουζί ιριδίου, συνεισφέρουν στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
Υδρόψυκτος, τετραβάλβιδος, μονοκύλινδρος DOHC |
Χωρητικότητα (cm³) |
286κ.εκ. |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) |
76χλστ. x 63χλστ. |
Σχέση Συμπίεσης |
10.7:1 |
Μέγιστη Ισχύς |
31,1 Ps (22.9kW) στις 9.000 σαλ. |
Μέγιστη Ροπή |
27,5Nm στις 7.750 σαλ. |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό |
1,8 λίτρα |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ |
|
Ψεκασμός |
Ηλεκτρονικός PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
10,0 λίτρα |
Κατανάλωση |
30,2 χλμ./λίτρο |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Χωρητικότητα μπαταρίας |
12V-7AH |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Τύπος Συμπλέκτη |
Υγρός, πολύδισκος, υδραυλικός |
Κιβώτιο Ταχυτήτων |
6-τάχυτο |
Τελική Μετάδοση |
Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Ατσάλινο, τύπου ‘διαμάντι’ |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) |
2012 χλστ. x 802 χλστ. x 1052 χλστ. |
Μεταξόνιο |
1352 χλστ. |
Γωνία Κάστερ |
24,7° |
Ίχνος |
93 χλστ. |
Ύψος Σέλας |
799 χλστ. |
Απόσταση από έδαφος |
151 χλστ. |
Βάρος (πλήρες υγρών) |
144 κιλά |
Ακτίνα Στροφής |
2,3μ. |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός |
Ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function front Fork Big Piston (SFF–BP) USD 41χλστ, διαδρομή 130mm χλστ. |
Πίσω |
Μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου 5 σταδίων, διαδρομή 107 χλστ. |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Διάσταση Ζάντας Εμπρός |
17” |
Διάσταση Ζάντας Πίσω |
17” |
Ελαστικό Εμπρός |
110/70R17M/C 54H |
Ελαστικό Πίσω |
150/60R17M/C 65H |
ΦΡΕΝΑ |
|
Τύπος ABS |
2-κάναλο |
Εμπρός |
Πλευστός δίσκος 296 χλστ. με ακτινικά τοποθετημένη 4-πίστονη δαγκάνα της Nissin |
Πίσω |
Δίσκος 220 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ |
|
Όργανα |
LCD |
Προβολέας |
LED |
Πίσω φως |
LED |
Συνδεσιμότητα |
Όχι |
USB |
Όχι |
Πρίζα 12V |
Όχι |
Auto Winker cancel |
Όχι |
Σύστημα προστασίας |
Όχι |
Cruise Control |
Όχι |
Πρόσθετα χαρακτηριστικά |
Όχι |
# Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