Η εξέλιξη της δεύτερης ημέρας του Ράλλυ Τουρκίας ήταν συναρπαστική, με την κορυφή να αλλάζει δύο φορές χέρια και τον Thierry Neuville να δημιουργεί σημαντική διαφορά από τους διώκτες του.
Μετά το χθεσινό “ορεκτικό”, που περιλάμβανε δύο ειδικές διαδρομές μετά τις οποίες, ο Sebastien Loeb έγινε ο γηραιότερος οδηγός που προηγείται στην κατάταξη αγώνα του WRC στην ιστορία του θεσμού, σειρά πήρε η σημερινή, μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα. Το μενού περιλάμβανε 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 107,38 χιλιομέτρων, η μορφολογία των οποίων δεν άφηνε περιθώριο εφησυχασμού. Όπως είχε αποδειχθεί και τα προηγούμενα χρόνια, τα μηχανικά προβλήματα και τα κλαταρίσματα μπορούσαν να κρίνουν σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της ημέρας και κατά συνέπεια, του αγώνα.
Πράγματι, το σκληρό πρόσωπο του Ράλλυ Τουρκίας έγινε φανερό από την εναρκτήρια κιόλας ειδική διαδρομή της ημέρας, μήκους 31,79. Περίπου στο 25ο χλμ. της διαδρομής, το υγρό του συστήματος διεύθυνσης στο σύστημα διεύθυνσης του Hyundai i20 Coupe WRC που μοιράζονταν οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Ott Tanak-Martin Jarveoja υπερθερμάνθηκε, με αποτέλεσμα την προσωρινή εγκατάλειψη ενός εκ των πρωταγωνιστών.
Από εκεί και έπειτα, το πρώτο loop εξελίχθηκε σε μονομαχία μεταξύ των Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) και Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Έχοντας σημειώσει δύο φορές τον ταχύτερο χρόνο, οι Γάλλοι της Toyota έφτασαν στην μεσημεριανή ανασυγκρότηση στην κορυφή, με διαφορά 1,6” έναντι των Βέλγων της Hyundai, οι οποίοι σημείωσαν μία φορά τον ταχύτερο χρόνο. Στο δεύτερο loop, που επίσης αποδείχθηκε σκληρό αφού στο δρόμο υπήρχαν πολλές πέτρες, ενώ ταυτόχρονα είχαν δημιουργηθεί σε πολλά σημεία βαθιά αυλάκια και η θερμοκρασία ήταν υψηλή, η μάχη στην κορυφή δε συνεχίστηκε.
Στην πρώτη και μεγαλύτερη ειδική διαδρομή, οι Ogier-Ingrassia αντιμετώπισαν πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων και με τις αλλαγές σχέσεων, ενώ όπως αποδείχθηκε, είχαν και πτώση υδραυλικής πίεσης, που οδήγησε σε λειτουργία του αυτοκινήτου μόνο με τους εμπρός τροχούς για αρκετή ώρα. Παράλληλα στον τερματισμό της διαδρομής, το ελαστικό είχε βγει από την εμπρός αριστερή ζάντα. Το πρόβλημα επανεμφανιζόταν ανά διαστήματα στις ειδικές, μην επιτρέποντας στον Ogier να κινηθεί όσο ταχύτερα μπορούσε, με αποτέλεσμα να χάσει τελικά πάνω από μισό λεπτό. Το πρόβλημα του Sebastien Ogier πάντως δε μειώνει σε καμία περίπτωση την επίδοση του Thierry Neuville, ο οποίος σήμερα έδειξε την ταχύτητά του, προστατεύοντας ιδανικά και το Hyundai i20 Coupe WRC. Έχοντας σημειώσει 3 φορές τον ταχύτερο χρόνο και παρά το γεγονός ότι στο πρώτο loop δεν ένιωθαν απόλυτα άνετα με το αυτοκίνητο, οι Neuville- Gilsoul αρχικά έμειναν κοντά στην κορυφή και στο απαιτητικό δεύτερο loop αύξησαν το ρυθμό τους, για να δημιουργήσουν διαφορά 33,2” από τους πιο κοντινούς διώκτες τους.
