top icon
Αγώνες

Ράλλυ Πορτογαλίας: Με μια ματιά

Μετά από διάλλειμα πέντε εβδομάδων, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει στην αγωνιστική δράση στις ειδικές διαδρομές της Πορτογαλίας.

Επιστροφή στη δράση! Μετά από διάλλειμα πέντε εβδομάδων, ο θίασος του WRC ετοιμάζεται για την 4η συνάντηση της φετινής χρονιάς, που θα διεξαχθεί στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Πορτογαλίας. Μετά το Μεξικό, αυτός είναι ο δεύτερος συνεχόμενος γύρος του θεσμού που θα πραγματοποιηθεί σε χωμάτινες επιφάνειες, την ώρα που θα ακολουθήσουν τέσσερις ακόμη. Ο αγώνας της Πορτογαλίας, διαφέρει σημαντικά από αυτόν του Μεξικό, ο οποίος και χαρακτηρίζεται από μία σειρά ιδιαιτεροτήτων, όπως οι σκληρές επιφάνειες με τις πέτρες και τους βράχους στην άκρη δρόμου, αλλά και το μεγάλο υψόμετρο που έχει σημαντικό αντίκτυπο στις επιδόσεις των αυτοκινήτων. Έτσι, στην Πορτογαλία θα έχουμε ακόμα καλύτερη εικόνα για το τι θα δούμε στη συνέχεια του θεσμού. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι άνθρωποι της VW δήλωναν πριν την έναρξη του Πρωταθλήματος ότι στην Πορτογαλία θα μπορούν να διαπιστώσουν τον ακριβή αριθμό ανταγωνιστικότητας του Polo R WRC. Χωρίς να έχει σημασία πλέον, αφού το γερμανικό αγωνιστικό έχει δείξει ότι είναι ικανό για τη νίκη από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.
 
Το Ράλλυ της Πορτογαλίας είναι ένας από τους πλέον γνωστούς και παραδοσιακούς αγώνες του WRC. Με εξαίρεση μία πενταετία, όταν και βρέθηκε για λόγους ασφαλείας και όχι μόνο εκτός προγράμματος, ο πορτογαλικός αγώνας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του WRC. Και ο λόγος είναι εμφανής, αρκεί να δει κανείς τις εικόνες από το Fafe Rally Sprint που διοργανώθηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε και συγκέντρωσε περισσότερους από 100.000 θεατές σε μία ε.δ. 6,5 χιλιομέτρων. Οι ειδικές της Πορτογαλίας είναι μία μίξη κλειστών και γρήγορων δρόμων, με στενά αλλά και τεχνικά κομμάτια, που χαρακτηρίζονται από την σκληρή για τα ελαστικά επιφάνεια. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η σειρά εκκίνησης είναι ιδιαίτερα σημαντική, όπως εξάλλου και σε κάθε χωμάτινο αγώνα του θεσμού, αφού ο καθαρός δρόμος έχει διπλή σημασία. Σημειώστε, ότι η Michelin θα εφοδιάσει τις ομάδες με μόλις έναν τύπο ελαστικού (Latitude Cross), με μία συγκεκριμένη χάραξη, αλλά δύο διαφορετικές γόμες. Σκληρή και μαλακή. Στην Πορτογαλία κάθε πλήρωμα θα το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει συνολικά 24 ελαστικά σε όλο τον αγώνα, και να επιλέξει ανάμεσα από 24 ελαστικά της σκληρής γόμας και 16 της μαλακής.
 
