Στην Παγκόσμια Παρουσίαση της 2ης γενιάς του vallue for momey SUV, η οποία πραγματοποιείται στη χώρα μας έως τις 22 Δεκεμβρίου.
Η Ελλάδα μπορεί και το αποδεικνύει όποτε της δίνεται η ευκαιρία. Εχθές και σήμερα λοιπόν, παίρνουμε μέρος στην Παγκόσμια Παρουσίαση του νέου Dacia Duster με τους διοργανωτές να έχουν επιλέξει τη χώρα μας, μεταξύ των Ιταλία, Σλοβενία και Κροατία, χώρες, οι οποίες επίσης υπήρχαν ως σκέψη. Η επιλογή αυτή, έγινε εκτός των άλλων λόγω της σχετικά κοντινής απόστασης από το εργοστάσιο παραγωγής των Duster στη Ρουμανία, του ήπιου κλίματος, της φυσικής ομορφιάς, αλλά και της συνεχούς ανοδικής πορείας που σημειώνει η μάρκα στην Ελλάδα. Λεπτομέρειες για την εξαιρετική διοργάνωση, highlight της οποίας θα είναι η αυριανή για εμάς δοκιμή – φωτογράφιση μέσα στα Λατομεία Διονύσου, σε μια ιδιαίτερη off-road διαδρομή, θα διαβάσετε στο τεύχος Ιανουαρίου του περιοδικού μας. Μέχρι τότε όμως, αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου, όπου θα ολοκληρωθεί η παρουσίαση, ήρθαν ή θα έρθουν στην Ελλάδα για να την διαφημίσουν μέσα από τα Μέσα τους, περίπου 540 δημοσιογράφοι από όλες τις χώρες του κόσμου, όπου η Dacia έχει παρουσία. Χρειαζόμαστε και μας αξίζουν τέτοιου είδους παρουσιάσεις, ας βοηθήσουμε όλοι σε αυτό, ο καθένας από την πλευρά του.
Στο βασικό μας θέμα τώρα, όπου δεν είναι άλλο από την δεύτερη γενιά του Dacia Duster, ενός εμπορικότατου μοντέλου, το οποίο φιγουράρει συνεχώς στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας του, σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σημειώστε ότι μέχρι και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το μοντέλο είναι στην τέταρτη θέση της κατηγορίας του πανευρωπαϊκά, και φυσικά μιλάμε για την 1η γενιά του, η οποία έχει δεχθεί και ένα σημαντικό facelift. Που διαφέρει το νέο λοιπόν; Από την πρώτη κιόλας στιγμή που είδαμε τα αυτοκίνητα να μας περιμένουν στο parking του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, διαπιστώσαμε την πιο έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα του αυτοκινήτου. Στο εμπρός μέρος, η μεγάλη γρίλια και τα τοποθετημένα στα άκρα του αμαξώματος φώτα (τεχνολογίας LED) έχουν σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να δείχνει πιο πλατύ ενώ το σχετικά πιο οριζόντια τοποθετημένο καπό του κινητήρα με τις έντονες πτυχώσεις, προσδίδει ένα πιο στιβαρό, μπορείς να πεις, στυλ στο νέο Duster κάτι το οποίο ενισχύεται και από την πιο φαρδιά προστατευτική μάσκα, εμπρός και πίσω. Χαρακτηριστικό του πίσω μέρους, τα φαρδύτερα φτερά αλλά και τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα, επίσης στις άκρες του αμαξώματος.
Αν το κοιτάς από το πλάι, και είσαι παρατηρητικός, θα διαπιστώσεις ότι η κάτω γραμμή των παραθύρων έχει ανέβει ψηλότερα για να ενισχύεται η αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας ενώ σύμφωνα με το εργοστάσιο, το παρμπρίζ ήρθε πιο μπροστά κατά 100 χλστ. όντας και πιο κάθετο, με αποτέλεσμα η καμπίνα των επιβατών να έχει μια πιο ευρύχωρη αίσθηση. Ταυτόχρονα, οι νέες μπάρες αλουμινίου στην οροφή, όπως και οι νέοι 17άρηδες τροχοί (και 16άρηδες) προσδίδουν στο πιο δυναμικό προφίλ αυτής της γενιάς. Όσο αφορά τις διαστάσεις του τώρα, ο λόγος για ένα SUV μήκους 4.341 χλστ., πλάτους 1.804 χλστ., ύψους 1.682 χλστ. (1.693 με τις ράγες οροφής) με μεταξόνιο στα 2.674 χλστ. ως δικίνητο και στα 2.676 ως τετρακίνητο. Στον εκτός δρόμου χαρακτήρα του, βοηθάει εξαιρετικά η απόσταση των 210 χλστ. από το έδαφος, η γωνία ράμπας των 21 μοιρών αλλά και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, 30 και 33 μοιρών αντίστοιχα για την έκδοση 4×4 και 30 και 34 μοιρών για την έκδοση 4×2.
