Νέο Ford Focus με αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα, εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα και ακόμη πιο εκφραστικό στυλ.
Η Ford αποκάλυψε σήμερα το νέο Focus, το οποίο διαθέτει εκφραστική νέα σχεδίαση και αποδοτικά εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, σε συνδυασμό με προηγμένη συνδεσιμότητα και τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού που έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να καταστήσουν την εμπειρία οδήγησης και ιδιοκτησίας πιο άνετη και ευχάριστη. Μία νέα εκδοχή της ανθρωποκεντρικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Ford προσδίδει μεγαλύτερη ένταση στην εξωτερική σιλουέτα του Focus, με μεγαλύτερη διαφοροποίηση των εκδόσεων ST-Line και Active.
Το νέο Focus φέρνει την επόμενη γενιά της τεχνολογίας SYNC 4 της Ford σε περισσότερους πελάτες από ποτέ, επιτρέποντας πλοήγηση συνδεδεμένη με cloud και έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών με κατανόηση φυσικής γλώσσας. Το SYNC 4 υποστηρίζεται από μία νέα και τη μεγαλύτερη στην κατηγορία κεντρική οθόνη 2 13.2” με οριζόντιο προσανατολισμό (landscape). Η διαισθητική διεπαφή είναι σχεδιασμένη για άνετη πλοήγηση σε μία πλήρη σειρά λειτουργιών οδήγησης και άνεσης. Η τεχνολογία Ford Power-Up επιτρέπει επίσης ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού για βελτίωση της λειτουργικότητας με την πάροδο του χρόνου.
Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης της οδήγησης εισάγονται στο Focus για πρώτη φορά, όπως το σύστημα Blind Spot Assist, 3 που παρακολουθεί το τυφλό σημείο του οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να εφαρμόσει ελαφρά δύναμη στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση. Το νέο Focus εισάγει επίσης για πρώτη φορά ένα προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο για τα κινητήρια σύνολα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας EcoBoost Hybrid 48-volt, που αποδίδουν μέχρι 155 ίππους.
Η Ford έχει αυξήσει την πρακτικότητα του χώρου αποσκευών των 1.653 λίτρων του Focus wagon. Σε αυτόν υπάρχει τώρα μια «υγρή ζώνη», μία μοκέτα και πλαϊνές επενδύσεις που καθαρίζονται εύκολα, καθώς και ένα κάθετο διαχωριστικό που συμβάλει στην απλή και αποτελεσματική οργάνωση όσον αφορά την αποθήκευση των φορτίων. Επίσης, η Ford προσφέρει το νέο Focus σε μία ευρύχωρη και πρακτική πεντάθυρη έκδοση hatchback. Επιπλέον, η Ford αποκάλυψε το νέο Focus ST, που φέρει την υπογραφή της Ford Performance. Με νέα σπορ εξωτερική σχεδίαση, νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου, μία χρωματική επιλογή Mean Green και νέα καθίσματα (Performance Seats) εξελιγμένα από την ίδια την Ford, το Focus ST συνεχίζει να προσφέρεται με έναν βενζινοκινητήρα EcoBoost σε πεντάθυρο αμάξωμα.
Η νέα σχεδίαση του καπό αυξάνει το ύψος του ρύγχους, στοιχείο που προσδίδει μεγαλύτερη οπτική ένταση, ενώ το «μπλε οβάλ» της Ford έχει μετακινηθεί από το άκρο του καπό στο κέντρο της μεγαλύτερης άνω μάσκας. Οι νέοι προβολείς LED αποτελούν στοιχείο του βασικού εξοπλισμού όλων των εκδόσεων και ενσωματώνουν λειτουργία φώτων ομίχλης: το αποτέλεσμα είναι μία πιο απέριττη και κομψή σχεδίαση του κάτω τμήματος της πρόσοψης του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με μία χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή. Οι πεντάθυρες και wagon εκδόσεις φέρουν σκούρα κάτοπτρα πίσω φώτων για μία premium εμφάνιση, ένα τα πίσω φώτα LED των πλουσιότερων εκδόσεων υιοθετούν νέο σχέδιο στο εσωτερικό τους, με πιο σκούρο κεντρικό τμήμα και εντυπωσιακό νέο μοτίβο βρόχου.