Φέτος, ο αγώνας θα ξεκινήσει και πάλι από την Vilamoura, αλλά θα επιστρέψει την Παρασκευή στην Λισαβόνα για μία ε.δ. στους δρόμους του Prace do Imperio. Το μεγαλύτερος μέρος του αγώνα παραμένει ίδιο με πέρσι. Στις σημαντικότερες αλλαγές, περιλαμβάνεται το γεγονός ότι το 2013 οι ε.δ. Ourique και Loule θα πραγματοποιηθούν με ανάποδη φορά. Τέλος, ένα στοιχείο που δίνει μεγάλο ενδιαφέρον την τελευταία ημέρα, είναι το γεγονός ότι η Power Stage θα είναι η γνωστή Almodovar, αλλά αυξημένη κατά 17 χιλιόμετρα, με το συνολικό της μήκος να αγγίζει τα 52,30 χλμ.! Στον αγώνα θα εκκινήσουν συνολικά 72 αυτοκίνητα, με τη διαφορά ότι αυτή τη φορά έχουμε εντυπωσιακές συμμετοχές στις κατηγορίες WRC 2 και WRC 3, την ώρα που στον συγκεκριμένο αγώνα την πρώτη τους εμφάνιση θα κάνουν και οι συμμετέχοντες στο FIA Junior WRC, όπου τα πληρώματα αγωνίζονται με Ford Fiesta R2._Π.Τ.
 

CITROEN
TOTAL ABU DHABI WRT
Αγώνας χωρίς αύριο; Ίσως! Τουλάχιστον σε επίπεδο επικοινωνίας. Στο στρατόπεδο της Citroen αναζητούν τον αγώνα, και ουσιαστικά τον τρόπο, για να απαντήσουν στο σερί της VW. Στο γαλλικό στρατόπεδο παλεύουν σκληρά για να επιστρέψουν στο δρόμο των επιτυχιών, και αυτό μαρτυρά η σειρά δοκιμών που πραγματοποίησαν πριν τον αγώνα, επιστρατεύοντας μάλιστα και τον Sebastien Loeb. Τώρα είναι στο χέρι των Mikko Hirvonen και Dani Sordo να αποδείξουν κατά πόσο μπορούν να ανταγωνιστούν την VW. Βλέπετε, μπορεί αυτή τη στιγμή η γαλλική ομάδα να φιγουράρει έστω και με βραχεία κεφαλή στο Πρωτάθλημα, αλλά αυτό είναι αποτέλεσμα της νίκης του Loeb στο Μόντε, και της δεύτερης θέσης που κατέκτησε ο ίδιος στη Σουηδία. Και ως γνωστόν, ο Seb με εξαίρεση δύο ακόμα αγώνες, δεν θα υπάρχει να σώνει κάθε μέρα την παρτίδα. Το βάρος έχει πέσει στους Hirvonen και Sordo, με τον Φινλανδό να εξακολουθεί να προβληματίζει με τις επιδόσεις του. Ο Mikko δεν δείχνει ανταγωνιστικός και ουσιαστικά ανήμπορος να ακολουθήσει το ρυθμό του Sebastien Ogier. Η χρονιά μπορεί να έχει πολύ δρόμο ακόμα, αλλά ο Φινλανδός πρέπει πλέον να αφήσει τα λόγια και να απαντήσει με πράξεις. Διότι οι ελπίδες του για τίτλο είναι πιθανό να απομακρυνθούν πολύ σύντομα και μάλιστα πολύ νωρίς. Ο Dani Sordo από την άλλη, δείχνει να μην μπορεί να βρει την αυτοπεποίθηση του στο τιμόνι του DS3. Ο ίδιος δηλώνει ότι μετά το εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών των τελευταίων εβδομάδων αισθάνεται πιο άνετα με το Citroen, γεγονός που αποδεικνύεται από την επικράτηση του στο Fafe Rally sprint. Και μην ξεχνάμε ότι πέρσι με το Mini είχε καταφέρει να κερδίσει ειδικές, γεγονός που αποδεικνύει ότι η ταχύτητα δεν του λείπει στον συγκεκριμένο αγώνα. Σε λίγες γραμμές, με την σημερινή εικόνα κανείς από τους δύο δεν δείχνει ότι μπορεί να ξεπεράσει τον Ogier σε απόλυτους χρόνους στις ε.δ.

