top icon
Αγώνες

F1-GP Kορέας: Vettel και Webber «κλέβουν» την 1η σειρά του grid

Οι δυο οδηγοί της Red Bull, o Sebastian Vettel και ο Mark Webber, «κλείδωσαν» την πρώτη σειρά της εκκίνησης του πρώτου GP Κορέας στην ιστορία.

Οι δυο οδηγοί της Red Bull, o Sebastian Vettel και ο Mark Webber, «κλείδωσαν» την πρώτη σειρά της εκκίνησης του πρώτου GP Κορέας στην ιστορία, μόλις στα τελευταία δευτερόλεπτα των κατατακτήριων δοκιμών, και ενώ μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Fernando Alonso βρισκόταν στην pole position.
 
Η διαφορά μεταξύ των δυο οδηγών της Red Bull ήταν, όπως και στην Ιαπωνία, μόλις 7/100 του δλ. με τον Vettel να σημειώνει την 9η φετινή του pole position (14η για την ομάδα) και τον Mark Webber να ακολουθεί διαφορετική στρατηγική, συμπληρώνοντας δυο γρήγορους γύρους (αντί για έναν, όπως όλοι οι υπόλοιποι) με το τελευταίο σετ μαλακών ελαστικών που είχε.
 
Γνωρίζοντας ότι θα εκκινήσει από την εξαιρετικά ακάθαρτη πλευρά της πίστας αύριο, ο Αυστραλός ήταν λίγο απογοητευμένος, όπως και ο Alonso, ο οποίος δήλωσε ότι η Ferrari εξεπλάγη ευχάριστα από την απόδοση του μονοθεσίου της στα πρώτα σκέλη της διαδικασίας, κάτι που την έκανε να ευελπιστεί στην pole position. Ωστόσο, η Red Bull έκανε -όπως πάντα- το κάτι παραπάνω στο Q3, χρησιμοποιώντας τις ειδικές χαρτογραφήσεις του κινητήρα που προωθούν καυσαέρια και στο διαχύτη ακόμα και όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.
 
Ακόμα πιο απογοητευμένος από τους δυο προαναφερθέντες όμως ήταν ο Lewis Hamilton, όπως και η ομάδα της McLaren. O 25χρονος Βρετανός θα εκκινήσει αύριο από την 4η θέση και δήλωσε ότι άντλησε το μέγιστο από το μονοθέσιό του. Η McLaren ήταν απογοητευμένη διότι έπειτα από τις ενδείξεις των ελεύθερων δοκιμών, πίστευε ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει την pole position, όντας ευχαριστημένη με την απόδοση της MP4-25, ωστόσο η πτώση της θερμοκρασίας στις κατατακτήριες δοκιμές επηρέασε την ικανότητα του βρετανικού πλαισίου να αναπτύξει την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας στα ελαστικού του.
 
Εξαιρετική επίδοση σημείωσε ο Nico Rosberg με τη Mercedes, για να καταλάβει την 5η θέση του grid. Ακριβώς πίσω του, θα εκκινήσει αύριο ο Felipe Massa με την άλλη Ferrari (για πρώτη φορά στο Q3 από το Ιταλικό GP), ενώ στην 7η θέση θα βρεθεί η άλλη McLaren, με τον Jenson Button στο τιμόνι. Ο Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2009 δεν κατάφερε να φέρει τα ελαστικά του στην κατάλληλη θερμοκρασία και πλήρωσε το τίμημα. H ΜcLaren ευελπιστεί ότι το σύστημα stalling πίσω αεροτομής θα της επιτρέψει να κάνει έναν καλό αγώνα, ειδάλλως οι οδηγοί της κινδυνεύουν να χάσουν κάθε ελπίδα για την κατάκτηση του τίτλου.
 
Ο Robert Kubica με τη Renault θα εκκινήσει από την 8η θέση αύριο, παρά το γεγονός ότι ήταν ο ταχύτερος στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. Και το γαλλικό μονοθέσιο έδειξε να χάνει απόδοση με την πτώση της θερμοκρασίας με τον Πολωνό να δυσκολεύεται λίγο να προαχθεί στο Q3. Εκεί, στην κατάταξη της πρώτης προσπάθειας των οδηγών κατέλαβε την 4η θέση, αλλά όταν οι υπόλοιποι βελτίωσαν τις επιδόσεις τους, αυτό δεν ήταν αρκετό.
 
