Ή, πώς το να διαχειρίζεσαι τη σωστή βάση αξιοποιώντας και την αισθητική των ιδιοκτητών μπορεί να έρθει σε αρμονία με το ταλέντο και τη σκληρή δουλειά των δημιουργών.
Οδηγώντας την γκρι «911» του Κωνσταντίνου Πίτσου, το σκέφτεσαι… Βλέποντας και μόνο την μπλε 911 by PetroRetro911, δεν έχεις καμία αμφιβολία: Ποιος Σίνγκερ; Αυτός τη δουλειά του, εκεί, τοποθετώντας σε άλλη διάσταση την ανακατασκευή. Εμείς εδώ τη δική μας, και μόνο ως αναβαθμισμένη έκφραση της ελληνικής πραγματικότητας δύνασαι να χαρακτηρίσεις τη «σκουντερία» των «Πετρό» στη Λυκόβρυση. Χώρος που προδίδει το «κι εμείς μπορούμε, και το αποδεικνύουμε».
Κείμενο: Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης / Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Επιστροφή στο μέλλον…
Δεν πρόκειται για καπρίτσιο, αλλά για μια νέα τάση με στυλ, που βρίσκει όλο και περισσότερους θιασώτες ανά την υφήλιο. Σήμερα η αυτοκίνηση έχει περάσει σε ένα διαφορετικό στάδιο, με την εξέλιξη των ειδών να προτάσσει εναλλακτικές μορφές ενέργειας, χαμηλούς ρύπους και μία σειρά από στοιχεία που στις περισσότερες των περιπτώσεων αφήνουν αδιάφορους τους παραδοσιακούς petrolhead. Το κλασικό αυτοκίνητο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Σπουδαίοι οίκοι από το εξωτερικό, ανάμεσά τους και η PetroRetro 911, έχουν καταφέρει κάτι που μοιάζει ονειρικό. Έχουν «παντρέψει» το χθες με το σήμερα, δημιουργώντας σύγχρονες κατασκευές με έντονο άρωμα και πινελιές από το παρελθόν.
Μια τέτοια περίπτωση, και μάλιστα εξαιρετικά ιδιαίτερη, είναι η μπλε Porsche 911 SC που ο Γιώργος Πετρόπουλος μας έφερε στο κτήμα «Casa e Campo» του Τάκη Κουτσίκου και της Λουκίας Λιθοξόου. Η όψη της είναι ίδια με της έκδοσης ST του 1972. Η συγκεκριμένη έκδοση της «911» ήταν αποτέλεσμα της επιτυχίας του Ζεράρντ Λαρούς στο Γύρο της Γαλλίας. Ο Γάλλος οδηγός είχε επικρατήσει και η γερμανική εταιρεία κατασκεύασε συνολικά εννέα μοντέλα, τα οποία και χρησιμοποιήθηκαν από διάφορους οδηγούς αποκλειστικά σε αγώνες. Σύμφωνα με τους λάτρεις της Porsche, η συγκεκριμένη σιλουέτα της «911» ήταν και η πλέον κομψή, αν και όχι τόσο στενή όσο η απλή, γεγονός που αδικούσε τις καμπύλες της, αλλά ούτε και τόσο φαρδιά όσο η τούρμπο, με αποτέλεσμα να χάνει μέρος του χαρακτήρα της.
Η «δική μας» μπλε «911» έφτασε στις εγκαταστάσεις της PetroRetro ως μια «911» του 1984, με κινητήρα 3.200 κ.εκ. Η επιθυμία του ιδιοκτήτη ήταν σαφής: αισθητικά να είναι αντίστοιχη με την 911 ST του ‘72, αλλά με μηχανικά μέρη της δεκαετίας του ‘80. Η διαφοροποίηση του αμαξώματος έγινε με μοναδική ακρίβεια, κάτι που εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς από τις εικόνες. Την ίδια ώρα, η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα 3.400 κ.εκ., τοποθετήθηκαν πιστόνια της Mahle, ενώ προσοχή δόθηκε στο να επιτευχθεί αύξηση της ροπής στις χαμηλές στροφές. Η ισχύς αγγίζει τους 270 ίππους, τιμή που εύκολα μπορεί να σκαρφαλώσει στους 300 έπειτα από ανάλογη επεξεργασία στους εκκεντροφόρους. Ωστόσο, στόχος εδώ ήταν η ροπή, που πλέον αγγίζει τα 357 Nm, και μάλιστα σε ένα εύρος από τις 1.800 έως και τις 5.000 σ.α.λ. Το κιβώτιο είναι ακριβώς ίδιο με εκείνο της «915» της εποχής, κάτι που μεταφράζεται σε ό,τι καλύτερο αναφορικά με εξέλιξη σε συγχρονιζέ και ρουλεμάν. Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνεται από ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της ZF, το οποίο έχει συμβάλει στην προβλέψιμη συμπεριφορά της «911» στο δρόμο.
