top icon
WRC

Julien Ingrassia: Σκέψεις για το μέλλον και μια άγνωστη ιστορία από το παρελθόν

Ο Julien Ingrassia θα αποσυρθεί από την ενεργό δράση μετά από το Ράλλυ Monza – Διαβάστε τι σκέφτεται για το μέλλον του, καθώς και την ιστορία που παραλίγο να θέσει τέλος στην καριέρα του, πριν αυτή ουσιαστικά ξεκινήσει.

Οι Sebastien Ogier και Julien Ingrassia είναι αναμφίβολα το κορυφαίο πλήρωμα της τελευταίας δεκαετίας στο WRC και από τα κορυφαία όλων των εποχών.

Οι επιτυχίες τους, αφού από το 2008 έως το 2020 έχουν κατακτήσει 7 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών/Συνοδηγών (2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2020) με 3 διαφορετικές ομάδες (Volkswagen, M-Sport Ford, Toyota), ενώ το 2008 είχαν αναδειχθεί και Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Νέων (JWRC) με τη Citroen, μιλούν από μόνες τους.

Αυτός ο αριθμός τίτλων είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί, αφού το πλήρωμα του Toyota Yaris WRC ταξιδεύει στην Monza επικεφαλής της βαθμολογίας Οδηγών/Συνοδηγών και βρίσκεται κοντά στην 8η κατάκτηση.

Πέραν της δεδομένης τους ικανότητας ως πλήρωμα, οι Sebastien Ogier και Julien Ingrassia έχουν ξεχωρίσει, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια και για το χαρακτήρα τους.

Προσιτοί, ευγενέστατοι και φιλικοί, οι δύο Γάλλοι έχουν κάνει όποιον τους συναναστραφεί, να αισθάνεται οικειότητα μαζί τους και να τους υποστηρίζει.

Julien Ingrassia:  Οι σκέψεις για το μέλλον

Αυτή τη στιγμή, οι Ogier-Ingrassia εστιάζουν στο επερχόμενο Ράλλυ Monza (18-21 Νοεμβρίου) , όπου θα δώσουν την τελευταία τους παράσταση ως πλήρωμα.

Ο συγκεκριμένος αγώνας θα αποτελέσει το κύκνειο άσμα του 42χρονου συνοδηγού, ο οποίος έχει ανακοινώσει πως στο τέλος της σεζόν θα… κλείσει τις σημειώσεις του, προτιμώντας να μην ακολουθήσει το alter ego του, στο επιλεκτικό πρόγραμμα του 2022 με την Toyota.

Julien Ingrassia 01

Καθώς είναι γνωστό πως η ευρύτητα σκέψης και η οργανωτικότητα, χαρακτηρίζουν τη πλειονότητα των κορυφαίων συνοδηγών, πολλοί εκ των οποίων έχουν αναλάβει νευραλγικές διοικητικές θέσεις μετά την αποχώρησή τους από την ενεργό δράση, άπαντες αναρωτιόμαστε ποιες είναι οι σκέψεις του Julien Ingrassia για την επόμενη ημέρα.

“Ήρθε ο καιρός να κάνω κάτι διαφορετικό”, δήλωσε σε podcast του WRC+ All Live ο Julien Ingrassia. “Θέλω να μεταδώσω την εμπειρία που είχα όλα αυτά τα χρόνια σε νέες ομάδες, νέα πληρώματα και το σπορ καθαυτό.

“Με ποιον τρόπο θα το κάνω αποτελεί ακόμη ερωτηματικό και το σκέφτομαι. Δεν είμαστε μόνοι σε αυτό το πρωτάθλημα και τουλάχιστον ως εμπειρία, θα ήταν ωραίο για εμένα να βρεθώ στην άλλη πλευρά της κουρτίνας”.

Με τις δηλώσεις του, ο Ingrassia αποκλείει τη συνέχεια της παρουσίας του στο υψηλότερο επίπεδο του WRC ως συνοδηγός, “κλείνοντας το μάτι” σε μια πιθανή μεταπήδηση σε διοικητικό πόστο.

Julien Ingrassia M-Sport 01

“Δε θα συνοδηγώ πια. Όλοι γνωρίζουμε πως στη ζωή είναι δύσκολο να πεις ποτέ, όμως τα σχέδιά μου δεν πηγαίνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Νομίζω πως θα μείνω (σταθερός) σε αυτό.

“Πέρασαν σχεδόν 20 χρόνια που συνοδηγώ. Είχα την πολυτέλεια και ευκαιρία να ζήσω μια συναρπαστικά εμπειρία, γιατί λίγοι στον πλανήτη φτάνουν σε αυτό το επίπεδο και έχουν μισθό για αυτό.

“Θέλω να σταματήσω με ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπό μου, να κοιτάζω πίσω μου και να λέω “ουάου, τι ταξίδι!”, συμπληρώνει ο Ingrassia.

Ogier-Ingrassia 002

Πώς σκέφτεται όμως να διοχετεύσει την ενέργεια και την εμπειρία του στο σπορ που αγαπά ο κορυφαίος Γάλλος συνοδηγός;

“Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να βελτιωθούν στο σπορ. Στην ασφάλεια, στην προώθηση, στον αγωνιστικό κανονισμό και στη δομή, με τη νέα μορφή ενέργειας (σ.σ. υβριδική) που θα χρησιμοποιούμε στο μέλλον.

“Ζούμε σε έναν κόσμο που προοδεύει πολύ γρήγορα – το γνωρίζουμε αυτό. Αν μπορέσουμε να έχουμε λίγη περισσότερη ασφάλεια, μεγαλύτερη απλότητα και περισσότερη ψυχαγωγία, είμαι βέβαιος θα έρθουν οι επιδόσεις και το χαμόγελο. Νομίζω πως όλοι κάνουμε αυτό για να είμαστε χαρούμενοι, οπότε ας προσπαθήσουμε”.