 
VOLKSWAGEN MOTORSPORT
Οι Γερμανοί μπορεί να δήλωναν ότι στο Ράλλυ της Πορτογαλίας θα ξέρουν αν το Polo είναι ανταγωνιστικό, αλλά με τον Sebastien Ogier στα πηδάλια του VW έχουν ήδη το δύο στα τρία. Από τη μία πλευρά είναι το αυτοκίνητο, που με το καλημέρα δείχνει να είναι ανταγωνιστικό και για κάποιους το ταχύτερο αυτή τη στιγμή στο θεσμό. Εμείς θα συμπληρώσουμε την παρουσία του Γάλλου πρώην Πρωταθλητή στα πηδάλια, ο οποίος είναι με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο ό,τι ταχύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή στο WRC. Ο Sebastien Ogier έδειξε να βρίσκεται σε δικό του αγώνα, τόσο στη Σουηδία όσο και στο Μεξικό, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι δικαίως να θεωρούν ότι ο Γάλλος έχει τα φόντα και τις προϋποθέσεις να επικρατήσει σε όλους τους αγώνες του θεσμού, διαθέτοντας τον τίτλο του φαβορί. Πόσο μάλλον στην Πορτογαλία, που μετράει δύο νίκες σε τρεις συμμετοχές. Το μεγάλο ερωτηματικό στις τάξεις της γερμανικής ομάδας, ακούει στο όνομα Jari Matti Latvala. Ο νεαρός Φινλανδός βρίσκεται τελείως έξω από τα νερά του, και ουσιαστικά δείχνει σκιά του εαυτού του ακόμα και σε επίπεδο επιδόσεων. Αυτό που προβληματίζει με τον κατά πολλούς «μελλοντικό Πρωταθλητή», δεν είναι οι έξοδοι και εγκαταλείψεις, αλλά το γεγονός ότι οι επιδόσεις του δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν. Μεμονωμένα αν το δεις κανείς, ο Latvala έχει κερδίσει σε τρεις αγώνες μόλις μία ε.δ., και αυτή στη Σουηδία, σε ένα Ράλλυ που έχει επικρατήσει στο παρελθόν δύο φορές! Θα ανακάμψει; Μεγάλο ερώτημα που θέλει απάντηση άμεσα, αφού με την ψυχοσύνθεση που διαθέτει ο νεαρός Φινλανδός (το έχουμε επαναλάβει στο παρελθόν) θέλει ιδιαίτερη προσοχή να μην «καεί» και ουσιαστικά καταστραφεί η καριέρα του.
 
QATAR MSPORT WRT
Στο στρατόπεδο της M-Sport, αναμφίβολα επικρατεί ηρεμία. Κανείς δεν έχει απαίτηση από τους νεαρούς οδηγούς της ομάδας να κερδίσουν, αν και σε κάποιες περιπτώσεις δείχνουν ικανοί για το κάτι παραπάνω. Ο Mads Ostberg ήταν ουσιαστικός στη Σουηδία, ενώ στο Μεξικό ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να προβληματίσει έστω και λίγο τον Sebastien Ogier. Η ταχύτητα δεν του λείπει στο χώμα, την ώρα που το «ιδιωτικό» Fiesta της ομάδας του Malcolm Wilson δείχνει ανταγωνιστικό, παραμένοντας στο παιχνίδι της κορυφής. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι η βρετανική ομάδα συνεχίζει κανονικά την εξέλιξη του αυτοκινήτου, με την νέα έκδοση να είναι προγραμματισμένη να παρουσιαστεί στη Φινλανδία, διαθέτοντας νέα εμφάνιση σύμφωνα με το φέις λιφτ της έκδοσης παραγωγής, αλλά και νέο κινητήρα! Πίσω στην Πορτογαλία, το δεύτερο Fiesta της M-Sport θα οδηγήσει φυσικά ο νεαρός Evgeny Novikov, ο οποίος φέτος δείχνει ένα εξαιρετικό πρόσωπο. Οι επιδόσεις δεν του λείπουν, και σίγουρα στο Μεξικό θα είχε καταφέρει πολλά περισσότερα αν δεν είχε μηχανικά προβλήματα την πρώτη ημέρα του αγώνα. Στην Πορτογαλία πρέπει να συνδυάσει τους χρόνους στις ειδικές με το τελικό αποτέλεσμα, αποδεικνύοντας έμπρακτα πλέον ότι είναι ικανός να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων μίας εργοστασιακής ομάδας.
 
