Οι αισθητικές αλλαγές είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, ενώ δεν λείπουν και οι τεχνικές λεπτομέρειες που ανανεώνουν σημαντικά την εικόνα του MX-5.
Είκοσι ολόκληρα χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του ΜΧ-5, του roadster που έμελλε να γράψει ιστορία, αλλά και να κλέψει την καρδιά πολλών φίλων της αυτοκίνησης, η Mazda παρουσίασε την ανανεωμένη και ακόμα πιο θελκτική έκδοση του.
Καλεσμένοι από την επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία, βρεθήκαμε στη Νότια Ιταλία και συγκεκριμένα στο Αμάλφι, μία περιοχή με σπουδαία ιστορία, αλλά και εξαιρετική φυσική ομορφιά, για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το φρεσκαρισμένο roadster της ιαπωνικής εταιρίας. Οι αισθητικές αλλαγές είναι αυτές που κάνουν την ουσιαστικά διαφορά, ενώ δεν έχουν λείψει και οι τεχνικές λεπτομέρειες -σημαντικές σε αριθμό- που ανανεώνουν σημαντικά την εικόνα του MX-5. Το πρώτο και κύριο σημείο ήταν η σχεδίαση, αφού το στρογγυλεμένο εμπρός της τρίτης γενιάς προκάλεσε ποικίλα σχόλια, ειδικά στους λάτρης της συγκεκριμένης κατασκευής.
Το μήνυμα ελήφθη και η μάσκα του Mazda άλλαξε σημαντικά, δίνοντας του μία σαφώς πιο επιθετική εικόνα. Ο νέος προφυλακτήρας και τα διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με τη νέα γρίλια, θυμίζουν περισσότερο το σφηνοειδές RX8, ενώ αν το παρατηρήσει κανείς από μία συγκεκριμένη γωνία θα παρατηρήσει ότι φέρνει στο νου ακόμα και το Honda S2000. Σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και το MX-5 αποκτά τον επιθετικό χαρακτήρα που έλειπε από το προηγούμενο μοντέλο.
Παράλληλα, διαφοροποιημένοι είναι και οι προβολείς ομίχλης, ταιριάζοντας ακόμα περισσότερο στο νέο look του Mazda. Μικρές αλλαγές υπάρχουν και στα πλαϊνά μαρσπιέ, ενώ καινούργιος είναι ο πίσω προφυλακτήρας, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τις καμπύλες του αμαξώματος, αλλά και τα φωτιστικά σώματα, τα οποία και έχουν αποκτήσει λευκό φόντο για τα φλας. Με λίγα λόγια, αλλά και με λίγες επεμβάσεις, το MX-5 όχι απλά ανανεώθηκε (κάτι που για κάποιους ίσως και να μην χρειαζόταν, αφού δεν έδειχνε να έχει χάσει από τη φρεσκάδα του), αλλά αισθητικά βελτιώθηκε σημαντικά!
Περνώντας στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι λιγότερες και πιο διακριτικές, με σημαντικότερη και άμεσα ορατή τα διαφοροποιημένα χειριστήρια του κλιματισμού, αλλά και του ράδιο CD, την ώρα που το μαύρο φιλέτο που καλύπτει το ταμπλό έχει δώσει τη θέση του σε ένα ίδιο γκρι χρώματος. Ειδοποιός διαφορά; Τα εκπληκτικά καθίσματα της Recaro, τα οποία και φορούσε η έκδοση της δοκιμής μας, τα οποία εκτός από βελτιωμένη πλευρική στήριξη, είναι και πιο χαμηλά τοποθετημένα, με αποτέλεσμα να μπορούν να βολευτούν ακόμα καλύτερα οι ψηλόσωμοι.
Περνώντας στις τεχνικές διαφορές, να σημειώσουμε αρχικά ότι οι κινητήριες μονάδες παραμένουν οι ίδιες, με κυβισμό 1.800 κ.εκ. και 2.000 κ.εκ. Ο τελευταίος, που αποδίδει 160 ίππους, έχει πλέον τον κόφτη 7.500, αντί των 7.000 σ.α.λ. της προηγούμενης έκδοσης, για να αποκτήσει ακόμα πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα η μέγιστη ιπποδύναμη να εμφανίζεται στις 7.000 σ.α.λ., αντί των 6.700 σ.α.λ. στην προηγούμενη έκδοση.
Διαφοροποιημένο είναι και το κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ όλοι οι κινητήρες έχουν δεχθεί τη φροντίδα των μηχανικών με αποτέλεσμα την μειωμένη κατά 4% κατανάλωση, την ώρα που στην δίλιτρη έκδοση με το εξάρι κιβώτιο είναι μειωμένη κατά 7%! Στον τομέα της ανάρτησης, η ρύθμιση της είναι διαφοροποιημένη, ενώ τέλος αξίζει να σημειώσουμε και το λανσάρισμα του αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων, το οποίο όμως δεν θα εισαχθεί στη χώρα μας. Σε ο,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, τα πράγματα δεν δείχνουν να διαφοροποιούνται αισθητά, διατηρώντας το fun to drive χαρακτήρα του οχήματος.
Το νέο Mazda MX-5 αναμένεται στη χώρα μας το Σεπτέμβριο, και μάλιστα με την τιμή του να είναι, πιθανότατα, ελαφρά αυξημένη σε σχέση με την τωρινή. Περισσότερα για το ανανεωμένο Mazda MX-5 μπορείτε να διαβάσετε στο επόμενο τεύχος των 4Τροχών, που θα κυκλοφορήσει στις αρχές Μαρτίου. _Π.Τ.