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Michael Schumacher (Mercedes) και Rubens Barrichello, με τον οδηγό της Williams να παραπονιέται δικαιολογημένα ότι ο Γερμανός τον μπλόκαρε στο Q2 χωρίς λόγο, καταστρέφοντας τον πρώτο του γύρο με τα μαλακά ελαστικά. Ο Schumacher ζήτησε συγνώμη από τον Βραζιλιάνο μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, δικαιολογούμενος ότι η ομάδα δεν τον είχε ενημερώσει, ωστόσο ο Barrichello απάντησε στις δηλώσεις του ότι… υπάρχουν και οι καθρέπτες! Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιπλήξουν απλά τον Γερμανό, χωρίς να του επιβάλλουν κάποια ποινή. Ποινή γλίτωσε και ο Robert Kubica, ο οποίος καθυστέρησε τον Adrian Sutil στο Q2.
 
To GP Κορέας θα είναι το 8ο φετινό Grand Prix στο οποίο θα δούμε τα μονοθέσια της Red Bull να εκκινούν από τις δυο πρώτες θέσεις. Oι Red Bull δε χάνουν πολύ χρόνο στο πρώτο τμήμα της πίστας, με τις μεγάλες ευθείες, παρά το ότι οι τελικές τους ταχύτητες υπολείπονται 4 χ.α.ώ. από τις κορυφαίες. Εντούτοις, η RB6 έχει τη δυνατότητα να ανακτήσει έως και 2/10 του δλ. σε καθένα από τα δυο τελευταία κομμάτια της πίστας. Ιδίως στο τελευταίο, το οποίο είναι το πιο απολαυστικό για τους οδηγούς, καθώς παρουσιάζει τη μεγαλύτερη οδηγική πρόκληση στην Κορέα, η RB6 είναι απλησίαστη.
 
Ο Vettel, στις δηλώσεις του αποκάλυψε ότι έπειτα από τη χθεσινή ημέρα ελεύθερων δοκιμών, όπου στην απογευματινή περίοδο αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα νωρίτερα από το προβλεπόμενο, λόγω αστοχίας ενός εκ των σκληρών ελαστικών του, αποφάσισε σε συνεργασία με τους μηχανικούς του να κάνει μερικές αλλαγές στο μονοθέσιό του για σήμερα το πρωί, οι οποίες δε λειτούργησαν όπως θα ήθελε. Επιπλέον, στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές έκανε λίγους γύρους, για να μην επιβαρύνει με πολλά χιλιόμετρα το μονοθέσιό του (κυρίως τον κινητήρα και το κιβώτιο).
 
Ο Γερμανός, στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, έχασε αρκετό χρόνο στο πρώτο τμήμα της πίστας, παρ’ όλο που, όπως ανέφερε, το μονοθέσιο ήταν άψογο. Ο Vettel δήλωσε ότι ήταν υπερβολικά συντηρητικός στο δεύτερο τμήμα της τελικής του προσπάθειας, χάνοντας λίγο χρόνο, τον οποίο όμως κατάφερε να ανακτήσει πιέζοντας περισσότερο στο τελευταίο κομμάτι της πίστας του Yeongam.
 
Aπό την πλευρά του, ο Webber δήλωσε ότι δεν αισθανόταν ιδανικό το μονοθέσιό του στον πρώτο γρήγορο γύρο, για αυτό και επέλεξε να είναι ο πρώτος που θα έβγαινε από τα pits, έτσι ώστε να προλάβει να κάνει και ένα δεύτερο γρήγορο γύρο στην τελική εξόρμησή του στην πίστα. Αυτή η στρατηγική έχει κάποια μειονεκτήματα, καθώς όταν τα ελαστικά παράγουν θεωρητικά την υψηλότερη απόδοσή τους, το ρεζερβουάρ είναι βεβαρυμμένο με καύσιμα για έναν επιπλέον γύρο. Όταν το ρεζερβουάρ είναι στο χαμηλότερο δυνατό, τα ελαστικά έχουν ξεπεράσει το σημείο ύψιστων επιδόσεων.
 
Ο Αυστραλός ήταν ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα, δηλώνοντας ότι «οι κατατακτήριες δοκιμές πήγαν κατά το σχέδιο» και τόνισε ότι έχει μια πολύ καλή θέση εκκίνησης. Το μοναδικό πρόβλημα για τον Webber είναι ότι οι ζυγές θέσεις του grid βρίσκονται από την ακάθαρτη -και πολύ πιο γλιστερή από το συνηθισμένο- πλευρά της πίστας, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια θέσεων στην εκκίνηση. «Ο Fernando θα ξεκινήσει καλά, αλλά δεν πρόκειται να κριθεί από αυτό το Πρωτάθλημα, οπότε θα πιέσουμε από εκεί», κατέληξε ο επικεφαλής της βαθμολογίας.
 
O Webber χρησιμοποιεί έναν φρέσκο κινητήρα (τον 8ο -και τελευταίο- προσωπικό του) για αυτό το αγωνιστικό σαββατοκύριακο, αλλά δηλώνει ότι αυτό δεν πρόκειται να κάνει κάποια σημαντική διαφορά. Παρά τα θετικά του λόγια, η απογοήτευση του Webber ήταν ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του.
 