Κάθε έκδοση του νέου Focus ξεχωρίζει χάρη στις σχεδιαστικές της λεπτομέρειες, με τα σχέδια της άνω μάσκας και της πρόσοψης να εκφράζουν τις διαφορετικές προσωπικότητες και να πετυχαίνουν μεγαλύτερη διαφοροποίηση σε όλη τη γκάμα. Οι εκδόσεις Connected έχουν φαρδιά άνω μάσκα με γυαλιστερό χρωμιωμένο πλαίσιο, που διαφοροποιείται με τις έντονες οριζόντιες μπάρες και συνδυάζεται με στραμμένους προς τα κάτω πλαϊνούς αεραγωγούς που αναδύονται από την κάτω μάσκα.
Ο σπορ χαρακτήρας της έκδοσης ST-Line που είναι εμπνευσμένη από τα μοντέλα της Ford Performance αναδεικνύεται με τη χρήση μιας τραπεζοειδούς άνω μάσκας και γυαλιστερή, μαύρη κυψελοειδή σχεδίαση, σε συνδυασμό με τους φαρδύτερους πλαϊνούς αεραγωγούς και την πιο βαθιά κάτω μάσκα. Οι εκδόσεις ST-Line φέρουν επίσης πλαϊνές ποδιές, πίσω διαχύτη και μία διακριτική πίσω αεροτομή.
Η έκδοση Active χρησιμοποιεί ορισμένα στοιχεία από SUV μοντέλα με στόχο μία πιο «σκληροτράχηλη» εμφάνιση. Μία φαρδύτερη άνω μάσκα περιλαμβάνει πιο στιβαρές κάθετες περσίδες, ενώ μία πιο βαθιά κάτω μάσκα και οι ψηλότερα τοποθετημένοι πλαϊνοί αεραγωγοί συνδυάζονται τόσο με την αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος όσο και με τα μαύρα προστατευτικά του αμαξώματος.
Εξηλεκτρισμένες επιδόσεις
Μία πολυσυλλεκτική γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει εξηλεκτρισμένα σύνολα που προάγουν την απόδοση, την αθόρυβη λειτουργία και τη διάσημη απολαυστική οδηγική εμπειρία, που αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο της γοητείας του Focus πάνω από 20 χρόνια. Περισσότεροι οδηγοί του Focus θα επωφελούνται από την αυξημένη απόδοση και τις ισχυρότερες επιδόσεις των κινητήρων EcoBoost Hybrid του νέου Focus μετά την εισαγωγή ενός επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου Powershift, που εξασφαλίζει στο πρωτόκολλο WLTP κατανάλωση από 5,4 l/100 km και εκπομπές CO2 από 121 g/km.
Εκτός από τη λιγότερο απαιτητική εμπειρία οδήγησης με δύο πεντάλ, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift προσφέρει ακατάπαυστη επιτάχυνση και ομαλές, γρήγορες αλλαγές σχέσεων, με δυνατότητα κατεβάσματος έως και τριών ταχυτήτων για άμεση απόκριση σε μία προσπέραση. Στο πρόγραμμα Sport Drive, το αυτόματο κιβώτιο διατηρεί τη χαμηλότερη σχέση για πιο σπορ απόκριση, προσφέροντας συγχρόνως τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles, τα οποία είναι στάνταρ στις εκδόσεις ST‑Line. Το αυτόματο κιβώτιο Powershift υπόσχεται επίσης μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, διατηρώντας τις στροφές του υβριδικού συνόλου στο βέλτιστο σημείο για άριστη απόδοση. Επίσης, τα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επιτρέπει στο σύστημα Auto Start-Stop να λειτουργεί με ταχύτητες κάτω των 12 km/h.
Διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 125 και 155 ίππων, ο κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid του νέου Focus διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt και προσφέρεται επίσης με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (κατανάλωση από 5,2 l/100 km και εκπομπές CO2 από 117 g/km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). Στη θέση του στάνταρ εναλλάκτη υπάρχει μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αυτό επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ παρέχοντας την απαραίτητη υποβοήθηση είτε για την αύξηση της συνολικής διαθέσιμης ροπής από τον κινητήρα για πιο άμεση απόκριση στην εν κινήσει επιτάχυνση, είτε για μείωση του φόρτου του κινητήρα, προς όφελος της κατανάλωσης.