ABU DHABI CITROEN TOTAL WRT
Η δεύτερη ομάδα της Citroen, θα δώσει κανονικά το παρών με τον Khalid Al Qassimi να επιστρέφει στο τιμόνι του DS3 WRC. Ο οδηγός από το Abu Dhabi, θα κάνει τη δεύτερη φετινή του εμφάνιση στο τιμόνι του Citroen, αφού οι υποχρεώσεις του στην πατρίδα του και στο Πρωτάθλημα Μέσης Ανατολής, δεν του επέτρεψαν να λάβει μέρος στο Μεξικό και στο Μόντε. Έτσι, στην Πορτογαλία θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση με το DS3 στο χώμα, και μάλιστα σε μία επιφάνεια που είναι και η αγαπημένη του, αλλά και αυτή που ουσιαστικά διακρίνεται. Στόχος; Σίγουρα ένας τερματισμός στους βαθμούς, γεγονός που θα αποτελούσε επιτυχία για τον ίδιο.
 
QATAR WRT
Για ακόμα έναν αγώνα, η δεύτερη ομάδα της M-Sport θα έχει τρία αυτοκίνητα στη ράμπα της αφετηρίας. Οι συνήθεις ύποπτοι, Nasser Al Attiyah και Thierry Neuville, θα πλαισιωθούν αυτή τη φορά από τον Dennis Kuipers, ο οποίος και επιστρατεύθηκε την τελευταία στιγμή για να αντικαταστήσει τον Juho Hanninen. Ο Φινλανδός πρώην Πρωταθλητής του IRC και περσινός Πρωταθλητής Ευρώπης, δεν θα λάβει μέρος στον αγώνα λόγω ενός σοβαρού οικογενειακού προβλήματος, αφήνοντας έτσι τη θέση του στον Kuipers. Για τον τελευταίο, ο οποίος και διακρίνεται για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, ένας τερματισμός στους βαθμούς τόσο για τον ίδιο, όσο για την ομάδα του, θα αποτελέσει από μόνη της μία τεράστια επιτυχία. Ο Al Attiyah από την πλευρά του, σίγουρα θα διεκδικήσει μία θέση στους βαθμούς, και μάλιστα στις ψηλότερες θέσεις, όπως την πρώτη εξάδα. Ο οδηγός από το Κατάρ διαθέτει τεράστια εμπειρία, την οποία σε κάθε περίπτωση χειρίζεται με μαεστρία, καταφέρνοντας να πλασάρεται ψηλά στην κατάταξη. Αντίθετα, ο Thierry Neuville δείχνει σε κάθε αγώνα και καλύτερος, και ικανός για το κάτι παραπάνω. Οι επιδόσεις του στο Μεξικό ήταν εντυπωσιακές, τερματίζοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου, και πλέον έχει αφήσει πολλές υποσχέσεις για τη συνέχεια. Αν διατηρήσει αυτό το ρυθμό, ο Βέλγος θα βάλει και αυτός με τη σειρά του υποψηφιότητα για μία θέση στο βάθρο του πορτογαλικού αγώνα.
 