Οι οποίοι δεν είναι ένα, αλλά δύο πληρώματα. Βλέπετε, οι Sebastien Loeb-Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) μας επιφύλαξαν, όπως έκαναν και χθες, εκπληκτικό φινάλε στη δεύτερη ημέρα. Σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική διαδρομή βρέθηκαν στη δεύτερη θέση, έχοντας ίδιο χρόνο με ακρίβεια δεκάτου του δευτερόλεπτου με τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, αλλά έχοντας το προβάδισμα λόγω καλύτερου χρόνου στην πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα. Το πρωί, οι 9 φορές Παγκόσμιοι Πρωταθλητές δεν ξεκίνησαν καλά, αφού όπως παραδέχθηκε ο Loeb έκαναν λανθασμένη επιλογή ελαστικών, χρησιμοποιώντας και 2 ελαστικά μεσαίας γόμας, οπισθοχωρώντας προσωρινά στην 4η θέση. Παρά την επιπλέον πίεση που δημιούργησε η εγκατάλειψη του Tanak, ο Loeb πιστοποίησε την κλάση του για ακόμη μια φορά, όχι μόνο αποφεύγοντας τα προβλήματα, αλλά και φτάνοντας στη δεύτερη θέση.
Από την πλευρά τους και παρά την ατυχία τους, οι Ogier- Ingrassia έδειξαν και σήμερα πως έχουν την ταχύτητα να πρωταγωνιστήσουν. Μπορεί να βρίσκονται προσωρινά στην τρίτη θέση, ωστόσο αύριο είναι δεδομένο πως θα επιδιώξουν αφενός να επιστρέψουν στη δεύτερη θέση και αφετέρου, να συγκεντρώσουν τους μέγιστους δυνατούς βαθμούς από την Power Stage. Παράλληλα, θα θελήσουν να διατηρήσουν την πίεση προς τον Neuville, ώστε να επωφεληθούν από πιθανό στραβοπάτημα, αφού και η αυριανή ημέρα, είναι δύσκολη.
Στην 4η θέση, βρίσκονται οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC), που διατηρούνταν τρίτοι έως την τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας. Στο πρώτο loop, το βρετανικό πλήρωμα απείχε 12” από την κορυφή, όμως η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Ο Evans αντιμετώπισε υπέρμετρη φθορά στα ελαστικά τους, αρχικά με το ελαστικό να βγαίνει από τη ζάντα και έπειτα, με κλατάρισμα. Κατά συνέπεια, η τελευταία διαδρομή της ημέρας μετατράπηκε σε μείωση των απωλειών ή “damage limitation” όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, οπότε στο τέλος της ημέρας απέχει 1 λεπτό από την κορυφή και 26,8” από τις θέσεις του βάθρου, αφού άλλωστε δεν είχε άλλη ρεζέρβα.
Στην 5η θέση, ολοκλήρωσαν τη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Τουρκίας οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, με το τρίτο εργοστασιακό Toyota Yaris WRC. Ο 19χρονος οδηγός επιδίδεται από την αρχή σε συντηρητικό αγώνα, αποφεύγοντας τα ρίσκα και θέλοντας να εκμηδενίσει, αν αυτό είναι δυνατό, τα προβλήματα. Παρόλα αυτά, βρισκόταν στη μάχη κυρίως με τον Loeb και δευτερευόντως με τον Evans, έως την πρώτη ειδική διαδρομή του δεύτερου loop. Τότε, είχε και εκείνος κλατάρισμα που του στοίχισε περίπου 30” και μαζί, την επαφή με τους διεκδικητές της τρίτης θέσης.
Στην πρώτη εξάδα, βρίσκονται και οι Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen, με το πρώτο από τα τρία Ford Fiesta WRC της M-Sport Ford. Δυστυχώς για το συναγωνισμό, η έλλειψη δοκιμών, αλλά και οικονομικών πόρων για την ομάδα του Malcolm Wilson, είναι φανερή και στην Τουρκία, έστω και όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό όπως στην Εσθονία, με αποτέλεσμα οι οδηγοί της ομάδας να δίνουν κυρίως μάχη μεταξύ τους. Ακόμη και έτσι, ο Suninen επέδειξε σταθερότητα και είναι σαφώς ο ταχύτερος οδηγός της βρετανικής ομάδας.