Για οδηγούς που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα, ο κινητήρας ντίζελ 1.5L EcoBlue της Ford διατίθεται σε εκδόσεις με ισχύ 95 και 120 ίππων, με κατανάλωση από 4,2 l/100 km και εκπομπές CO2 110 g/km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Και οι δύο εκδόσεις προσφέρονται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με τον κινητήρα να διαθέτει ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής, υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης για μείωση των εκπομπών ρύπων και αύξηση της απόδοσης κατά την καύση του μίγματος. Ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων είναι διαθέσιμο για την έκδοση των 120 ίππων.
Το νέο Focus περιλαμβάνει επίσης τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν μεταξύ των προγραμμάτων Normal, Sport και Eco που μπορούν να προσαρμόζουν την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, του ηλεκτρονικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης EPAS και του αυτόματου κιβωτίου, ανάλογα με το εκάστοτε σενάριο οδήγησης. Τα μοντέλα Active διαθέτουν επιπλέον τόσο το πρόγραμμα Slippery, που προσφέρει αυξημένη αυτοπεποίθηση σε ολισθηρές επιφάνειες, όσο και το Trail, το οποίο είναι σχεδιασμένο με τη σειρά του προκειμένου το όχημα να διατηρεί το momentum του σε κακοτράχαλες επιφάνειες.
Τεχνολογία για ευκολότερη ζωή
Το SYNC 4 υποστηρίζεται από μία νέα, κεντρική οθόνη αφής 13,2 ιντσών με διαισθητική διεπαφή που σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν με όχι περισσότερα από ένα ή δύο αγγίγματα να διαχειρίζονται τις εφαρμογές, τις πληροφορίες ή τα συστήματα που επιθυμούν. Η νέα οθόνη αφής περιλαμβάνει επίσης χειριστήρια για λειτουργίες όπως η θέρμανση και ο εξαερισμός που μέχρι πρότινος ενεργοποιούνταν με φυσικά κουμπιά, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας πιο απέριττης και μινιμαλιστικής κεντρικής κονσόλας. Το σύστημα προσφέρει επίσης ασύρματη συμβατότητα Apple CarPlay και Android AutoTM, επιτρέποντας την άριστη ενσωμάτωση μεταξύ των λειτουργιών του smartphone και του SYNC 4.
Χάρη στο προηγμένο σύστημα αναγνώρισης φωνής, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν φυσικό λόγο σε 15 Ευρωπαϊκές γλώσσες, συνδυάζοντας δεδομένα του οχήματος με αναζητήσεις στο Internet– με τη βοήθεια του FordPass Connect – για γρήγορη και ακριβή απόκριση σε εντολές για συστήματα ψυχαγωγίας, τηλεφωνικές κλήσεις και μηνύματα κειμένου, καθώς και για το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού και δελτία καιρού. Το σύστημα SYNC 4 επιτρέπει επίσης ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού του Ford Power-Up που θα βελτιώνουν το νέο Focus με την πάροδο του χρόνου.
Το νέο Focus προσθέτει και νέα συστήματα στην ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης, τα οποία αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού κάνοντας την οδήγηση λιγότερο απαιτητική. Το Blind Spot Assist 3 επεκτείνει τη λειτουργικότητα του Blind Spot Information System παρακολουθώντας τα τυφλά σημεία του οδηγού για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω. Το σύστημα μπορεί να εφαρμόσει ροπή διεύθυνσης για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση. Το σύστημα παρακολουθεί τις γειτονικές λωρίδες για οχήματα που ακολουθούν σε απόσταση έως 28 μέτρα, 20 φορές το δευτερόλεπτο, και μπορεί να λειτουργεί σε ταχύτητες από 65 km/h έως και 200 km/h).
Focus wagon
Ανταποκρινόμενη στα σχόλια των πελατών, ο χώρος φόρτωσης του νέου Focus wagon έχει αναβαθμιστεί με καινοτόμα χαρακτηριστικά που τον καθιστούν πιο πρακτικό και βολικό. Ο χώρος αποσκευών φέρει επένδυση από μοκέτα υψηλής ποιότητας – μέχρι πρότινος χρησιμοποιείτο αποκλειστικά για το δάπεδο της καμπίνας επιβατών και τα πατάκια στις εκδόσεις Vignale – που όχι μόνο προσφέρει μία αίσθηση πολυτέλειας αλλά χρησιμοποιεί ίνες που διευκολύνουν το καθάρισμα. Το πρόσθετο, πλαϊνό δίκτυ αποδεικνύεται ιδανικό για την αποθήκευση μικρότερων αντικειμένων που διαφορετικά θα ήταν σκόρπια στο χώρο αποσκευών, ενώ τα διπλά φώτα LED φωτίζουν καλύτερα το συγκεκριμένο «περιβάλλον» σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Το προσαρμοζόμενο πάτωμα φόρτωσης έχει τώρα ένα κεντρικό μεντεσέ, που επιτρέπει την αναδίπλωσή του για τη δημιουργία ενός κάθετου διαχωριστικού που ασφαλίζει σε γωνία 90 μοιρών, δημιουργώντας δύο ανεξάρτητους χώρους ώστε διάφορα αντικείμενα να μεταφέρονται με ασφάλεια.