Στον τομέα της ανάρτησης, στόχος ήταν το αυτοκίνητο να είναι όσο πιο φιλικό και άνετο στην καθημερινή μετακίνηση. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, οι μηχανικοί της PetroRetro επέλεξαν μεγαλύτερης διαμέτρου ζανφόρ και ράβδους στρέψης, αλλά και μαλακά αμορτισέρ της Zachs. Στην άνετη μετακίνηση συμβάλλει και η διάσταση των τροχών, αφού η συγκεκριμένη 911 ST φοράει 16άρες ζάντες με υψηλό προφίλ ελαστικών.
Όπως σχολίασε ο Γιώργος Πετρόπουλος, το «πάντρεμα» ανάμεσα στην παλιότερη και τις νεότερες γενιές των «911» μπορεί να γίνει και με μοντέλα της δεκαετίας του ‘90. Όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, η σειρά του ‘84-’89 είναι ιδανική για μια μετατροπή του είδους. Πρόκειται για ό,τι πιο κοντινό στα μοντέλα της δεκαετίας του ‘70, και μπορείς να εκμεταλλευθείς τα αμορτισέρ και τις ράβδους στρέψης, που όριζαν και τη φιλοσοφία των μοντέλων εκείνης της εποχής, αφού από τη σειρά 964 και μετά η «911» απέκτησε τέσσερις ανεξάρτητες αναρτήσεις με coilover ελατήρια, υδραυλικό συμπλέκτη και σύστημα διεύθυνσης, όπως και ABS με σερβόφρενο. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να χαθεί -για τον γνώστη-λάτρη- η μαγεία και να αλλοιωθεί κατά κάποιον τρόπο ο χαρακτήρας της «911».
Φυσικά, δεν πρόκειται για μια φθηνή ή εύκολη λύση. Η ανακατασκευή του αυτοκινήτου μπορεί να διαρκέσει μέχρι και δέκα μήνες, ενώ το κόστος εξαρτάται αποκλειστικά από τις επιλογές του κατόχου. Με δεδομένο ότι κάποιος έχει ήδη το αυτοκίνητο στην κατοχή του, το κόστος του συνόλου των επεμβάσεων μπορεί να ξεπεράσει τα 100.000 ευρώ. Ποσό που προδίδει και τη διάσταση του εγχειρήματος.
Η απόδειξη…
… ξεπερνά την εξωτερική εμφάνιση, που χάρη στη μοναδική της ισορροπία αρκεί για να σου ξεκουράσει το μυαλό. Ανάλογη η «συνέχεια» στο εσωτερικό, με τις λεπτομέρειες και τα υλικά στο σύνολό τους να προδίδουν το ιδιαίτερο γούστο των ιδιοκτητών, αλλά και την τέχνη της PetroRetro, που δεν περιορίζεται στο «ξηλώνω, ράβω, βάφω και διορθώνω τον κινητήρα», αλλά αντιμετωπίζει τη βελτίωση όπως κανένας άλλος. «Αναμενόμενο», θα πείτε, «καμία σχέση», θα σημειώσουμε, και αφού βολευτείς στο ειδικά σχεδιασμένο κάθισμα με επένδυση τύπου Bottega Veneta, σε απασχολεί η διαχείρισή της στο δρόμο, που στο τέλος της ημέρας είναι και το ζητούμενο.
Απολαυστική
Από τα πρώτα μέτρα πίσω από τιμόνι της καταλαβαίνεις πως η μηχανολογική προσέγγιση είναι ανάλογη της λεπτομερούς δουλειάς που έχει γίνει και σε επίπεδο εμφάνισης. Ο ιδιοκτήτης μετέφερε το τι θέλει, και ο δημιουργός το «απέδωσε» υποδειγματικά. Η ισορροπία στη μέγιστη τιμή της. Όπως μόνο στην «993» θα τη βρεις, είτε αυτό αφορά τα βαριά μηχανικά της μέρη, όπως τον κινητήρα και το κιβώτιο με τον επιλογέα που ξεπερνάει ό,τι γνωρίζεις, είτε τα υπόλοιπα στοιχεία που εγγυώνται την αυθεντικότητα του χαρακτήρα. Το σχολιάζουν ως στήσιμο. Το χαρακτηρίζουμε «αποτέλεσμα», καθρέφτη της δουλειάς. Είναι ό,τι δε μετριέται με αριθμούς, αλλά με την αίσθηση· γι’ αυτό και απαιτεί πτυχίο η αξιολόγησή του. Εδώ το πάτημά της δικαιολογεί Όσκαρ, και κατά την ταπεινή μας άποψη αυτό είναι και το στοιχείο που χαρακτηρίζει αυτήν την πολύ κομψή και ευφυή μπλε «911» που κρατάει στοιχεία με την ευλάβεια που απαιτεί η ιστορία. Προσαρμοσμένα όμως στα «θέλω» των ιδιοκτητών, αλλά και στα «πρέπει» που επιβάλλει η σπάνια υπεραξία του αυτοκινήτου, που συγκλονίζει ήδη από τον προηγούμενο αιώνα, ενώ εξακολουθεί να λάμπει και στον τρέχοντα. Άλλωστε, είναι τα ακούσματα και η αντίδρασή της σε κάθε σου σκέψη που την κρατούν ζωντανή και για πάντα υγιή στο μυαλό σου εδώ και περίπου πενήντα χρόνια, ενώ στο συγκεκριμένο σύνολο εκφράζεται περίφημα και η ιστορία της στο σύνολό της. Είπαμε: πρόκειται για τρόπο που μόνο σε «993» θα βρεις. Είναι η «911» που με τον τρόπο της έδειχνε το δρόμο για το τι θα ακολουθήσει, κάτι που σήμερα αντικατοπτρίζεται στην «992». Ως «παιχνίδι με αριθμούς», θα σχολιαστεί – «με πολύτιμους λίθους», θα απαντήσουμε.
