H Hyundai συμπληρώνει την γκάμα των SUV μοντέλων της, με το μικρό Kona, το οποίο δεν περιορίζεται στην προκλητική του εμφάνιση, αλλά διαθέτει πολλές ακόμα εκπλήξεις.
Μετά το μεγάλο Santa Fe και το μεσαίο Tucson, η Hyundai εισέρχεται στην κατηγορία των μικρών (Β) SUV, με το Kona. Μπορεί να μην δείχνει μικρό, αλλά στην πραγματικότητα είναι όσο ένα Cactus ή ένα Vitara και σαφώς πιο κοντό από ένα Mokka. Βέβαια αυτό οφείλεται και στην εμφάνιση η οποία είναι άκρως ξεχωριστή. Μόνο η μάσκα παραπέμπει σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, ενώ εκτός από τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, το χαρακτηριστικότερο στοιχείο είναι τα υπερτονισμένα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά στις άκρες των θόλων που ενσωματώνουν και ένα μέρος από τα πολυτμηματικά φωτιστικά σώματα.
Σε αντίθεση με άλλα SUV που λες και προσπαθούν να κρύψουν την διαφορετικότητα τους πίσω από μουντά χρώματα (βλέπε Toyota C-HR), το Kona, υιοθετεί ορισμένες αρκετά φανταχτερές χρωματικές επιλογές όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες. Έτσι, οι 10 αποχρώσεις μαζί με τις τρεις διαφορετικές επιλογές για το χρώμα της οροφής, συνθέτουν μία διαθέσιμη παλέτα 28 επιλογών για την εμφάνιση.
Μπορεί το εσωτερικό να μην είναι εξίσου προχωρημένο σε σχεδιαστικό επίπεδο, μόνον αδιάφορο όμως δεν αφήνει τον οδηγό και τους επιβάτες. Μία προσεκτικότερη παρατήρηση θα αποκαλύψει την διαφορετική υφή των πλαστικών, όπου την σκουρόχρωμη ατμόσφαιρα διακόπτουν οι έγχρωμες ενθέσεις στις ραφές, το περίγραμμα αεραγωγών και επιλογέα, ακόμα και τις ζώνες (σε κόκκινο ή lime green).
Αξίζει να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας προσφέρονται στοιχεία (επιπλέον εξοπλισμός) όπως: το σύστημα προβολής πληροφοριών (σε μία διάφανη πλαστική επιφάνεια που ανασηκώνεται πίσω από το κάλλυμα του πίνακα οργάνων, μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας), αλλά και τα καθίσματα που θερμαίνονται ή εξαερίζονται, σε τρεις μάλιστα βαθμίδες ισχύος. Από εκεί και πέρα συναντάμε σε περίοπτη θέση την οθόνη του συστήματος πολυμέσων (5’, 7’ ή 8΄ στις πλουσιότερες εκδόσεις), σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού και προηγμένο ηχόσύστημα της Krell (αμφότερα είναι έξτρα).
Με δεδομένο ότι το Kona ανήκει στην κατηγορία των μικρών SUV, όπου το μήκος του δεν ξεπερνάει τα 4.165 χλστ. και το μεταξόνιο φθάνει τα 2.600 χλστ., οι χώροι που προσφέρει είναι απόλυτα ικανοποιητικοί, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Το πόρτ μπαγκάζ μάλιστα έχει χωρητικότητα 361 έως 1.143 λίτρων, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 60:40.
Οι μηχανολογικές εκπλήξεις του Hyundai Kona
Το Kona δεν βασίζεται σε κάποιο μικρό μοντέλο του ομίλου, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα του μελλοντικού μεσαίου μοντέλου i40 (Elantra σε άλλες αγορές). Αυτή η πλατφόρμα (οι διαστάσεις της οποίας προφανώς έχουν συμπιεστεί στην προκειμένη περίπτωση), προικίζει το Kona με μία σειρά προηγμένων λύσεων, όπως τετρακίνηση, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ακόμα και δυνατότητα πλήρους ηλεκτροκίνησης. Επίσης, μάζι με την πλατφόρμα έρχεται και το πακέτο SmartSense, το οποίο περιλαμβάνει: αποφυγή πρόσκρουσης με αναγνώριση πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση τυφλών σημείων και κόπωσης οδηγού, καθώς και αυτόματη λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων.
Αρχικά το Kona θα είναι διαθέσιμο σε δύο βενζινοκίνητες υπερτροφοδοτούμενες παραλλαγές. Η «μικρή» φοράει τον 1000άρη κινητήρα των 120 ίππων, με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο και μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, ενώ η «μεγάλη» τροφοδοτείται από τον 1600άρη των 177 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Την επόμενη χρονιά ακολουθώντας την ίδια λογική, θα παρουσιαστούν οι δύο ντίζελ εκδοχές 1.6 λίτρων, η «μικρή» με 115 ίππους (χειροκίνητη προσθιοκίνητη) και η «μεγάλη» με 136 ίππους (αυτόματη τετρακίνητη), που θα πλαισιωθούν και από μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη (!) έκδοση.
Στην Βαρκελώνη, όπου έγινε η παρουσίαση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις βενζίνης. Φυσικά η μικρή παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Ο 1000άρης κινητήρας είναι αρκετά σπιρτόζικος, ανεβάζοντας αρκετά πρόθυμα στροφές και για τα 12 δλ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τα 0-100 χλμ., μάλλον ευθύνονται τα 1.233 κιλά που ζυγίζει (χωρίς οδηγό) το Kona. Από την άλλη, στην «μεγάλη» έκδοση δεν θα λέγαμε ότι εντυπωσιαστήκαμε, ούτε από την ιπποδύναμη, ούτε από την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, ενώ η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης βρισκόταν πάνω από τα 9,5 λτ./100 χλμ, (όταν η αντίστοιχη ένδειξη στο 1000άρη ήταν περίπου τρία λίτρα χαμηλότερη). Στον δρόμο το Kona αφήνει μία σφιχτή αίσθηση, με σχετικά περιορισμένες κλίσεις, ενώ για την απόσβεση των ανωμαλιών θα πρέπει να περιμένουμε την δοκιμή εντός έδρας, μιας και οι ισπανικοί δρόμοι είναι σαφώς καλύτερης ποιότητας. Μάλιστα οι άνθρωποι της εταιρείας είχαν προετοιμάσει και μία μικρή διαδρομή εκτός δρόμου με το τετρακίνητο μοντέλο. Η καταρρακτώδης βροχή όμως είχε δημιουργήσει πολύ λάσπη, κάτι που δυσχέραινε το έργο των αμιγώς ασφάλτινων ελαστικών με την ελαφρώς υπερβολική διάσταση 235/45 R18, παρά την βοήθεια από την δυνατότητα κλειδώματος της τετρακίνησης και το σύστημα υποβοήθησης σε κατωφερειές.
Στην χώρα μας το Hyundai Kona αναμένεται να έρθει στις αρχές Απριλίου, οπότε και θα ανακοινωθούν οι αναλυτικές τιμές διάθεσης.