Όπως κάθε γενιά του Mini Cooper, έτσι και η τελευταία απέκτησε ανοιχτή έκδοση, την οποία μάλιστα οδηγήσαμε στην εκδοχή της με τον κωδικό «S».
Η Mini μάς έχει συνηθίσει σε μια πλήρη γκάμα του Cooper, προσφέροντας εκδόσεις για κάθε ενδιαφερόμενο και για όλα τα γούστα. Από την πρώτη γενιά μετά την αναβίωση της εταιρείας, το Cooper διέθετε ανοιχτή έκδοση, και, όπως είναι λογικό, αυτή δεν μπορούσε να λείψει και από τη νεότερη γενιά του Cooper. Όπως είναι γνωστό, οι διαστάσεις του ΜΚΙΙΙ έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα και το Convertible να είναι σαφώς μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχο του. Συγκεκριμένα, έχει μεγαλώσει κατά 98 χλστ. σε μήκος, 44 χλστ. σε πλάτος, 1 χλστ. σε ύψος, ενώ κατά 28 χλστ. είναι μεγαλύτερο το μεταξόνιο. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χώρους στην καμπίνα των επιβατών κατά 36 χλστ., αλλά και στον αντίστοιχο των αποσκευών, με τη χωρητικότητά του να έχει αυξηθεί στα 215 λίτρα, αγγίζοντας τα 160 όταν η οροφή είναι ανοιχτή.
Όπως είναι φυσιολογικό, σε κάθε ανοιχτή έκδοση σημαντική είναι η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, και για αυτόν ακριβώς το λόγο οι Γερμανοί τεχνικοί προχώρησαν σε μία σειρά από μηχανικές αλλαγές, αλλά και ενισχύσεις του αμαξώματος. Έτσι, έχει γίνει χρήση αλουμινίου και υλικών υψηλής αντοχής, ενώ ενισχυμένα είναι το πλαίσιο, το κάτω μέρος του κινητήρα και οι ράβδοι στρέψης. Παράλληλα, αναβαθμισμένο είναι το σύστημα ασφαλείας σε περίπτωση ανατροπής, ενώ φυσικά είναι εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα παθητικής ασφάλειας. Το Cooper Convertible θα διατίθεται με πέντε διαφορετικούς κινητήρες, και συγκεκριμένα τρεις βενζίνης και δύο πετρελαίου, γνωστούς μας από την παρουσία τους στις υπόλοιπες εκδόσεις της σειράς, όπως επίσης τα δύο κιβώτια, το χειροκίνητο 6 σχέσεων και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη Steptronic.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο Cooper Convertible θα διατίθεται με πλήρως ηλεκτρική οροφή, η οποία ανοίγει ή κλείνει μέσα σε μόλις 18 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, η διαδικασία είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί εν κινήσει, αρκεί η ταχύτητα να μην ξεπεράσει τα 30 χλμ./ώρα. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να ανοίξει μισή, όπως μία ηλιοροφή. Τέλος, στην πληθώρα επιλογών εξατομίκευσης που υπάρχουν στον εξοπλισμό του Cooper, διαθέσιμη είναι και οροφή με διάκοσμο Union Jack, με τη βρετανική σημαία.
Η έκδοση που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε ήταν αυτή με το 2λιτρο κινητήρα των 192 ίππων με τον κωδικό «S». Εφοδιασμένη με τις ζάντες των 16 ιντσών, τους διαφοροποιημένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, διατηρεί ένα σπορτίφ χαρακτήρα. Με κλειστή την υφασμάτινη οροφή, η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτήν των Cooper, ενώ ανοιχτό διατηρεί τη γοητεία του. Ίσως το γεγονός ότι η κουκούλα δεν κρύβεται πλήρως όταν επιλέξει κανείς να την ανοίξει να χαλάει την εικόνα του πίσω μέρους, αλλά και πάλι οι γραμμές του χαρακτηρίζονται από αρμονία. Στο εσωτερικό, η εικόνα δεν έχει αλλάξει με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, διατηρώντας υψηλή ποιότητα κατασκευής και ξεχωριστή σχεδίαση. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις είναι εμφανείς στο εσωτερικό, αν και πάλι οι πίσω θέσεις δύσκολα θα φιλοξενήσουν κάποιον ενήλικα, ειδικά αν μπροστά βρίσκεται κάποιος ψηλός. Κινούμενοι στον αυτοκινητόδρομο, αμέσως διαπιστώσαμε το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου, με την οροφή τόσο κλειστή όσο και ανοιχτή. Στη δεύτερη περίπτωση, η παρουσία του ανεμοθραύστη έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα, αν και ουσιαστικά καταργεί τις δύο πίσω θέσεις. Η λειτουργία της ανάρτησης, τουλάχιστον στους εξαιρετικής ποιότητας δρόμους του εξωτερικού, λειτουργεί ιδανικά, διατηρώντας τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του Cooper, αλλά προσφέροντας ικανοποιητική άνεση.
Παράλληλα, σημαντικό είναι το γεγονός ότι δε διαφοροποιείται η οδική συμπεριφορά του, παραμένοντας φιλικό και προβλέψιμο στις όποιες αντιδράσεις του. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, ενώ το πλαίσιο είναι εξαιρετικά άκαμπτο. Δεν είναι τυχαίο ότι, με εξαίρεση κάποιους μικρούς κραδασμούς στο τιμόνι στις εγκάρσιες ανωμαλίες, η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος είναι εξαιρετική. Ο κινητήρας έχει γεμάτη και σχεδόν ηλεκτρική λειτουργία και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν εύκολα στον πίνακα οργάνων, χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις, δεδομένης της κατασκευής. Συγκεκριμένα, τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Βέβαια, για όσους τα παραπάνω δεν είναι αρκετά, η τελευταία γενιά του Cooper Convertible θα διατίθεται και σε έκδοση JCW, εφοδιασμένη με το 2λιτρο κινητήρα των 231 ίππων. Το νέο Mini Cooper Convertible θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το Μάρτιο, με την τιμή του να ξεκινάει από τα 23.140 ευρώ για τη βασική έκδοση One, ενώ η «S» θα κοστίζει 29.200 ευρώ, και στις δύο περιπτώσεις με απόσυρση._ Π. Τ.