top icon
Αγώνες

WRC: Η συνέχεια στη Σουηδία…

Η μάχη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ συνεχίζεται, με τον θίασο του θεσμού να μεταφέρεται στην παγωμένη Σουηδία για τον δεύτερο γύρο του WRC.

Μετά τις παγωμένες και χιονισμένες διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στη Σουηδία, όπου και θα συναντήσει αντίστοιχες, αλλά σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό συνθήκες. Ουσιαστικά, πρόκειται για τον μοναδικό γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ που πραγματοποιείται σε αποκλειστικά χιονισμένες επιφάνειες, με το βαθμό δυσκολίας να είναι σαφώς υψηλότερος σε σχέση με κάθε άλλο αγώνα του θεσμού, ελέω της συγκεκριμένης ιδιαιτερότητας. Σε συνδυασμό με την πολύ υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα (μαζί με τη Φινλανδία είναι οι δύο ταχύτεροι γύροι του WRC) το Ράλλυ Σουηδίας αποτελεί το τελευταίο «άντρο των Σκανδιναβών». Με εξαίρεση τον Sebastien Loeb, που κατάφερε να επικρατήσει το 2004, κανένας άλλος μη Σκανδιναβός δεν το έχει καταφέρει στην ιστορία του αγώνα.

 

Η εκδοχή του 2013 θα περιλαμβάνει 339 αγωνιστικά χιλιόμετρα και 22 ειδικές διαδρομές, με την σχεδίαση του αγώνα να μην διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, έχοντας ακόμα ως επίκεντρο την πόλη του Hagfors και του Karlstadt. Μία σημαντική αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν, αποτελεί το γεγονός ότι αμέσως μετά την ολοκλήρωση των προσπαθειών όσων συμμετέχουν στον αγώνα του WRC, θα ακολουθήσουν και όσοι λάβουν μέρος στο ιστορικό Ράλλυ Σουηδίας! Φυσικά, δεν θα ακολουθήσουν και τις τρεις ημέρες του αγώνα, αλλά μόλις 84 αγωνιστικά χιλιόμετρα, με τους οργανωτές να περιμένουν μερικά εντυπωσιακά αυτοκίνητα στις ειδικές διαδρομές. Σε αυτόν τον αγώνα, θα λάβει μέρος και ο Petter Solberg οδηγώντας ένα Ford Escrot MKII και έχοντας ως συνοδηγό τη σύζυγο του, Pernilla.

Σε αγωνιστικό επίπεδο, η Citroen μπορεί να ταξιδεύει στη Σουηδία με νωπές τις δάφνες από το Μόντε Κάρλο, αλλά σίγουρα οι ισορροπίες δεν θα είναι οι ίδιες. Καταρχήν, μπορεί για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα να απολαμβάνουν οι Γάλλοι τις υπηρεσίες του Sebastien Loeb, αλλά είναι γνωστό ότι αυτές οι επιφάνειες δεν είναι το ισχυρό χαρτί του εννιά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι ο Seb επέλεξε τον συγκεκριμένο αγώνα ανάμεσα στους τέσσερις που θα λάβει μέρος συνολικά φέτος, αποδεικνύει ότι στο μυαλό του έχει ως στόχο να σπάσει ακόμα μία παράδοση. Βέβαια, ο άσσος στο μανίκι των Γάλλων, δεν είναι άλλος από τον Mikko Hirvonen. Ο Φινλανδός, ουσιαστικά έχει την ταχύτητα αλλά και την εμπειρία-γνώση να κινηθεί ταχύτερα από κάθε άλλον σε αυτού του είδους τις ειδικές, έχοντας κερδίσει δύο συνεχόμενες φορές, το 2010 και το 2011. Αν θέλει να διεκδικήσει τον τίτλο φέτος, όντας και ο πρώτος οδηγός της Citroen, στη Σουηδία θα πρέπει να αποδείξει ότι είναι έτοιμος να ανταπεξέλθει στην πρόκληση. Παράλληλα, στη Σουηδία θα δούμε ακόμα δύο DS3 WRC στα χρώματα του Abu Dhabi, για τους Dani Sordo και Khalid Al Qassimi. Ο Ισπανός δεν τρέφει αυταπάτες για τον συγκεκριμένο αγώνα και σίγουρα θα προσπαθήσει να συλλέξει βαθμούς, που σε συνδυασμό με το βάθρο στο Μόντε Κάρλο θα τον διατηρήσουν ψηλά στη βαθμολογία. Ο οδηγός από το Abu Dhabi, θα κάνει στη Σουηδία το ντεμπούτο του, προερχόμενος μάλιστα από εξαιρετική εμφάνιση στο Ράλλυ Qatar, όπου και έχασε μετά από ένα κλαταρισμένο ελαστικό από τον Nasser Al Attiyah. Σίγουρα, ένας τερματισμός στη δεκάδα θα είναι μεγάλη επιτυχία για τον… «μεγάλο χορηγό» της Citroen.
 

