Το Ράλλυ Τουρκίας ξεκίνησε σήμερα το απόγευμα με δύο κρίσιμες ειδικές διαδρομές και τον Sebastien Loeb, να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, σε μια εξέλιξη που όπως ομολόγησε, ούτε ο ίδιος περίμενε, με αποτέλεσμα να γίνει ο γηραιότερος οδηγός στην ιστορία, που προηγείται στη γενική κατάταξη ενός αγώνα του WRC.
Μπορεί η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Τουρκίας να αποτελούνταν από μόλις δύο ειδικές διαδρομές μήκους 25,2 αγωνιστικών χιλιομέτρων, ωστόσο όσοι προέβλεψαν συναρπαστική εξέλιξη, δικαιώθηκαν. Αν και στην πρώτη ειδική διαδρομή σημαντικό ρόλο έπαιξε το καθάρισμα της αγωνιστικής γραμμής, στην επόμενη πρωταγωνίστρια αναδείχθηκε η σκόνη, με τους Sebastien Loeb-Daniel Elena να πιστοποιούν την κλάση τους, ολοκληρώνοντας την ημέρα στη κορυφή της κατάταξης. Παράλληλα, το “ανακάτεμα” σε αυτές τις διαδρομές, έφερε πολύ κοντινούς συνολικούς χρόνους, αφού η διαφορά ανάμεσα στην 1η και την 7η θέση, είναι μικρότερη από 5 δευτερόλεπτα.
Ο Sebastien Loeb, που παραμένει άγνωστο τι θα κάνει το 2021, γνώριζε ότι σήμερα είχε μια καλή ευκαιρία να πλασαριστεί ψηλά στην κατάταξη, λόγω της ευνοϊκής σειράς εκκίνησης. Μετά από τις πρώτες δύο ειδικές διαδρομές του αγώνα, ο πολυνίκης του WRC φιγουράρει στην κορυφή της κατάταξης, παρά το γεγονός ότι δε σημείωσε κανέναν ταχύτερο χρόνο. Στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα ήταν δεύτερος, πίσω από τον Neuville, όμως ήταν η δεύτερη ειδική το σημείο που έκανε τη διαφορά. Μπορεί μαζί με τον Daniel Elena να μην ήταν ούτε τότε ταχύτεροι, όμως ο δεύτερος χρόνος που σημείωσαν, ενώ μετά από κάθε πέρασμα η κατάσταση χειροτέρευε λόγω της σκόνης που παρέμενε στο δρόμο, πιστοποίησε την τεράστια κλάση τους. Ταυτόχρονα, με την επίδοσή του ο Loeb εξέθεσε τους δύο teammates τους στην Hyundai, αφού τόσο ο Tanak όσο και ο Neuville παραπονέθηκαν σε έντονο ύφος στον τερματισμό της δεύτερης ειδικής διαδρομής για την ύπαρξη σκόνης, παρόλο που τα αυτοκίνητα ξεκινούσαν ανά 3 λεπτά.
Φυσικά, το γεγονός ότι οι Loeb-Elena βρίσκονται επικεφαλής με το Hyundai i20 Coupe WRC δεν εξασφαλίζει κάτι, αφού οι διαφορές είναι μικρές. Στη δεύτερη θέση, με διαφορά 1,2” από την κορυφή, βρίσκονται οι Thierry Nicolas-Gilsoul, που ξεκίνησαν δυναμικά κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή, ωστόσο στη συνέχεια οπισθοχώρησαν, λόγω της σκόνης. Ο Βέλγος τόνισε ότι κάθε χρονιά υπάρχει το ίδιο πρόβλημα στην Τουρκία, ωστόσο αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι βρίσκεται πιο πίσω από τον Loeb, ο οποίος ξεκινούσε αργότερα. Όπως και να ‘χει, ο Neuville έχει καλή σειρά εκκίνησης και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει αύριο.
Στην τρίτη θέση, ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC), που απέχουν μόλις 1,3” από την κορυφή και 0,1” από τους Neuville-Gilsoul. Ο 6 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής φρόντισε να χάσει όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή και στη συνέχεια, κινήθηκε σαν να βρισκόταν σε Power Stage, όπως και ο ίδιος δήλωσε, για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο και να αναρριχηθεί από την 5η, στην 3η θέση. Παράλληλα, κατόρθωσε να έχει καλή σειρά εκκίνησης για την αυριανή, μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, οπότε μπορεί να αισιοδοξεί, αφού μεταξύ άλλων είναι εξαιρετικός στη διαχείριση της φθοράς των ελαστικών, που στο Ράλλυ Τουρκίας, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.