VOLKSWAGEN MOTORSPORT ΙΙ
Ντεμπούτο στην Πορτογαλία θα κάνει και ο Νορβηγός Andreas Mikkelsen, οδηγώντας ένα Polo R WRC για τη δεύτερη ομάδα της VW. Ο Πρωταθλητής του IRC τα τελευταία δύο χρόνια, επιστρέφει στο WRC και μάλιστα υπό τις καλύτερες συνθήκες. Στη γερμανική ομάδα πιστεύουν πολύ στις δυνατότητες του, και δεν είναι τυχαίο ότι θα ακολουθήσει όλους τους αγώνες του θεσμού από εδώ και πέρα. Μάλιστα, αν υπήρχαν διαθέσιμα αυτοκίνητα στην αρχή της χρονιάς, οι άνθρωποι της VW θα τον είχαν ρίξει στη μάχη πολύ νωρίτερα. Στην Πορτογαλία, λοιπόν, ο Mikkelsen θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση και όλοι αναμένουμε με ενδιαφέρον τις επιδόσεις του. Η ταχύτητα δεν του λείπει, αλλά σίγουρα θα πρέπει να του δώσουμε ένα ελαφρυντικό ελέω των λίγων αγωνιστικών χιλιομέτρων και τη μειωμένη εμπειρία του στο τιμόνι του αυτοκινήτου. Πάντως είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να δούμε τα πρώτα δείγματα γραφής από τον νεαρό Νορβηγό, ο οποίος κατά πολλούς είναι επίσης ένας από τους… «μελλοντικούς Πρωταθλητές».
 
THE BEST OF THE REST
Από εκεί και πέρα, στην Πορτογαλία θα δούμε μόλις δύο ακόμα συμμετέχοντες, πέρα από τους προαναφερθέντες, με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Ο λόγος για τους Martin Prokop και Michal Kosziusko, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να φέρουν το Fiesta WRC και το Mini WRC που οδηγούν αντίστοιχα, στην πρώτη δεκάδα. Βέβαια, όλα τα φώτα της δημοσιότητας, όπως είναι λογικό θα πέσουν επάνω στον Πολωνό Robert Kubica. Ο πρώην πιλότος της Renault F1, θα ακολουθήσει ολόκληρο το Πρωτάθλημα του WRC 2, και στην Πορτογαλία θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο θεσμό οδηγώντας ένα Citroen DS3 RRC. Απέναντι του θα βρει ισχυρούς συνδυασμούς, όπως ο ταλαντούχος Φινλανδός Esapekka Lappi με το Skoda Fabia S2000, αλλά και ο Γερμανός Sep Wiegand με ίδιο αυτοκίνητο. Σε αυτούς πρέπει να προσθέσουμε και τον περσινό νικητή του WRC Academy Elfyn Evans που θα οδηγήσει Ford Fiesta RRC προετοιμασμένο από την M-Sport, αλλά και τον Σουηδό Per Gunnar Andersson που θα οδηγήσει το Ford Fiesta S2000 του Oleksii Tamrazov.
 
Ράλλυ Πορτογαλίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 11 – 14 Απριλίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 33
Συν. Μήκος: 1.630,92 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 15
Συν. Χλμ. Ειδικών: 386,73 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 13η – 15η Almodovar 1-2 (52.30 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: Ε.Δ. 5 Lisboa (3,27 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2012: 84,61 χλμ./ώρα (Όστμπεργκ-Άντερσον)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2009 – 92,97 χλμ./ώρα (Λεμπ- Ελενά Citroen C4 WRC)
Νίκες Οδηγών: Άλεν 5, Μπιαζιόν 3, Μίκολα 3
Νίκες Κατασκευαστών: Fiat 6, Lancia 6, Citroen 4, Ford 4
Βάθρο 2012
1 Όστμπεργκ-Άντερσον (Ford Fiesta WRC)
2 Νόβικοφ – Ζιροντέ (Ford Fiesta WRC)
3 Σόλμπεργκ – Άντερσον (Ford Fiesta WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 72
Οδηγοί P1: 13
WRC 2: 21
WRC 3: 9
FIA Junior: 10
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Qualifying Stage: 10:40 πμ
Πανηγυρική εκκίνηση: 20:30 μμ (Vilamoura Marina)
Παρασκευή
Ωράριο: 08:30 – 22:00
Ε.Δ.+χλμ.: 5 + 80,55
Σάββατο
Ωράριο: 09:00 – 18:30
Ε.Δ.+χλμ.: 6 + 158,54
Κυριακή                        
Ωράριο: 07:00 πμ –15:40 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 147,64
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.ralledeportugal.pt
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