Το μικρομεσαίο premium μοντέλο της Audi αποκτά για πρώτη φορά και σεντάν έκδοση.
Την Ουγγαρία επέλεξε η Audi για την παρουσίαση της νέας έκδοσης τριών όγκων του A3 και ο λόγος έχει να κάνει με το ότι το A3 Sedan θα είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρίας που θα κατασκευάζεται εξολοκλήρου στο Ουγγρικό εργοστάσιο της Audi στο Gyor (εκτός από τα μοντέλα που θα προορίζονται για την Κίνα και θα κατασκευάζονται εκεί) που μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε ως μονάδα συναρμολόγησης κινητήρων και μερικής συναρμολόγησης των TT.
Η προσθήκη για πρώτη φορά στην ιστορία του Α3 και έκδοσης sedan είναι σε μεγάλο ποσοστό αποτέλεσμα της διευρυνόμενης διείσδυσης στην Ασιατικής και Αμερικάνικης αγοράς στις οποίες η απήχηση αυτού του τύπου αμαξώματος είναι αρκετά αυξημένη. Αφετέρου οι άνθρωποι της Audi δεν κρύβουν πως η κίνησή τους έχει σαν στόχο να επαναφέρει κοντά τους το κοινό που αναζητά την πρακτικότητα ενός sedan αλλά δεν θέλει να καταφύγει στις επιλογές της μεγαλύτερης κατηγορίας στην οποία ανήκει και το A4 της οποίας οι διαστάσεις παρουσιάζουν όμως σημαντική αύξηση σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μεγάλο ποσοστό αυτού του κοινού να έχει μετακινηθεί στις αντίστοιχες προτάσεις άλλων κατασκευαστών που όμως δεν είχαν τον premium χαρακτήρα του A3.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο η sedan έκδοση δανείζεται αρκετά στοιχεία από τις 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις αλλά διαμορφώνει μια δική της άποψη με το τριών όγκων αμάξωμα να διαψεύδει τον όποιο ισχυρισμό συντηρητισμού συνοδεύει τα μοντέλα τριών όγκων. Αντίθετα το A3 sedan δείχνει αρκετά κόμπακτ και συγχρόνως περισσότερο δυναμικό και επιθετικό από το χάτσμπακ χάρη και στο γεγονός πως εκτός από την δεδομένη αύξηση του μήκους είναι πιο φαρδύ αλλά και χαμηλότερο σε ύψος από το Α3 Sportback. Από εκεί και πέρα σε ότι αφορά το πρακτικό μέρος που συνοδεύει την προσθήκη του ενός επιπλέον όγκου το A3 Sedan προσφέρει αντίστοιχη ευρυχωρία σε χώρους επιβατών με ιδιαίτερα θετική εικόνα να διαμορφώνεται σχετικά με τον αέρα για τα πόδια αλλά και το κεφάλι των πίσω επιβατών. Και βέβαια το πορτπαγκάζ έχει ανεβάσει την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών στα 425 λίτρα, δηλαδή 45 επιπλέον λίτρα σε σχέση με το Sportback.
Κατασκευαστικά το A3 Sedan μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα MQB και βέβαια την τεχνολογία που ήδη γνωρίζουμε από το Α3. Σημαντικό στοιχείο είναι επομένως και εδώ η επίτευξη ενός πολύ χαμηλού βάρους (1.235 κιλά) χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και ελαφριών κραμάτων μετάλλου αλλά και την υιοθέτηση προηγμένων τεχνικών στην κατασκευή τόσο του πλαισίου, όσο και των εσωτερικών τμημάτων αλλά και των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου.
Γνωστά από το Α3 είναι και τα μηχανικά σύνολα της έκδοσης sedan που σε αρχική φάση θα διαθέτει δύο κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις να φορούν τον προηγμένο 1.4 TFSi CoD των 140 ίππων με τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε χαμηλά φορτία για βελτίωση της κατανάλωσης και τον πιο ισχυρό 1.8 TFSi με απόδοση 180 ίππων. Αντίστοιχα η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση θα κινείται από τον 1.6 TDI με 105 ίππους που εστιάζει στην χαμηλή κατανάλωση προσφέροντας μάλιστα και εκπομπές ρύπων κάτω από τα 100γρ./χλμ. ενώ πιο ψηλά βρίσκουμε τον 2.0 TDi στην έκδοση των 150 ίππων. Τα παραπάνω σύνολα θα συνοδεύονται από χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων ή κατʼεπιλογή από το εξαιρετικό Stronic 6 και 7 σχέσεων κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενώ οι πιο δυνατές εκδόσεις θα έχουν δυνατότητα επιλογής και της γνωστής τετρακίνησης Quattro. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσει και η κορυφαία έκδοση S3 Sedan των 300 ίππων ενώ η γκάμα θα εμπλουτιστεί και με τον 1.4 TFSi των 125 ίππων.
Στην πράξη το Α3 Sedan προσφέρει όλα τα γνωστά από το Α3 δεδομένα τόσο σε ότι αφορά την ποιότητα και την υψηλού επιπέδου αίσθηση υλικών και κατασκευής, όσο και την εικόνα του στο δρόμο. Μάλιστα η μέτρια ποιότητα του επαρχιακού οδικού δικτύου γύρω από τη Βουδαπέστη που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το A3 Sedan ήταν και μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να επιβεβαιώσουμε και σε αυτή την έκδοση τον εύστοχο συνδυασμό των ρυθμίσεων της ανάρτησης η οποία εξαρχής σε κερδίζει με την εξαιρετικά συμπαγή και ποιοτική αίσθηση κύλισης. Από εκεί και πέρα παρά το γεγονός πως οι άνθρωποι της Audi ισχυρίζονται πως η έκδοση Sedan είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην άνεση, οι ρυθμίσεις δίνουν μια αντίστοιχα σφικτή με αυτή των χάτσμπακ εκδόσεων αίσθηση, προσφέροντας αντίστοιχη ταχύτητα και ακρίβεια στην απόκριση των αντιδράσεων αλλά και μια εν γένει ουδέτερη συμπεριφορά με υψηλά όρια πρόσφυσης χωρίς σε καμία περίπτωση μάλιστα να χάνεται το ποιοτικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών ακόμα και στην έκδοση 1.6 TDi που είναι και η μόνη με πίσω ημιάκαμπτο άξονα αντί για την διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που συνοδεύει τις υπόλοιπες εκδόσεις.
Το A3 Sedan θα είναι εξοπλισμένο με όλα τα γνωστά από τις υπόλοιπες εκδόσεις συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας μεταξύ των οποίων το Pre Sense που προειδοποιεί τον οδηγό για εμπόδιο μπροστά και έχει την δυνατότητα μέχρι και πλήρους ακινητοποίησης σε περίπτωση μη αντίδρασης από τον οδηγό, το Side Assist και Active Lane Assist καθώς και τα Adaptive Cruise Control και Traffic Sign Recognition ενώ θα διαθέτει και την πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος ελέγχου και ψυχαγωγίας ΜΜΙ.
Η διάθεση του A3 Sedan στη χώρα μας θα ξεκινήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου με τις εκδόσεις εξοπλισμού να είναι ίδιες με τις ήδη γνωστές από τα Α3 και Α3 Sportback και την τιμή της βασικής έκδοσης με τον 1.4 TFSi 125ps να ξεκινά από τα 24.000 ευρώ._Γ.Χ.