Παρόλο που δεν υπάρχει κάτι επίσημο για το μέλλον του Julien Ingrassia, διαβάζοντας πίσω από τις γραμμές προκύπτει πως το πιθανότερο σενάριο, είναι ο 42χρονος Γάλλος να αποκτήσει διοικητικό-οργανωτικό πόστο σε σχέση με το αγαπημένο του WRC.

Julien Ingrassia Volkswagen 01

Πέραν των σχεδίων του για το μέλλον, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης στο WRC+ All Live, αναφέρθηκε και σε μια άγνωστη ιστορία από το παρελθόν, που παραλίγο να τινάξει την καριέρα του στον αέρα.

Συγκεκριμένα, όταν το 2008 οι Ogier-Ingrassia εντυπωσίασαν τους πάντες κυριαρχώντας στο JWRC, η απόφαση αναβάθμισης από την Citroen Racing για την επόμενη σεζόν, ήταν ειλημμένη.

Ωστόσο, αρχικά περιλάμβανε μόνο τον Sebastien Ogier, αφού οι ιθύνοντες της γαλλικής ομάδας θεωρούσαν πως το νέο μεγάλο ταλέντο της χώρας, χρειαζόταν έναν πιο έμπειρο συνοδηγό.

“Έλαβα ένα τηλεφώνημα από τη διοίκηση”, ανέφερε ο Ingrassia. “Είπαν πως την επόμενη χρονιά ο Seb θα πάει στο WRC με την C4, αλλά χρειάζεται κάποιον άλλο στο πλευρό του. Δε θα είσαι μέρος της περιπέτειας”.

Ogier-Ingrassia 2008

Η συνέχεια της αφήγησης, είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα, αλλά και ενδεικτική ενός χαρακτήρα, που ήταν προορισμένος για την κορυφή: “Ήταν επτά το πρωί και ήμουν έτοιμος για δοκιμή με το αυτοκίνητο. Τέσσερις ημέρες νωρίτερα, είχαμε κερδίσει το πρωτάθλημα. Σχεδόν δεν μπορούσα να αναπνεύσω”.

“Είπα, ΟΚ, θα κάνω το τεστ τώρα. Θα τελειώσουμε με τις δοκιμές σήμερα ή αύριο το πρωί και αύριο νωρίς το βράδυ θα βρίσκομαι στο γραφείο σας στο Παρίσι.

“Πήρα το πρώτο τραίνο, πήγα εκεί και αντιμετώπισα τη διοίκηση. Είπαν πως “δε μπορούμε να βάλουμε τόσα χρήματα στο τραπέζι. Είστε νέο πλήρωμα, κάνατε καλά πράγματα μαζί αλλά τώρα βρίσκεστε σε πολύ υψηλό επίπεδο με μεγάλο κόστος, μεγάλη πίεση και μεγάλους στόχους. Θέλουμε ο Seb να έχει έμπειρο συνοδηγό“.

“Ουάου”, συνέχισε με παραστατικότητα ο Ingrassia, διηγούμενος την ιστορία που συνέβη όταν ήταν 29 ετών. “Δεν το περίμενα αυτό.

“Σηκώθηκα από την καρέκλα μου μπροστά τους, έβαλα τα δύο χέρια στο τραπέζι και είπα “ΟΚ, αισθάνεστε πως δε θα μπορέσω να κάνω αυτή τη δουλειά και έχετε ορισμένους ανθρώπους που το υποστηρίζουν. Θα βρω 10 φορές περισσότερους ανθρώπους που θα σας πουν ότι μπορώ να το κάνω και θα σας αποδείξω πως κάνετε λάθος”.

Ogier-Ingrassia Acropolis 2011

Όπως αποκάλυψε ο Julien Ingrassia, αργότερα μίλησε με αρκετούς ακόμη συνοδηγούς, οι οποίοι παραδέχθηκαν πως είχαν ανάλογες εμπειρίες.

Οι εξελίξεις μέχρι εκείνο το σημείο έδειχναν πως η θέση του Ingrassia ήταν δύσκολη και ο μόνος που μπορούσε να αντιστρέψει την κατάσταση, ήταν ο Ogier.

“Τελικά συναντήθηκα με τον Seb και είχαμε ορισμένες συζητήσεις. Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε και να συνεχίσουμε αυτή την εμπειρία μαζί.

“Ασφαλώς δεν ήμασταν τέλειοι και κάναμε ορισμένα λάθη, όμως μαθαίναμε.

“Υπήρξαν  ορισμένες μακριές ημέρες και εβδομάδες, όμως την επόμενη σεζόν το 2009, βρέθηκα στο κάθισμα της C4 WRC”.

Ogier-Ingrassia 2020

Ευτυχώς, θα προσθέσουμε εμείς, που οι ιθύνοντες της Citroen άλλαξαν γνώμη.

Γιατί αν αυτό δεν είχε συμβεί, θα μας είχαν στερήσει από την παρακολούθηση ενός από τα κορυφαία πληρώματα στην ιστορία, που έχει κατακτήσει 7+1 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, 53 νίκες, έχει ανέβει 90 φορές στο βάθρο, έχει σημειώσει 627 ταχύτερους χρόνους σε ειδικές διαδρομές και έχει κατακτήσει 2.511 βαθμούς σε 167 αγώνες του WRC.

Photos: Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford, Volkswagen Motorsport, 4Τ-Θάνος Ηλιόπουλος

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