top icon
Αγώνες

Αλλαγές στις κατατακτήριες δοκιμές(;)

Σε συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 στη Γενεύη σήμερα, ομάδες, FOM και FIA αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν αλλαγές στο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών του 2016.

Οι αλλαγές έχουν εγκριθεί από το Γκρουπ στρατηγικής, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι φετινοί κανονισμοί θα αλλάξουν. Η απόφαση θα πρέπει να περάσει την έγκριση του Παγκόσμιο Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (το οποίο θα συνεδριάσει στις 4 Μαρτίου) για να ενταχθεί στους κανονισμούς και δεν αποκλείεται να απορριφθεί στην πορεία. Επιπλέον, οι ακριβείς λεπτομέρειες των αλλαγών δεν έχουν συμφωνηθεί ακόμα.

Αν οι τροποποιήσεις πραγματοποιηθούν, οι κατατακτήριες δοκιμές θα συνεχίσουν να διεξάγονται σε τρία σκέλη, τα οποία θα έχουν διάρκεια 16, 15 και 14 λεπτά αντίστοιχα. Στο Q1, έπειτα από το πέρας 7 λεπτών, ο πιο αργός οδηγός θα αποκλείεται από τη διαδικασία. Από εκεί και έπειτα, κάθε 1,5 λεπτό θα αποκλείεται από τη διαδικασία ο πιο αργός οδηγός. Δεκαπέντε από τους 22 οδηγούς θα προάγονται στο Q2.

Oι αποκλεισμοί θα ξεκινούν στο 6ο λεπτό του Q2 και θα διεξάγονται ανά 1,5 λεπτό, όπως και στο Q1. Οκτώ οδηγοί θα προάγονται στο Q3. Στο τρίτο σκέλος, οι αποκλεισμοί θα ξεκινούν στο 5ο λεπτό και πάλι θα παρεμβάλλεται 1,5 λεπτό μεταξύ του καθενός. Στο τελευταίο 1,5 λεπτό του Q3, δύο οδηγοί θα έχουν παραμείνει στη διαδικασία. Το σχέδιο αυτό στοχεύει στην παραγωγή πιο απρόβλεπτων grid και κατά συνέπεια πιο συναρπαστικών αγώνων, αν και κατά γενική ομολογία, το σύστημα κατατακτήριων δοκιμών δεν έχριζε αλλαγών…

Παράλληλα, συζητήθηκε και το ενδεχόμενο εφαρμογής έρματος στα μονοθέσια ανάλογα με τη συγκομιδή βαθμών στο Πρωτάθλημα Οδηγών, η οποία -ευτυχώς- δε συγκέντρωσε την απαιτούμενη υποστήριξη.

Όσον αφορά τους κανονισμούς του 2017, οι ομάδες πήραν παράταση και θα πρέπει λάβουν τις τελικές τους αποφάσεις όσον αφορά τους καινούργιους αεροδυναμικούς κανονισμούς μέχρι τις 30 Απριλίου. Αναφέρεται ότι επικρατέστερη (με 20 από τις 26 ψήφους) είναι η πρόταση της McLaren, που θα οδηγήσει σε μονοθέσια 3 δλ. στο γύρο ταχύτερο και όχι της Red Bull που προέβλεπε κέρδος 5 δλ. στο γύρο. Το μέγιστο πλάτος του αμαξώματος του μονοθεσίου μεταξύ των δύο αξόνων φέτος είναι 1,40 μ. Η πρόταση της McLaren είναι να αυξηθεί σε 1,60 μ. ενώ της Red Bull σε 1,80 μ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, εάν η πρόταση της Red Bull περνούσε, η Pirelli θα ήταν αναγκασμένη να αυξήσει υπερβολικά τις πιέσεις των ελαστικών για να αντέχουν στις υψηλότερες πλευρικές φορτίσεις, γεγονός που θα οδηγούσε σε απώλεια χρόνου στα αργά κομμάτια της πίστας. Λόγω της αύξησης της απόδοσης των μονοθεσίων κάποιες ομάδες (McLaren και Red Bull, όπως αναφέρεται) ισχυρίστηκαν ότι θα πρέπει να υπάρξει αύξηση στο μέγιστο όριο καυσίμου από τα 100 στα 105 ή 110 κιλά. Ωστόσο, εκφράστηκε η άποψη ότι μια τέτοια κίνηση δε θα συμβάδιζε με την εικόνα αποδοτικής εκμετάλλευσης της διαθέσιμης ενέργειας που θέλει να προβάλει η F1._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