Το ίδιο συνέβη και με τον Fernando Alonso, που, αναφέροντας τα θετικά, δήλωσε ότι η 3η θέση είναι καλύτερη από τη 2η. Ο Ισπανός πιστεύει ότι άντλησε το μέγιστο από το μονοθέσιό του και πέτυχε το καλύτερο δυνατό, κάτι που φαίνεται από το χρόνο του στο πρώτο τμήμα της πίστας, όπου είναι ο μόνος που έχει κατέβει κάτω από τα 52 δλ, βασιζόμενος στη σταθερότητα της Ferrari στα φρεναρίσματα και την καλή πρόσφυση που παρέχει στην έξοδο από τις αργές στροφές και όχι στην -αρκετά χαμηλή- τελική ταχύτητα του ιταλικού μονοθεσίου. Στους υπόλοιπους δυο τομείς της πίστας, ο Alonso βρίσκεται πίσω μονάχα από τις Red Bull.
 
Η Ferrari είχε τονίσει πόσο καθοριστικές είναι οι κατατακτήριες δοκιμές, καθώς αν κάποιο μονοθέσιο εκκινεί από μπροστά, ακόμα και αν δεν έχει τον καλύτερο ρυθμό στον αγώνα, μπορεί να νικήσει διατηρώντας το πλεονέκτημα θέσης στην πίστα. Συνεπώς, η Ferrari έχει βελτιώσει αισθητά την απόδοσή της στις κατατακτήριες δοκιμές και ο Alonso βρέθηκε πολύ κοντά στην pole position πριν οι Red Bull γίνουν τα δυο τελευταία μονοθέσια που σημείωσαν χρόνο στο Q3, για να εξασφαλίσουν την πρώτη σειρά εκκίνησης.
 
O Alonso τόνισε ότι πρώτη προτεραιότητά του για τον αυριανό αγώνα, είναι να τερματίσει. Ανέφερε ότι υπάρχει ενδεχόμενο βροχής, ενώ τόνισε, όπως και πολλοί συνάδελφοί του, ότι τα ελαστικά θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο την Κυριακή. Η φθορά είναι αυξημένη λόγω της κατάστασης του πρόσφατα στρωμένου ασφαλτοτάπητα, όπως επίσης αυξημένη είναι και η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δυο γομών. Όλοι οι οδηγοί έχουν δυσκολίες να κάνουν τη σκληρή γόμα να λειτουργήσει σωστά, ενώ η μαλακή δεν κρατάει πολλούς γύρους, καθώς παρουσιάζει εκτεταμένο graining, επειδή η πίστα δεν παρέχει επαρκή πρόσφυση. Το γεγονός αυτό ίσως αναγκάσει κάποιους να κάνουν περισσότερα από ένα pit stop, αν και το φαινόμενο του graining αναμένεται να υποχωρήσει καθώς βελτιώνονται οι συνθήκες της ασφάλτου και στρώνεται με λάστιχο η αγωνιστική γραμμή. Ωστόσο, ο Vitantonio Liuzzi αποκλείστηκε μόλις στο Q1 επειδή δεν προλάβαινε να ολοκληρώσει ένα γρήγορο γύρο πριν να εμφανίσουν graining τα ελαστικά του. Μάλιστα, το graining που παρουσιάζεται στην πίστα της Κορέας είναι αφύσικο, καθώς αναπτύσσεται προς δυο κατευθύνεις!
 
Οι άνθρωποι της Bridgestone αναφέρουν ότι αν η πίστα είναι σκονισμένη αύριο, η κατάσταση με τα ελαστικά ενδέχεται να είναι χειρότερη και από αυτήν που είδαμε στον Καναδά, όπου παρήγαγε, όμως, έναν πολύ θεαματικό αγώνα. Η Bridgestone επέστησε την προσοχή στις ομάδες, σχετικά με τις πιέσεις των ελαστικών και τις προειδοποίησε να κινηθούν εντός των ενδεδειγμένων πλαισίων, για να μην παρουσιαστούν προβλήματα ασφάλειας, από την πτώση της θερμοκρασίας στις μεγάλες ευθείες.
 
Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren είχαν μερικές ριψοκίνδυνες στιγμές, ιδίως ο Hamilton, όταν εισήλθε με υπερβολική ταχύτητα στο pit lane στο Q3 και έχασε τον έλεγχο της McLaren του σε μια ανομοιομορφία του εδάφους. Έκανε ένα ταξίδι στο χώμα με αρκετά χιλιόμετρα και απέφυγε για μερικά εκατοστά τις μπαριέρες του pit wall… Από την πλευρά του, ο Button είχε μια μικρή έξοδο από την πίστα στη στροφή 14, κατά τη διάρκεια της πρώτης προσπάθειάς του στο Q3.
 
