top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το Toyota Yaris Cross Hybrid

Αν ακόμα υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που πωλούνται με κλειστά μάτια, τότε υπογράφουμε πως το Toyota Yaris Cross είναι ανάμεσά τους.

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου και Toyota Yaris είναι ένα και το αυτό. Αυτή η σχέση κρατάει μια εικοσαετία, όσα δηλαδή και τα χρόνια του ιαπωνικού σουπερμίνι, και άντε να προβλέψει κανείς τι πρόκειται να συμβεί με το άρτι αφιχθέν Toyota Yaris Cross που ήρθε να μπει σφήνα στην ισχυρότατη από πλευράς πωλήσεων και πλήθους εκπροσώπων κατηγορία των B-SUV. Με το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών να παραμένει, η ελληνική -και όχι μόνο- αντιπροσωπεία προφανώς θα στοιβάζει τα χαρτιά των παραγγελιών του νέου μοντέλου, που από την πρώτη στιγμή δείχνει ικανό να αποσπάσει ένα σημαντικότατο μερίδιο της κατηγορίας (8% «θέλει» η Toyota).

Toyota Yaris Cross

Είναι και δεν είναι

Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως δεν πρόκειται για Yaris, ούτε όμως πως οι σχεδιαστές απλά υπερύψωσαν… το έτοιμο. Το Yaris Cross σχεδιαστικά έχει τη δική του ταυτότητα, με τις ακμές του περισσότερο να παραπέμπουν στα πιο πρόσφατα Lexus, παρά στο φουσκωμένο Yaris τελευταίας γενιάς, στο οποίο ωστόσο πατάει εξ ολοκλήρου. Ως προς τις διαστάσεις, τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας (μήκος 4.180 χλστ.), κάτι που ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες του. Ένας κανονικού αναστήματος οδηγός θα αφήσει μια παλάμη «αέρα» για τα γόνατα του πίσω επιβάτη, ο οποίος αντίστοιχο χώρο έχει και πάνω από το κεφάλι του, ενώ παρά το αυξημένο πλάτος κατά 20 χλστ. συγκριτικά με το απλό Yaris (1.765 χλστ.), ένας τρίτος επιβάτης πίσω θα περιπλέξει κάπως την κατάσταση. Εκεί που το Cross δε σηκώνει κριτική, είναι στο χώρο αποσκευών, που φτάνει στα 397 λίτρα (320 στις τετρακίνητες εκδόσεις), χάρη στην αύξηση του πίσω προβόλου κατά 180 χλστ.. Η τιμή είναι έτσι κι αλλιώς απόλυτα ικανοποιητική, την ίδια ώρα που το πορτ μπαγκάζ περιλαμβάνει κάποιες έξυπνες λύσεις, με αποθηκευτικό χώρο δύο επιπέδων και σύστημα με ιμάντες πρόσδεσης. Η Toyota «τονίζει» πως με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, που στις πλουσιότερες εκδόσεις, όπως η δική μας διαιρείται σε ποσοστό 40:20:40, το Yaris Cross μεταφέρει δύο ποδήλατα.

Toyota Yaris Cross

Η εύκαμπτη εταζέρα μπορεί να αναδιπλωθεί, ενώ η ηλεκτρική πόρτα με δυνατότητα ενεργοποίησής της με μία κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα (ανάλογα με την έκδοση), διευκολύνει την πρόσβαση.

Συνολικά το εσωτερικό αφήνει θετική εντύπωση, με τα υλικά, ακόμα και τα σκληρά πλαστικά που ποσοτικά υπερέχουν, να διακρίνονται για την ποιότητα και τη συναρμογή τους. Οι χώροι για μικροαντικείμενα ξεφυτρώνουν παντού και μάλιστα σε απόλυτα πρακτικά σημεία, πλην των δύο θέσεων για ποτήρια, που καλύπτονται από το υποβραχιόνιο στις εκδόσεις που διαθέτουν τέτοιο.

Από πλευράς εργονομίας, τόσο τα ανεξάρτητα χειριστήρια του κλιματισμού, όσο και οι φυσικοί διακόπτες στην οθόνη των 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, θα εκτιμηθούν από τους παραδοσιακούς.

