Η Δημοτική Αστυνομία έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει άμεσα ποιος οδηγός έχει παρκάρει παράνομα το όχημα ή τη μοτοσυκλέτα του, επιβάλλοντας τις ανάλογες ποινές.
Μέσω της τεχνολογίας, η Δημοτική Αστυνομία επιχειρεί να βάλει ένα τέλος στην παράνομη και αντικοινωνική στάθμευση των οχημάτων μέσα στην πόλη των Αθηνών. Για να το επιτύχει, ο Δήμος Αθηναίων έχει εγκαταστήσει «έξυπνους» αισθητήρες σε διαβάσεις και ράμπες ΑμΕΑ, καθώς κι ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα σύστημα ελέγχου των παραβάσεων.
Ειδικότερα, το ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα αποτρεπτικής στάθμευσης, το οποίο σχεδίασε και ανέπτυξε η Εταιρεία Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων του Δήμου Αθηναίων (ΔΑΕΜ Α.Ε.) σε συνεργασία με τη Διεύθυνση της Δημοτικής Αστυνομίας έχει μπει σε εφαρμογή εδώ και αρκετούς μήνες. Μέχρι στιγμής, 830 αισθητήρες έχουν εγκατασταθεί σε διαβάσεις και ράμπες ΑμΕΑ -από τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, το Κολωνάκι και την Ομόνοια μέχρι το Σύνταγμα, το Κουκάκι και το Παγκράτι- με στόχο να εντοπίσουν οχήματα που σταθμεύουν παράνομα πάνω σε αυτές.
Πώς λειτουργούν οι αισθητήρες
Κάθε αισθητήρας εμφανίζεται σε ηλεκτρονικό χάρτη του Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων της Δημοτικής Αστυνομίας. Μέσω της πλατφόρμας λαμβάνονται δεδομένα τα οποία «ενημερώνουν» για την κατάσταση των αισθητήρων και ουσιαστικά για την κατάληψη της διάβασης ή ράμπας από κάποιο όχημα. Με αυτόν τον τρόπο, το κέντρο επιχειρήσεων της Δημοτικής Αστυνομίας ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις παραβάσεις. Αυτόματα, μέσω φορητών συσκευών, ενημερώνονται και οι δημοτικοί αστυνομικοί, οι οποίοι βρίσκονται σε ακτίνα 500 μέτρων από το σημείο της παράβασης. Τα δεδομένα που συλλέγονται, δίνουν τη δυνατότητα στη Δημοτική Αστυνομία να οργανώσει αποτελεσματικά τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό στο κέντρο και τις γειτονιές της Αθήνας.
Ανακατασκευή πεζοδρομίων και ραμπών ΑμΕΑ
Παράλληλα με το σύστημα της έξυπνης αποτρεπτικής στάθμευσης, ο Δήμος Αθηναίων συνεχίζει το πρόγραμμα ανακατασκευής πεζοδρομίων και ραμπών ΑμΕΑ σε πολλά σημεία της πόλης. Μάλιστα, έχει ξεκινήσει πιλοτικά τη σήμανση σε ράμπες με κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα, προκειμένου αυτές να είναι όσο το δυνατό πιο ευδιάκριτες σε οδηγούς και πεζούς.