Made in Greece
Ουσιαστικά, πρόκειται για το διαφορετικό και μοναδικό. Κατασκευές αυτού του είδους καταφέρνουν να συνδέσουν εποχές και γενιές μεταξύ τους. Οι νέοι σήμερα μπορεί να γοητεύονται από ένα ιστορικό αυτοκίνητο, αλλά αποζητούν σύγχρονες λύσεις, καθώς δε θέλουν να κάνουν θυσίες στην καθημερινότητα. Και σήμερα έχουν αυτήν τη δυνατότητα, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι στην κυριολεξία μοναδικό.
Η υπεραξία του: Έλληνες με ανεπτυγμένο γούστο το «σχεδίασαν», Έλληνες το δημιούργησαν, και ελπίζουμε να μείνει και να κοσμεί για πάντα το ελληνικό περιβάλλον. «Χώρος» όπου το γούστο και η έντιμη προσαρμογή του χθες στο σήμερα αναβαθμίζουν, όταν -σε σπάνιες περιπτώσεις- καταφέρεις και τα συνδυάσεις επιτυχώς._4Τ
ΥΓ.: Ευχαριστούμε τους ανθρώπους του «Casa e Campo» για την παραχώρηση του χώρου και την άψογη φιλοξενία.
Casa e Campo
Χτισμένο στους πρόποδες της Πάρνηθας, το «Casa e Campo» είναι ένας μοναδικός χώρος εκδηλώσεων, σε απόσταση λίγων λεπτών από την Αθήνα. Στην περιοχή των Αφιδνών, αποπνέοντας την αίσθηση που προσφέρει μια περιοχή στην εξοχή, το «Casa e Campo» θυμίζει σε μεγάλο βαθμό ιταλική αριστοκρατική αγροικία. Ο χώρος διατίθεται για γάμους, βαφτίσεις, εταιρικές εκδηλώσεις, δεξιώσεις κ.ά. Τόσο στο εσωτερικό του οικήματος όσο και στον περιβάλλοντα χώρο δίπλα στην πισίνα, ο Τάκης Κουτσίκος και η Λουκία Λιθοξόου έχουν δημιουργήσει ένα κτήμα φιλόξενο και αναμφίβολα υψηλών προδιαγραφών.
Διεύθυνση: Ρέρρα 16, Αφίδνες Αττικής
Ιστότοπος: www.casaecampo.gr
Τηλ.: 210.6206.155
Ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected]
PetroRetro911
H κάθετη μονάδα της PetroRetro911 ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1997. Ιδρυτής της είναι ο Γιώργος Πετρόπουλος, γνωστός στο χώρο για την εξειδίκευσή του στα μοντέλα της Porsche, αλλά και για την αγωνιστική του πορεία ως συνοδηγός δίπλα σε μερικά από τα σπουδαιότερα ονόματα του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Έχοντας ξεκινήσει την επαγγελματική του εμπλοκή στην Porsche Hellas το 1971, η συνέχεια ήταν απολύτως φυσιολογική. Σήμερα, μαζί με τον γιο του, Νικόλα, διατηρούν μία μονάδα που ασχολείται με τη συντήρηση μοντέλων Porsche κάθε εποχής.
H ανακατασκευή αποτελεί ένα ιδιαίτερο τμήμα της εταιρείας, που χάρη σ’ αυτές τις δημιουργίες έχει πετύχει να ξεφύγει από τα ελληνικά σύνορα.
Διεύθυνση: Γεωργίου Παπανδρέου 163, Μεταμόρφωση
Ιστότοπος: www.petroretro911.com
Τηλ.: 210.2833.980