Σε αντίθεση με τον συμπατριώτη του, ο Esapekka Lappi δεν περνά το καλύτερο Σαββατοκύριακο της καριέρας του. Σε έναν αγώνα που πέρυσι τερμάτισαν δεύτεροι, οι Lappi-Ferm βρίσκονται μακριά από τους αντιπάλους τους, ενώ ορισμένες φορές οι χρόνοι τους συγκρίνονταν με εκείνους των πιο άπειρων σε αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC teammates τους, Gus Greensmith-Elliott Edmondson. Σαφώς, ρόλο σε αυτό έπαιξε η θέση εκκίνησης, αφού ο Lappi εκκινούσε τρίτος σήμερα, ενώ στο πρώτο loop επέλεξε λανθασμένα πιο μαλακό στήσιμο για το αυτοκίνητο. Παρά τις αναλαμπές σε ορισμένες ειδικές διαδρομές και την θεαματική οδήγηση, ο Φινλανδός που ολοκλήρωσε στην 7η θέση, μας έχει συνηθίσει σε καλύτερες εμφανίσεις.
Μια θέση πιο πίσω, βρίσκονται οι Greensmith-Edmondson. Οι Βρετανοί είχαν και εκείνοι κλατάρισμα στην πρώτη ειδική διαδρομή του δεύτερου loop, αλλά συνολικά η εμφάνισή τους είναι σαφώς καλύτερη από εκείνη στο Ράλλυ Εσθονίας. Έχοντας εμπειρία από αυτές τις συνθήκες, αφού κέρδισε πέρυσι στο πλαίσιο του WRC 2 Pro, ο Greensmith είναι πιο ανταγωνιστικός και μακάρι, η βελτίωσή του να συνεχιστεί. Στην 9η θέση, ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Hyundai i20 Coupe WRC), με τον νεαρό Γάλλο να ανοίγει το δρόμο σήμερα, αποκτώντας μια σημαντική εμπειρία για τη συνέχεια της καριέρας του.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα, συμπληρώνει το ταχύτερο πλήρωμα με αυτοκίνητο προδιαγραφών R5, ή Rally2 όπως πρέπει να συνηθίσουμε να αποκαλούμε στο εξής. Ο λόγος για τους Πολωνούς Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι προηγούνται και στην κατάταξη του WRC 3, εμπρός από τους Marco Bulacia-Marcelo Der Ohannesian (Citroen C3 R5).
Στο WRC 2, επικεφαλής ολοκλήρωσαν οι Pontus Tidemand-Patrik Barth (Skoda Fabia Rally2 evo), που επωφελήθηκαν από το κλατάρισμα και ένα πρόβλημα με τον κινητήρα των Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (Ford Fiesta Rally2 MkII), που ακολουθούν.
Μπορεί η σημερινή ημέρα να ήταν ιδιαίτερα απαιτητική, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως οι δυσκολίες για τα πληρώματα τελείωσαν. Αύριο, ο αγώνας ολοκληρώνεται με 2 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, μήκους 88,74 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Άλλωστε η πρώτη εξ αυτών, που ξεκινά στις 07:30 και έχει μήκος 38,15 χιλιομέτρων, θεωρείται από τους οδηγούς ως η πιο σκληρή του αγώνα, οπότε με τα κλαταρίσματα να παραμονεύουν, όπως τόνισε και ο πρωτοπόρος Neuville, είναι σαφές πως τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμη…
Το πανόραμα της ημέρας
Ε.Δ.: 6
Μήκος: 107,38 χλμ.
Νικητές Ε.Δ.: Neuville 3, Ogier 2, Loeb 1
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: Ogier 3-5, Neuville 6-8
Top-10
Κυριότερες εγκαταλείψεις: Tanak-Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC, σύστημα διεύθυνσης – Ε.Δ.3)
Η αυριανή ημέρα θα μεταδοθεί ζωντανά από την Cosmote Sport 9HD
Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου – Ωράριο μεταδόσεων
SS9 Cetibeli 1, 07:30
SS10 Marmaris 1, 09:00
SS11 Cetibeli 2, 11:10
SS12 Marmaris 2-Wolf Power Stage, 13:00
Δείτε highlights από τις πρωινές ειδικές διαδρομές του Σαββάτου