Η νεοσύστατη κατηγορία Rally3 αναπτύσσεται, καθώς η Renault επιβεβαίωσε τις σκέψεις κατασκευής ενός Cliο τέτοιων προδιαγραφών.
Όταν η FIA παρουσίασε τη νέα δομή των κατηγοριών, η οποία έχει ήδη αρχίσει να υιοθετείται και θα ισχύει πλήρως από το 2022, η νέα κατηγορία Rally3, τράβηξε την προσοχή.
Ο λόγος για μια κατηγορία-συνδετικό κρίκο μεταξύ των δικίνητων (Rally5, Rally4) και τετρακίνητων (Rally2, Rally1), μέσω της οποίας οι οδηγοί θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο με προσιτό, πάντα για τα δεδομένα των σύγχρονων ράλλυ, κόστος, περί τις 100.000 ευρώ.
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally3 έχουν προδιαγραφές αντίστοιχες με εκείνα των κορυφαίων δικίνητων Rally4, καθώς διαθέτουν τούρμπο κινητήρες που αποδίδουν ισχύ μεταξύ 210 και 220 ίππων, σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων, με την ειδοποιό διαφορά να βρίσκεται στην ύπαρξη τετρακίνησης.
Ουσιαστικά, με τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3, η FIA θέλησε να αντικαταστήσει τα Mitsubishi Lancer και Subaru Impreza που γνώρισαν τεράστια επιτυχία τα τελευταία 20 χρόνια, σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Περί Renault Clio Rally3
Πρώτη εταιρεία που παρουσίασε αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally3 ήταν η M-Sport , με το Ford Fiesta Rally3 (κινητήρας τούρμπο Ecoboost 1,5 λίτρων, ισχύος 218 ίππων και ροπής 400 Nm), να έχει ήδη κάνει ντεμπούτο στις ειδικές διαδρομές αγώνων του WRC, του ERC και εθνικών πρωταθλημάτων.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η Toyota ετοιμάζει τη δική της πρόταση, ενώ ως πιο πρόσφατος “μνηστήρας”, αναδείχθηκε η Renault, η οποία έχει ήδη παρουσιάσει τα Clio κατηγορίας Rally4 και Rally5.
Κλειδί για αυτή την απόφαση, είναι το γεγονός ότι από το 2022, η δομή των υποστηρικτικών πρωταθλημάτων σε διεθνείς θεσμούς όπως WRC και ERC, που πλέον θα έχουν κοινό Promoter την Red Bull, θα αλλάξει .
Ως WRC3, που φέτος είναι το πρωτάθλημα για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2, θα θεωρείται το πρωτάθλημα με αυτοκίνητα Rally3.
Το WRC3 Junior, για οδηγούς ηλικίας έως 29 ετών -θα υπάρχει και Open για οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας- θα είναι το “πρωτάθλημα εισόδου” στο WRC, αποτελώντας παράλληλα συνδετικό κρίκο με το ERC3 Junior, που περιλαμβάνει αυτοκίνητα ίδιας κατηγορίας.
Σε αυτό το πλαίσιο η Renault, θα ήθελε να δημιουργήσει μια πλατφόρμα, ώστε οι οδηγοί των αυτοκινήτων της να μπορούν να συμμετάσχουν με αξιώσεις και σε αγώνες του WRC, αφού τα δικίνητα αυτοκίνητα σε αυτό, θα αποτελέσουν παρελθόν.
“Δεν υπάρχει άγχος, δεν είναι ακόμη η στιγμή να κάνουμε ανακοίνωση”, δήλωσε στο DirtFish ο διευθυντής του τμήματος Customer Racing της Renault Sport, Benoit Nogier. “Όμως θα έλεγα πως κάθε ημέρα ερχόμαστε και πιο κοντά και πως είμαστε σε καλή θέση να επιβεβαιώσουμε οριστικά το σχέδιο”.
Ο Nogier, που έχει υπό την εποπτεία του θεσμούς με Renault Clio Rally5 και Rally4 ανά την Ευρώπη, τόνισε πως δεν του αρέσει ένα Πρωτάθλημα Νέων να είναι “ενιαίο” μιας μάρκας και πως το νέο WRC3 Junior θα πρέπει να αλλάξει.
“Δεν είμαι οπαδός αυτού, αν και έχω μεγάλο σεβασμό για αυτό που κάνει η M-Sport Πολωνίας, γιατί κάνουν αξιοσημείωτη δουλειά και η ποιότητα των αυτοκινήτων τους, αλλά και όσα κάνουν στο Junior WRC, είναι πραγματικά καλή. Όμως θεωρώ πως η ιδέα για ένα τέτοιο πρωτάθλημα δεν πρέπει να αφορά σε ενιαίο”, ήταν η δήλωσή του.
Όσο για τη νέα δομή, ο Γάλλος τόνισε πως είναι σωστή λύση, αφού μεταξύ άλλων του θυμίζει το Junior WRC με αυτοκίνητα προδιαγραφών Super 1600, που είχε προσελκύσει πολλούς κατασκευαστές, ενώ έδωσε και την είδηση που περιμέναμε.
“Νομίζω πως το Rally3 είναι καλός τρόπος. Για να γίνει, χρειάζονται αρκετοί κατασκευαστές, προς στιγμήν μόνο η Ford έχει ομολογκάρει αυτοκίνητα Rally3.
“Ελπίζω πως σύντομα θα ανακοινώσουμε ότι είμαστε οι επόμενοι. Και άκουσα πως μια ιαπωνική μάρκα (σ.σ. η Toyota) εργάζεται σκληρά στο project. Οπότε αν είμαστε τρεις μάρκες, θα λειτουργήσει και θα είναι ωραίο στην παρακολούθηση.
“Θα είναι σαν την εποχή των Super 1600. Νομίζω πως αυτό έχει στο μυαλό του και ο Yves Matton και αυτό θα ήθελα και εγώ. Ομάδες, αυτοκίνητα, διαφορετικούς κατασκευαστές”.
Αν και η κατηγορία Rally3 διανύει μόλις στην πρώτη χρονιά της στις επάλξεις των διεθνών ράλλυ, φαίνεται πως το μέλλον της προμηνύεται ευοίωνο.
Photos: Renault, FIA ERC