Πρόκειται για την αγωνιστική εκδοχή του Golf GTI Clubsport.
Τη… φροντίδα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ανέλαβε η Volkswagen Motorsposrt έχοντας, μάλιστα, ήδη κατασκευάσει τα πρώτα 20 αντίτυπα, τα οποία θα πάρουν μέρος στο Διεθνές Πρωτάθλημα TCR που ξεκινά στις 11 Μαρτίου. Η αγωνιστική έκδοση του GTI Clubsport εξοπλίζεται με τον γνωστό, 2λιτρο TSI κινητήρα των Γερμανών, ο οποίος ειδικά για την περίσταση αποδίδει 330 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και ροπή 410 Nm στις 2.500 σ.α.λ. Οι παραπάνω αριθμοί περνούν στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου μέσω ενός σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων, με paddles στο τιμόνι, σε συνδυασμό με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το VW Golf GTI TCR μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 5,2 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 230 χλμ./ώρα. Ακολουθώντας του κανονισμούς της FIA, το ελάχιστο βάρος της κατασκευής, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, είναι 1.280 κιλά.
Η ανάρτηση του αυτοκινήτου διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική με εκείνη του GTI Clubsport (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), με τη διαφορά ότι στο TCR είναι πλήρως ρυθμιζόμενη. Τόσο ως προς τη σκληρότητα και το ύψος της, όσο και σε σχέση με το κάμπερ των τροχών.
Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκου διαμέτρου 362 και 310 χλστ. εμπρός και πίσω με 6πίστονες και 2πίστονες δαγκάνες, αντίστοιχα. Τα ελαστικά της Michelin φιλοξενούνται σε τροχούς με διάμετρο 18 ίντσες.
Το VW Golf GTI TCR, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Seat, η οποία ήδη «κατέχει» όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία στην εν λόγω κατηγορία αγωνιστικών κατασκευών, διαθέτει, ασφαλώς, πιο «άγριο» παρουσιαστικό, με μεγαλύτερα φτερά και προφυλακτήρες, αλλά και με πιο… κραυγαλέα αεροδυναμικά βοηθήματα, εκ των οποίων πολλά είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα._Χ.Α.