Ο χώρος φόρτωσης περιλαμβάνει επίσης μία «υγρή ζώνη», όπου παρεμβάλλεται ένα αδιάβροχο κάλυμμα για προστασία από βρεγμένα ρούχα ή ομπρέλες. Το αδιάβροχο κάλυμμα μπορεί να αφαιρείται για στέγνωμα ή πλύσιμο και η περιοχή μπορεί να απομονώνεται από τον υπόλοιπο χώρο αποσκευών με την αναδίπλωση του πατώματος ή με τη χρήση του κάθετου διαχωριστικού, για τη δημιουργία βρεγμένων και στεγνών ζωνών. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών του Focus wagon περιέχει τώρα μία ετικέτα οδηγιών, με απλοποιημένα διαγράμματα, που εξηγούν τις πολλαπλές λειτουργίες του χώρου φόρτωσης. Κατά τη διάρκεια έρευνας μεταξύ των πελατών, η Ford διαπίστωσε ότι το 98% των σημερινών ιδιοκτητών του Focus wagon δεν γνώριζαν όλα τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά, όπως το αναδιπλούμενο κάλυμμα και το πάτωμα του χώρου αποσκευών, τη δυνατότητα απασφάλισης των καθισμάτων με τηλεχειρισμό και το διαχωριστικό πατώματος. Στην ετικέτα εξηγούνται με απλότητα και σαφήνεια τα χαρακτηριστικά χωρίς ο χρήστης να πρέπει να συμβουλευτεί το εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης.
Νέο Focus ST
Εξελιγμένο από την Ford Performance, η εταιρεία αποκάλυψε επίσης σήμερα για πρώτη φορά το νέο Focus ST, το οποίο διατίθεται σε εκδόσεις hatchback και wagon και συνδυάζεται με έναν πανίσχυρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας EcoBoost,. Το νέο Focus ST παίρνει κίνηση από έναν βενζινοκινητήρα 2.3L EcoBoost, που αποδίδει ισχύ 280 ίππων και ροπή 420 Nm και υποστηρίζεται από έναν twin-scroll υπερσυμπιεστή και τεχνολογία anti-lag. Το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είναι στάνταρ και συνδυάζεται με τεχνολογία rev-matching όταν παραγγέλνεται με το προαιρετικό X Pack, εξασφαλίζοντας πιο ομαλά κατεβάσματα. Επίσης διατίθεται ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με paddle στο τιμόνι.
Άλλες τεχνολογίες οδήγησης υψηλών επιδόσεων περιλαμβάνουν ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, το οποίο βελτιώνει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές και την ελκτική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση, ενώ διαθέσιμο είναι και το Continuously Controlled Damping, που παρακολουθεί με τη σειρά του δεδομένα από τα συστήματα διεύθυνσης, πέδησης, ανάρτησης και αμαξώματος 500 φορές το δευτερόλεπτο προκειμένου να προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ με γνώμονα τη βέλτιστη ποιότητα κύλισης και τον καλύτερο έλεγχο στις στροφές. Τα μοντέλα ST που είναι εξοπλισμένα με το αναβαθμισμένο X Pack διαθέτουν προβολείς LED Dynamic Pixel, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και ένα πρόσθετο drive mode με την ονομασία Track, το οποίο προσφέρει βελτιστοποιημένη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης EPAS, πιο επιθετική απόκριση του πεντάλ γκαζιού και μεγαλύτερη ελευθερία από το σύστημα ESC.
Ford Focus 125 PS 1.0-litre EcoBoost Hybrid – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 117-125 g/km
Ford Focus 155 PS 1.0-litre EcoBoost Hybrid – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 118-126 g/km
Ford Focus 95 PS 1.5-litre EcoBlue – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 112 g/km
Ford Focus 120 PS 1.5-litre EcoBlue – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 110-128 g/km
Ford Focus ST 280 PS 2.3-litre EcoBoost – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 182-183 g/km