O Hamilton (που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο Q1) δήλωσε ότι άντλησε το μέγιστο (και κάτι παραπάνω) από τη McLaren, αλλά «δεν ξέρω που βρήκαν αυτό το μισό δευτερόλεπτο» οι Red Bull. Eλπίζει στην υψηλότερη τελική ταχύτητα του βρετανικού μονοθεσίου και το ρυθμό αγώνα που είναι ικανό να αναπτύξει. Εντούτοις, μισό δευτερόλεπτο διαφορά, τη στιγμή που ο Βρετανός ισχυρίζεται ότι η ΜΡ4-25 είναι στα καλύτερά της φέτος, είναι πολύ μεγάλη.
 
Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της McLaren, o Button ήταν ευχαριστημένος από το ζύγισμα του μονοθεσίου του στις χθεσινές και σημερινές ελεύθερες δοκιμές, ωστόσο στις κατατακτήριες, αντιμετώπιζε δυσκολίες να φέρει τα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία. Το μονοθέσιό του μπλόκαρε τροχούς σε αμφότερους τους άξονες, ενώ δεν είχε πρόσφυση…
 
Την καλύτερη δυνατή θέση που θα μπορούσε να έχει πετύχει με την Mercedes πιστεύει ότι κατέλαβε ο Nico Rosberg, που θα παραταχθεί αύριο 5ος στο grid, εμπρός από μια Ferrari και μια McLaren. O Γερμανός εντέλει απέφυγε οποιαδήποτε ποινή (πέραν μιας επίπληξης) από τους αγωνοδίκες για το γεγονός ότι παρεμπόδισε τον Fernando Alonso στις ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου. Ο Rosberg σημείωσε την υψηλότερη τελική ταχύτητα των κατατακτήριων δοκιμών.
 
Αντιθέτως, ο Massa δεν ήταν ευχαριστημένος από την επίδοσή του, καθώς έχασε χρόνο λόγω κυκλοφοριακού στη μοναδική γρήγορη προσπάθειά του στο Q3 (καθώς διέθετε μονάχα ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας) και θα εκκινήσει από την ακάθαρτη πλευρά της πίστας (από την 6η θέση).
 
Ο Kubica (8ος) δήλωσε ότι η Renault του παρουσίασε περισσότερη υπερστροφή το απόγευμα, απ’ ότι στις ελεύθερες δοκιμές, κάτι που δεν τον βολεύει και πιστεύει ότι του κόστισε 2/10 του δλ.
 
Ο αυριανός αγώνας αναμένεται συναρπαστικός και γεμάτος απρόοπτα, καθώς η άσφαλτος είναι δεδομένο ότι θα είναι γλιστερή, ιδιαίτερα εκτός αγωνιστικής γραμμής, προκαλώντας ίσως αρκετά λάθη από την πλευρά των οδηγών. Η χάραξη της πίστας, παρά το γεγονός ότι δεν περιέχει μια αξιομνημόνευτη στροφή, αποτελεί καλή οδηγική πρόκληση, με πολλά σημεία στα οποία μπορεί να χαθεί χρόνος εάν ο πιλότος δεν είναι απόλυτα ακριβής στην προσέγγισή του.
Φ.Λ.
GP Κορέας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:37.123
1:36.074
1:35.585
 
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:37.373
1:36.039
1:35.659
0.074
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:37.144
1:36.287
1:35.766
0.181
4
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:37.113
1:36.197
1:36.062
0.477
5
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:37.708
1:36.791
1:36.535
0.950
6
7
Felipe Massa
Ferrari
1:37.515
1:36.169
1:36.571
0.986
7
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:38.123
1:37.064
1:36.731
1.146
8
11
Robert Kubica
Renault
1:37.703
1:37.179
1:36.824
1.239
9
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:37.980
1:37.077
1:36.950
1.365
10
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:38.257
1:37.511
1:36.998
1.413
11
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:38.115
1:37.620
 
2.035
12
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:38.429
1:37.643
 
2.058
13
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
1:38.171
1:37.715
 
2.130
14
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:38.572
1:37.783
 
2.198
15
12
Vitaly Petrov *
Renault
1:38.174
1:37.799
 
2.214
16
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:38.583
1:37.853
 
2.268
17
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:38.621
1:38.594
 
3.009
18
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:38.955
 
 
3.370
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:40.521
 
 
4.936
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:40.748
 
 
5.163
21
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:41.768
 
 
6.183
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:42.325
 
 
6.740
23
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:42.444
 
 
6.859
24
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:43.283
 
 
7.698
* Ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω πρόκλησης ατυχήματος στο GP Ιαπωνίας.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