Τέσσερις μόλις μήνες μας χωρίζουν από την αποκάλυψη της νέας Mercedes A-Class που για μια ακόμα φορά «πιάστηκε» από τον κατασκοπευτικό φακό. Χωρίς καμουφλάζ και σε πορτοκαλί για την περίσταση φορεσιά, που συνηθίζεται απ’ όλους τους κατασκευαστές στις τυποποιημένες δοκιμές πρόσκρουσης των νέων τους μοντέλων.
Η νέα Mercedes A–Class βρίσκεται πλέον κυριολεκτικά και για μια ακόμα φορά προ των πυλών του premium κομματιού της μικρομεσαίας κλάσης υιοθετώντας νέα σχεδιαστικά στοιχεία, χωρίς όμως ποτέ να απεμπολεί -όπως φαίνεαι και στις φωτογραφίες που σας παραθέτουμε- το γνώριμο αισθητικό DNA των δημιουργών της. Με εμφανώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις απ' ότι στο παρελθόν, που εξασφαλίζουν υψηλότερες επιδόσεις στον τομέα των χώρων, η νέα Α-Class που θα δούμε να πραγματοποιεί την επίσημη πρεμιέρα της στις αρχές Μαρτίου στην κοσμοπολίτικη Γενεύη της Ελβετίας, θα είναι συνάμα και πιο άκαμπτη, χάρη στη νέα δομή του πλαισίου MFA πάνω στο οποίο είναι «χτισμένη».
Ο αντίπαλος της Σειράς 1 της BMW αλλά και του Audi A3 θα διαθέτει στη νεότερη γενιά της μεγαλύτερο κατά τουλάχιστον 10 χλστ. μεταξόνιο, σε συνδυασμό με έναν χώρο φόρτωσης που θα υπερβαίνει σε χωρητικότητα τα 341 λίτρα της παρούσας εκδοχής. Το εσωτερικό της, εν γένει, αναμένεται να… ανέβει μια ακόμα κατηγορία, με τα υλικά να διαθέτουν ακόμα καλύτερη αφή και ποιότητα και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού να βρίθουν σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις. Το «παρών» θα δίνει επίσης και το σύστημα Drive Select, που θα παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει διαφορετικές ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, στη χαρτογράφηση του κινητήρα καθώς και στο set-up των αναρτήσεων.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, τα μεγάλα νέα αφορούν στη βάση της πυραμίδας της γκάμας. Εκεί, δηλαδή, όπου θα βρίσκει κανείς έναν 1.400άρη κινητήρα βενζίνης, τον Μ282, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τις ενωμένες δυνάμεις των… συμμάχων των Γερμανών σε θέματα τεχνολογίας, Renault και Nissan. Αν και δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη, στη φαρέτρα της νέας A-Class είναι πολύ πιθανό να δούμε έναν ακόμα «βασικό» βενζινοκινητήρα, στα 1,2 για την περίσταση λίτρα, τον οποίο υπογράφουν και πάλι οι Renault-Nissan. Πιο ψηλά, θα υπάρχουν ένας 1.600άρης και ένας 2λιτρος (Μ282), με τον τελευταίο μάλιστα να συνοδεύεται από ένα υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V. Στο εγγύς μέλλον αναμένεται να προστεθεί και μια plug-in υβριδική έκδοση που θα έχει ως σημείο αναφοράς τον 1.400άρη κινητήρα βενζίνης.
Σε ότι αφορά στους ντίζελ, ο γνώριμος από το παρελθόν κινητήρας των 2,1 λίτρων της Mercedes αναμένεται να παραδώσει τη σκυτάλη σε έναν 2λιτρο, που παραδοσιακά θα είναι διαθέσιμος σε μια ποικιλία εκδόσεων, με ισχύ 150 και 200 περίπου ίππων. Φυσικά, η κορυφαία έκδοση Α45 AMG που θα δούμε να παρουσιάζεται προς τα τέλη του 2018 θα χρησιμοποιεί την πιο «hot» εκδοχή του 2λιτρου βενζινοκινητήρα της εταιρείας, με την απόδοση να υπερβαίνει –ενδεχομένως με την αρωγή ενός ήπιου υβριδικού συστήματος, τους 400 ίππους._Χ.Α.