Στο στρατόπεδο της VW, προσπαθούν να διατηρήσουν χαμηλούς τόνους μετά από το απόλυτα επιτυχημένο ντεμπούτο του Polo R WRC στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Οι Γερμανοί επιβεβαίωσαν όσους θεωρούσαν ότι έρχονται στο θεσμό για να κερδίσουν, και είναι δεδομένο ότι θα το προσπαθήσουν από την πρώτη κιόλας χρονιάς. Για τον σουηδικό αγώνα, μοιάζει επίσης δεδομένο ότι η VW θα είναι ανταγωνιστική. Πολύ σημαντικό είναι ιδιαίτερα το γεγονός ότι το Polo R WRC έχει πραγματοποιήσει πολλά χιλιόμετρα δοκιμών σε σουηδικό έδαφος, αλλά και η παρουσία του Jari Μatti Latvala, ο οποίος και διακρίνεται για τις επιδόσεις του σε αυτό τον αγώνα, έχοντας κερδίσει δύο φορές στο παρελθόν, με τελευταία πέρσι. Η λογική, λοιπόν, αναφέρει ότι ο Latvala θα είναι αυτός που θα διεκδικήσει το κάτι παραπάνω στις παγωμένες ειδικές της Σουηδίας, αν και ο Sebastien Ogier είναι από τους οδηγούς που μπορούν να διακριθούν σε κάθε είδους επιφάνειες. Ο Γάλλος είναι αυτό που ονομάζουμε «all a rounder» και σίγουρα δεν θα παραδώσει τα όπλα εύκολα.

 

Το Ράλλυ της Σουηδίας, όμως, είναι ένας αγώνας που η Ford έχει την καλύτερη παράδοση από κάθε άλλη ομάδα. Η ομάδα του Malcolm Wilson μετράει έξι συνεχόμενες νίκες τα τελευταία χρόνια, με τα Focus και Fiesta, να επικρατούν ανελλιπώς από το 2006 έως και το 2012. Φέτος, ο Βρετανός μάνατζερ έχει επιλέξει μία σειρά από νέους και ταλαντούχους οδηγούς, οι οποίοι στο Μόντε έδειξαν ικανοί για μία σειρά από εκπλήξεις. Στη Σουηδία, σίγουρα το πιο ισχυρό όπλο είναι η παρουσία του Mads Ostberg. Ο Νορβηγός έχει τερματίσει στο βάθρο τα δύο τελευταία χρόνια, και μάλιστα οδηγώντας αυτοκίνητο σαφώς κατώτερο του ανταγωνισμού, και φέτος όντας πρώτος οδηγός στη Ford θέλει να αποδείξει ότι έχει αυτό το κάτι παραπάνω που απαιτείται για να συμπεριληφθεί ανάμεσα στους κορυφαίους και πρωτοκλασάτους οδηγούς του θεσμού. Αντίστοιχη είναι η ψυχολογία του Evgeny Novikov, ο οποίος μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης του στο Μόντε, ήταν η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα. Η εμπειρία του από τον σουηδικό αγώνα δεν είναι τόσο μεγάλη, αλλά μη ξεχνάμε ότι το ίδιο ίσχυε και στο Μόντε Κάρλο. Όμως, στη Σουηδία θα δούμε τρία ακόμα Fiesta WRC στα χρώματα του Qatar. Τα δύο θα είναι για τους Juho Hanninen και Thieery Neuville, και το τρίτο για τον Nasser Al Attiyah στο ντεμπούτο του με το Ford Fiesta WRC. Ο Φινλανδός είναι μία από τις ελπίδες της Qatar M-Sport για διάκριση, αφού έχει την ταχύτητα στο χιόνι να κάνει τη διαφορά. Σε αντίθεση με τον Neuville που θα πρέπει να επικεντρωθεί στον τρόπο με τον οποίο θα τερματίσει τον αγώνα συγκεντρώνοντας εμπειρίες.

 

Όμως, σε τόσο ιδιαίτερους αγώνες, όπως η Σουηδία αλλά και η Φινλανδία, κάθε χρόνο δίνεται η ευκαιρία σε τοπικούς γρήγορους οδηγούς να διακριθούν, οδηγώντας αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Φέτος, ανάμεσα σε αυτούς συναντάμε τον ταλαντούχο Pontus Tiedeman που θα οδηγήσει Fiesta WRC, αλλά και τον νικητή του δεύτερου γύρου του Ράλλυ Λετονίας στο πλαίσιο του ERC, Jari Ketomaa, επίσης με Fiesta. Παράλληλα, στη Σουηδία θα κάνει την επανεμφάνιση του μετά από ένα χρόνο απουσίας ο Henning Solberg, που φυσιολογικά θα οδηγήσει Fiesta, αλλά και ο νεαρός Jarkko Nikara, στο τιμόνι ενός Mini JCW WRC. Ο ταλαντούχος Φινλανδός, είναι ένας από τους οδηγούς που αρκετοί έχουν στραμμένα τα βλέμματα επάνω τους._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