Ανοίγοντας τις πόρτες του νέου Dacia Duster το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι είναι ότι έχει μεγαλώσει το ταμπλό ενώ στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα φιλοξενείται, τοποθετημένη ψηλότερα κατά 74 χλστ., η οθόνη του συστήματος MediaNav Evolution. Κυκλικοί οι αεραγωγοί αλλά και τα χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού με την αισθητική, το φινίρισμα, σε διακόπτες και υλικά να είναι συνολικά βελτιωμένη, όπως και η συναρμογή τους. Παράλληλα, σε σωστή θέση βρίσκεται ο επιλογέας του συστήματος τετρακίνησης ενώ γενικότερα η εργονομία είναι ικανοποιητική. Σημειώστε ότι οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα του νέου Duster φτάνουν τα 27,2 λίτρα (έξυπνο το νέο συρτάρι των 2,8 λίτρων κάτω από το κάθισμα του οδηγού) ενώ το πορτ μπαγκάζ προσφέρει από 478 λίτρα (467 στο 4WD) έως 1.623 με αναδίπλωση των πίσω θέσεων. Βολευόμαστε στη θέση του οδηγού, με το τιμόνι να ρυθμίζεται πάνω-κάτω και τηλεσκοπικά, την έδρα του καθίσματος να έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 20 χλστ. για καλύτερη στήριξη και τη διαδρομή του ύψους της θέσης να είναι στα 60 χλστ., συν 20 δηλαδή σε σχέση με το Duster πρώτης γενιάς.
Όσο αφορά την γκάμα των κινητήρων του, τα μοτέρ της Renault που το εφοδιάζουν, τόσο τα βενζίνης όσο και τα diesel, υπόσχονται καλή απόδοση και κατανάλωση. Συγκεκριμένα, διατίθεται με ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες 1.6 SCe 115 ίππων και με turbo 1.2 TCe 125 ίππων, σε κάθε περίπτωση ως 4×2 και 4×4, που συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, εκτός από το πρώτο που χρησιμοποιεί 5άρι. Ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi 110 ίππων (επίσης ως 4×2 και 4×4) συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (μόνο στην έκδοση 4×2) αλλά σε κάθε περίπτωση 6 σχέσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκδόσεις SCe 115 ίππων LPG και dCi 90 ίππων, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, δεν αφορούν την ελληνική αφορά.
Θέτουμε σε λειτουργία (εκκίνηση χωρίς κλειδί) τον κινητήρα του Dacia Duster δεύτερης γενιάς και ξεκινάμε. Πρώτο συμπέρασμα η πιο αθόρυβη και ποιοτική κύλιση, κάτι το οποίο έχει την εξήγησή του. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας λοιπόν, ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών μειώθηκε κατά 50% εξαιτίας των καλύτερων αλλά και περισσότερων (από 20% έως και 50%) ηχομονωτικών υλικών που χρησιμοποιήθηκαν τόσο στην καμπίνα όσο και στο χώρο του κινητήρα. Παράλληλα, χρησιμοποιήθηκαν βελτιωμένα ελαστικά παρεμβύσματα αλλά και κρύσταλλα στα εμπρός παράθυρα με αυξημένο πάχος κατά 0,35 χλστ. Σε όλα τα παραπάνω, αν προσθέσεις και την σαφέστατα αυξημένη ακαμψία του εμπρός μέρους, μπορείς να καταλάβεις εύκολα που οφείλεται η μείωση του θορύβου και των κραδασμών, τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη. Αξίζει να σημειωθεί σχετικά, ότι στις τετρακίνητες εκδόσεις μάλιστα είναι και πιο «μακριά» η 5η και 6η σχέση, σε σχέση με το προηγούμενο. H 1η, όσο κοντή ήταν και πρέπει… Το τιμόνι του αυτοκινήτου, εξακολουθεί να μην είναι το δυνατό του χαρτί, αλλά χωρίς αμφιβολία είναι καλύτερη η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός και περισσότερες οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του, σε σχέση με το παρελθόν. Το μοντέλο δεύτερης γενιάς χρησιμοποιεί μια νέα ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με το νέο σύστημα να μειώνει κατά 35% τη δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τους ελιγμούς στο παρκάρισμα και γενικότερα την κίνηση μέσα στα στανά των πόλεων. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης έχει κατά 6% μικρότερο λόγο μετάδοσης, προσφέροντας γρηγορότερη απόκριση και βελτιωμένη ευελιξία. Ο βαθμός υποβοήθησης είναι μεταβλητός ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος για καλύτερη σταθερότητα στις μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ συνολικά προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση, ιδιαίτερα στην οδήγηση εκτός δρόμου.
Δυστυχώς, δεν έχουμε νέα για τις τιμές του νέου Dacia Duster στην ελληνική αγορά, όπου το περιμένουμε στα μέσα Φεβρουαρίου. Οι πληροφορίες όμως, αναφέρουν ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια από την ελληνική αντιπροσωπία, η διαφορά τιμής να είναι η ελάχιστη δυνατή, στις βασικές εκδόσεις, ανάμεσα σε Duster πρώτης και δεύτερης γενιάς. Σε κάποιες εκδόσεις βέβαια, λόγω των νέων στοιχείων εξοπλισμού (multi-view camera, blind spot warning, κτλ.), μάλλον θα είναι μεγαλύτερες οι διαφορές. Όπως και να έχει, το Dacia Duster εξακολουθεί να είναι μια τίμια και value for money πρόταση και πλέον, βελτιωμένη στα σημεία αλλά και στην ουσία._Μ. Σαλ.
Βίντεο: Με το νέο Dacia Duster στην Ελλάδα! Δείτε τεχνικά χαρακτηριστικά, διαστάσεις και λεπτομέρειες της νέας γενιάς στα παρακάτω pdf.