Toyota Yaris Cross

Αποτελεσματικότητα

Αναμενόμενα το Yaris Cross υιοθετεί τα μηχανικά μέρη του αδερφού χάτσμπακ, με το οποίο μοιράζεται και την πλατφόρμα GA-B. Στη βάση του έχει το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.5 λίτρων (125 ίπποι) που συνδυάζεται με χειροκίνητο ή CVT κιβώτιο, ενώ και εδώ, δυνατό χαρτί είναι το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα των 116 ίππων, που συνδυάζεται με το αυτόματο σύστημα μετάδοσης «eCVT». Οι Ιάπωνες εντούτοις έρχονται να κάνουν τη διαφορά στην κατηγορία, προσφέροντας και τετρακίνητη έκδοση. Το AWD-i Yaris Cross φέρει ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα (3,9 kW ισχύς και 52 Nm ροπή), το οποίο εμπλέκεται σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης ενισχύοντας την ευστάθεια.

Στην Ελλάδα
Έχοντας οδηγήσει όλες τις εκδόσεις του Yaris Cross διαδοχικά στο Βέλγιο και στη Δανία, αναμέναμε την έλευσή του στην ελληνική αγορά για το σχηματισμό καλύτερης εικόνας, ένεκα της κατάστασης των δρόμων μας. Πέραν αυτού, η αρχική αίσθηση που αφήνει η πολύ καλή θέση οδήγησης, με τα σχετικά ψηλά τοποθετημένα καθίσματα και την απρόσκοπτη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, παραμένει όπως την εισπράξαμε από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του. Πίσω από το τιμόνι της υβριδικής έκδοσης, γίνεται άμεσα ξεκάθαρο πως οι επιδόσεις δεν μπορούν να αποτελέσουν ζητούμενο, εκτός κι αν ως «επιδόσεις» υπολογίσουμε την κατανάλωση, που με το υβριδικό σύστημα «πέφτει» άνετα στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. εντός πόλης. Εκεί δηλαδή που προορίζεται να περάσει και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του αυτό το Yaris, που, όπως και το χάτσμπακ, πρωτίστως σε κερδίζει με τη στιβαρότητα του πλαισίου του και την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης.

Toyota Yaris Cross

Η αίσθηση είναι πως και το Cross θα μπορούσε να έχει μια έκδοση GR, αφού ακόμα και το τιμόνι με το κάπως τεχνητό βάρος ανταπεξέρχεται σε επίπεδο πληροφόρησης, την ώρα που οι κλίσεις στο αμάξωμα με την απόσταση των 17 εκ. από το έδαφος είναι εμφανώς περιορισμένες. Μέχρις εκεί όμως, καθώς τόσο το κιβώτιο, όσο και η ισχύς του κινητήρα δεν επιτρέπουν το κάτω παραπάνω, όσο και αν ο οδηγός το πιέσει. Ενδεικτικό είναι το «0-100» των 11,2 δλ. που επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές, όμως θα έρθει η Toyota να ζητήσει τα ρέστα, και δικαίως: στην καθημερινότητα και αυτό το ιαπωνικό υβριδικό δείχνει να μην έχει αντίπαλο, μετατρέποντας την οδήγηση σε… παιχνιδάκι, χάρη στο εργονομικό εσωτερικό του, την ήπια λειτουργία του και εν προκειμένω τις ιδανικές διαστάσεις και την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης. Εκτός πόλης, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, κάτι που φαίνεται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές, όπου αν «πατήσεις» στο πλαίσιο μπορείς να πάρεις μια σχετική φόρα.

Προσθέστε την πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, ήδη από τη βασική έκδοση, την απόδοση των φρένων που έχουν να διαχειριστούν λιγότερα από 1.200 κιλά βάρους, το νέο και ταχύτερο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και τον σχετικά ιντριγκαδόρικο τιμοκατάλογο και δε χρειάζεται καν να επαναλάβουμε πως ο συνδυασμός της ονομασίας “Yaris” με την κατηγορία B-SUV θα αποδειχθεί εκρηκτικός. Δικαίως._ Ε.Ξ.

Toyota Yaris Cross

Οι τιμές εκκίνησης του Toyota Yaris Cross με τροχούς 17 ιντσών, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, κάμερα οπισθοπορείας και το πακέτο με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας Toyota Safety Sense.

1.5 125 PS: 17.470 ευρώ
1.5 116 PS Hybrid: 20.320 ευρώ

Toyota Yaris Cross Hybrid
>ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.490 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 116 PS >ΡΟΠΗ: 120 Nm/3.800 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ: 141 Nm >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.180×1.765×1.560 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.170 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,3 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 98 γρ./χλμ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Toyota Yaris Cross Hybrid
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