Μια θέση πιο πίσω, βρίσκονται οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC), που απέχουν 2,1” από την κορυφή, ενώ μόλις 0,6” πιο πίσω, βρίσκονται οι teammates τους, Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, τη στιγμή που η εξάδα συμπληρώνεται από τους Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC). Τα τρία προαναφερθέντα πληρώματα έμειναν μακριά από προβλήματα και ισορρόπησαν σε μια καλή επίδοση, που τους επιτρέπει να δώσουν τη μάχη τους αύριο.
Χαμένοι της ημέρας μπορούν να θεωρηθούν οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC). Οι Εσθονοί ξεκίνησαν καλά σημειώνοντας τον τρίτο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή, όμως στη συνέχεια υποχώρησαν λόγω της σκόνης, χάνοντας 5,1” από τους Ogier-Ingrassia και πέφτοντας στην 7η θέση της κατάταξης. Η διαφορά των 4,8” του Tanak από τον πρωτοπόρο Loeb δεν είναι μεγάλη, ωστόσο το κύριο ζήτημα αφορά στη σειρά εκκίνησης, αφού ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα είναι το 4ο αυτοκίνητο στο δρόμο αύριο, ενώ η αγωνιστική γραμμή θα καθαρίζει διαρκώς. Η παρουσία της σκόνης αναστάτωσε τον Tanak, ο οποίος στο Stop της 2ης ειδικής διαδρομής δεν έκρυψε την απογοήτευσή του, φτάνοντας στο σημείο να κατακρίνει την οργάνωση και την ίδια τη FIA, αναφέροντας πως οι περισσότεροι μιλούν για ασφαλή οδήγηση και στον αγώνα αντιμετωπίζει αυτό. Μένει να δούμε αν τόσο ο Tanak, όσο και ο Neuville, θα εμμείνουν σε αυτή την τοποθέτηση, ή ήταν απλώς μια έκρηξη της στιγμής, με τον Andrea Adamo να αποφεύγει διπλωματικά την ερώτηση, απαντώντας ότι τα αγγλικά του δεν είναι καλά, καθώς επίσης και πως μέσα από τις μάσκες που φορούσαν οι οδηγοί, δεν ήταν αντιληπτό τι ακριβώς έλεγαν…
Στην 8η θέση, 6,6” πίσω από την κορυφή, βρίσκονται οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) που έχασαν λίγο χρόνο στη δεύτερη ειδική διαδρομή όταν ο Φινλανδός θεώρησε ότι είχε κλατάρισμα, κάτι που ωστόσο δεν ίσχυε, αλλά του κόστισε σε χρόνο μέχρι αν το συνειδητοποιήσει. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Gus Greensmith-Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) και Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Hyundai i20 Coupe WRC), που δεδομένα υστερούν σε εμπειρία με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC έναντι των αντιπάλων τους.
Στο WRC2, επικεφαλής βρίσκονται οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul με το Ford Fiesta Rally2 MkII της M-Sport, εμπρός από τους Eyvind Brynildsen-Ilka Minor και Pontus Tidemand-Patrik Barth, αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2 evo της Toksport. Σημειώστε, πως ο Tidemand έχασε χρόνο από κλατάρισμα στη δεύτερη ειδική διαδρομή. Στο WRC3, επικεφαλής μετά την πρώτη ημέρα είναι οι Marco Bulacia-Marcelo Der Ohannesian (Citroen C3 R5), ακολουθούμενοι από τους Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia Rally2 evo).
Η αυριανή, δεύτερη και μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 107,38 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας, ξεκινά στις 08:45.
Δείτε highlights από το πρωινό shakedown
Επιμέρους ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Τουρκίας, μεταδίδονται από την Cosmote Sport 9HD (η ώρα Ελλάδος είναι ίδια με την ώρα Τουρκίας)
Ωράριο μεταδόσεων – Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου
SS3 Yesilbelde 1, 08:45
SS4 Datca 1, 10:00
SS5 Kislan 1, 11:05
SS6 Yesilbelde 2, 14:50
Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν ολόκληρο τον αγώνα, μπορούν να κάνουν εγγραφή στο WRC All Live, που βρίσκεται στην επίσημη ιστοσελίδα του θεσμού (www.wrc.com).
Πρόγραμμα, ωράριο, συμμετοχές, ζωντανή ενημέρωση και χρόνους κατά τη διάρκεια του αγώνα, θα βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC
Οnboard με τους Elfyn Evans-Scott Martin από το shakedown