Η έλευση της ηλεκτροκίνησης και στο στρατόπεδο της VW φαίνεται ότι σηματοοτεί την αρχή του τέλους για τα χειροκίνητα κιβώτια.
Καθώς η αυτοκίνηση ετοιμάζεται για την οριστική, όπως όλα δείχνουν, είσοδό της στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το τέλος των χειροκίνητων κιβώτιων φαντάζει κάτι παραπάνω από βέβαιο. Μάλιστα, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να εγκαταλείψουν από νωρίς το συγκεκριμένο τύπο μετάδοσης και στα παραδοσιακά αυτοκίνητά τους με κινητήρες καύσης πριν από τη μετάβασή τους σε μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα.
Ένας από αυτούς φαίνεται πως είναι και η VW. Σύμφωνα με πρόσφατα ρεπορτάζ του γερμανικού AMuS, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να μειώσει το κόστος κατασκευής των οχημάτων της – και ένας τρόπος για να εξοικονομήσει χρήματα είναι να απλοποιήσει τις επιλογές στα συστήματα κίνησης των οχημάτων της δίνοντας προτεραιότητα στο DSG κιβώτιο, εις βάρος των χειροκίνητων, που σταδιακά θα αρχίσουν να εξαφανίζονται από το 2023 και μετά.
Όπως αναφέρει η ηλεκτρονική έκδοση του AMuS, τα αυτοκίνητα επόμενης γενιάς της VW που θα συνεχίζουν να τροφοδοτούνται από κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ δεν θα έχουν… τρία πεντάλ, με το νέο Tiguan που θα δούμε να παρουσιάζεται το 2023 να εγκαινιάζει τη νέα εποχή και να διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να συμβεί, την ίδια χρονιά, και με το ανανεωμένο Passat, το οποίο είναι πολύ πιθανό να διατίθεται αποκλειστικά σε έκδοση στέισον βάγκον.
Αν μη τι άλλο, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων θα έχει πλήρως «εξαφανιστεί» από τους κόλπους της VW μέχρι το τέλος της δεκαετίας, εποχή που η γκάμα της μητρικής εταιρείας του VW Group θα είναι ούτως ή άλλως ηλεκτρική.
Όπως είναι φυσικό, η παραπάνω εξέλιξη αναμένεται να επηρεάσει και τις υπόλοιπες μάρκες του γερμανικού ομίλου, και δη τις πιο εμπορικές, όπως η Skoda, η Seat και η Audi, η οποία έχει ήδη ξεκαθαρίσει ότι από το 2026 και μετά θα παρουσιάζει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.