top icon
Επικαιρότητα

Έρευνα: o ρόλος των περιοδικών αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά

Mε αφορμή τη θεσμοθέτηση του Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς, τα επτά περιοδικά-ιδρυτικά μέλη 4ΤΡΟΧΟΙ, CAR AND DRIVER, DRIVE, AUTOCAR, TOP GEAR, CAR και EVO της οργανωτικής επιτροπής συνεργάστηκαν με το Αθηναϊκό Κέντρο Ερευνών Focus για τη διεξαγωγή μεγάλης ποσοτικής έρευνας για «το ρόλο των περιοδικών αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά».
 
Η στατιστική έρευνα διεξήχθη μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων από 22 έως και 30 Νοεμβρίου σε δείγμα 1.000 αντρών από 18 έως και 54 ετών, με το ποσοστό των τακτικών οδηγών να ανέρχεται στο 88%.
 
Όπως φάνηκε, τα περιοδικά αυτοκινήτου καλύπτουν και τα τρία είδη των αναγκών της ανθρώπινης προσωπικότητας, δηλαδή: τις πρακτικές (ενημέρωση, αγορά νέου αυτοκινήτου, πρακτικές συμβουλές, ελεύθερο χρόνο), τις κοινωνικές (ενημέρωση, ένταξη στον περίγυρο, προβολή αυτοεικόνας, δημιουργία «ειδικού» για τους φίλους), αλλά και τις ψυχολογικές (χαλάρωση, φυγή, «όνειρο», ατομική ευχαρίστηση/χόμπι). Στη συνέχεια, μπορείτε να δείτε τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνας, όπου φαίνεται ξεκάθαρα το προφανές (ίσως όχι για όλους…), ότι δηλαδή τα περιοδικά αυτοκινήτου είναι το… μέσο που συμβουλεύεται ο υποψήφιος αγοραστής περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο.
 

Aπό σύνολο του πληθυσμού

Διαβάζουν περιοδικά αυτοκινήτου:
Τακτικά: 25%
Ευκαιριακά: 21%
Σποραδικά: 21%
Όποτε χρειαστεί (αγορά): 19%
Ποτέ/Σχεδόν ποτέ: 14%
 
Οι τακτικοί αναγνώστες διαμορφώνουν τη λίστα των επιλογών τους από:
Eπαφή με το αυτοκίνητο: 95%
Φίλους/γνωστούς γνώστες αυτοκινήτου: 80%
Άρθρα/απόψεις σε περιοδικά αυτοκινήτου: 86%
Διαφήμιση στην τηλεόραση: 52%
Πληροφορίες/διαφήμιση στο Internet: 55%
Ένθετα σε εφημερίδες: 49%
Στήλες σε εφημερίδες: 47%
 
Ο ρόλος των περιοδικών αυτοκινήτου για τους τακτικούς αναγνώστες:
Αποτελούν το πιο κατάλληλο περιβάλλον για διαφήμιση αυτοκινήτου/μέρος της ύλης τους: 85%
Ορίζουν τη θέση ενός νέου μοντέλου στην αγορά: 83%
Χτίζουν την εικόνα των καινούργιων μοντέλων: 78%
Έχουν την τεχνογνωσία και την υποδομή για αξιόπιστα και λεπτομερή τεστ: 65%
 
Οι τακτικοί αναγνώστες πιστεύουν ότι τα περιοδικά είναι το πιο κατάλληλο μέσο όπου θα βρουν πληροφορίες για
Tεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις: 96%
Σύγκριση με ανταγωνισμό: 88%
Tιμές, δόσεις και ειδικές προσφορές: 76%
Eσωτερικό σαλόνι και χώροι: 70%
Aίσθηση οδηγικής εμπειρίας: 66%
Eξωτερική εμφάνιση και design: 57%
 
Οι τακτικοί αναγνώστες πιστεύουν ότι τα περιοδικά αυτοκινήτου:
Βοηθούν να γνωρίσει κανείς καλύτερα τη μάρκα και τα μοντέλα της: 89%
Αποτελούν βοήθημα/πηγή ενημέρωσης για τον αγοραστή: 91%
Ενημερώνουν καλύτερα για τη δραστηριότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών: 84%
Δημιουργούν τάσεις/παρουσιάζουν πρώτα καινοτομίες και εξελίξεις: 80%
Ικανοποιούν την αγάπη για το αυτοκίνητο: 73%
Παρέχουν ενημέρωση/απόψεις που δε βρίσκεις αλλού: 69%
Aποτελούν τρόπο χαλάρωσης/προσφέρουν απόλαυση ανάγνωσης: 75%
Αποτελούν δυνατή συνήθεια/τα κρατάς για πολύ καιρό: 58%
 
Η τελική επιλογή καθορίζεται από:
Eπαφή με το αυτοκίνητο: 95%
Λεπτομέρειες/Τιμές/Διακανονισμούς: 91%
Φίλους/γνωστούς γνώστες αυτοκινήτου: 82%
Άρθρα/απόψεις σε περιοδικά αυτοκινήτου: 83%
Διαφήμιση στην τηλεόραση: 52%
Πληροφορίες/διαφήμιση στο Internet: 55%
Στήλες σε εφημερίδες: 52%
Ένθετα σε εφημερίδες: 50%
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