Η εξέλιξη του νέου Opel Astra προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με την πρεμιέρα της 11ης γενιάς του να απέχει πλέομ μερικές μόλις εβδομάδες.
Το νέο Opel Astra, έχοντας σχεδιαστεί, όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, με τη βοήθεια υπολογιστών, από τον περασμένο χειμώνα έχει ξεκινήσει τη διαδικασία των τελικών δοκιμών αξιολόγησης του σε πραγματικές συνθήκες.
Για τον λόγο αυτό, οι μηχανικοί της Opel έφεραν τα οχήματα εξέλιξης στο μακρινό βορρά προκειμένου να δοκιμάσουν το νέο μοντέλο στους παγωμένους δρόμους και στον παγερό αέρα της Λαπωνίας. Πιο κοντά στην πατρίδα τους τη Γερμανία, τα πρωτότυπα οχήματα του νέου Opel Astra έίχαν δοκιμαστεί εκτενώς στις πίστες του Κέντρου Δοκιμών του Dudenhofen, ενώ πιο πρόσφατα, υποβλήθηκαν σε τεστ αξιολόγησης σε δημόσιους δρόμους στην περιοχή Rhine-Main, συνοδεία εκπροσώπων της εταιρείας.
Παράλληλα, το νέο Opel Astra έκανε τις τελικές δοκιμές του στο εργαστήριο ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας EMC (Electro-Magnetic Compatibility) στο Rüsselsheim πριν λάβει την απαραίτητη έγκριση τύπου προκειμένου να ξεκινήσει την εμπορική σταδιοδρομία του.
«Το απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών του νέου Astra προχωρά εξαιρετικά καλά», σχολιάζει η αρχιμηχανικός εξέλιξης του μοντέλου, Mariella Vogler. «Η ομάδα εξέλιξης – η οποία μάλιστα περιλαμβάνει περισσότερες γυναίκες μηχανικούς από ποτέ – έχει δημιουργήσει μία ασυμβίβαστη ‘cool’ νέα γενιά Astra που θα ενθουσιάσει τους πελάτες μας.»
Με το νέο Astra, η Opel θέλει να αναδείξει αυτό που η ίδια αποκαλεί ως «Γερμανική ακρίβεια» με στοιχεία και χαρακτηριστικά, όπως η καθαρή και τολμηρή σχεδίαση, οι προηγμένες τεχνολογίες και η πλούσια γκάμα κινητήριων συνόλων, στα οποία συμεριλαμβάνονται και plug-in υβριδικές προτάσεις, που σε συνδυασμό θα το καταστήσουν σημείο αναφοράς στην κατηγορία C.
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης για το νέο Opel Astra
Χειμώνας 2020/2021 στη Σουηδία. Όπως συνηθίζεται αυτή την εποχή του χρόνου, η Λαπωνία είναι συχνός προορισμός για τους μηχανικούς της Opel. Σε χαμηλές θερμοκρασίες που έφταναν τους -30 βαθμούς Κελσίου, οι μηχανικοί της Opel έκαναν επαναλαμβανόμενους γύρους στις ολισθηρές επιφάνειες των ειδικά διαμορφωμένων διαδρομών της περιοχής βελτιστοποιώντας συνεχώς τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, ελκτικής πρόσφυσης και αντιμπλοκαρίσματος των τροχών του νέου Opel Astra.
«Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης διασφαλίσαμε ότι η νέα γενιά Opel Astra για μία ακόμη φορά θα προσφέρει σε οδηγούς και επιβάτες άφθονη οδηγική απόλαυση και άνεση» δήλωσε ο επικεφαλής δυναμικής συμπεριφοράς οχήματος της Opel, Andreas Holl. «Από τη μία πλευρά, η προηγμένη και δυναμική μας σχεδίαση διασφαλίζει ότι οι επιβαίνοντες στο όχημα θα νιώθουν πάντα ασφαλείς ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Από την άλλη, προσφέρει άφθονη άνεση – ακόμα και σε κακοσυντηρημένο οδόστρωμα – για μία ξεκούραστη οδηγική εμπειρία.»
Κατά την παραμονή τους στη Λαπωνία φέτος, οι μηχανικοί εξέλιξης της Opel συνοδεύονταν από τους συναδέρφους τους στον τομέα HVAC, που είναι υπεύθυνοο για των συστημάτων θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού. Ένας από τους στόχους της ομάδας HVAC ήταν να επιτύχουν τη γρήγορη θέρμανση της καμπίνας επιβατών, και για το λογο αυτό μελέτησαν ενδελεχώς την αποβολή θερμότητας από τον κινητήρα του νέου Opel Astra, τη ροή του ψυκτικού υγρού, την απόδοση του σώματος του καλοριφέρ και τη ροή αέρα του ανεμιστήρα, καθώς και το θερμαινόμενο τιμόνι και τη θέρμανση των εμπρός και πίσω καθισμάτων.
Η απόδοση της θέρμανσης προσδιορίζεται επακριβώς με επιπλέον κανόνες και ακόμα πιο αυστηρά εσωτερικά πρότυπα ασφάλειας, σύμφωνα με τα οποία το παρμπρίζ και τα πλαϊνά παράθυρα ενός Opel που έχουν παγώσει πρέπει να ξεπαγώνουν και να ξεθαμπώνουν στο μικρότερο δυνατό χρόνο, προς όφελος της ορατότητας και της ασφάλειας του οδηγού.
Καθώς η επόμενη γενιά του μοντέλου θα διατίθεται και σε plug-in υβριδική έκδοση, οι μηχανικοί της Opel παρακολούθησαν επίσης με προσοχή τους χρόνους προθέρμανσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου, για να βεβαιωθούν ότι η απόδοση των κυψελών πληροί τα απαιτούμενα πρότυπα ακόμα και σε ψυχρό καιρό.
Οι δοκιμές του νέου Opel Astra στο Κέντρο Δοκιμών του Dudenhofen
Διαφορετικές παράμετροι αξιολογούνται στο Κέντρο Δοκιμών του Dudenhofen στη Γερμανία. Μηχανικοί από το κέντρο αριστείας για τα αυτοματοποιημένα συστήματα υποβοήθησης ADAS (Automated Driver Assistance Systems) στο Rüsselsheim χρησιμοποίησαν την οβάλ πίστα υψηλών ταχυτήτων και την μεγάλη ευθεία της εγκατάστασης για να ρυθμίσουν διάφορα επιμέρους συστήματα του νέου Opel Astra – από το Adaptive Cruise Control και το Emergency Braking, μέχρι το Forward Collision Alert και το Rear Cross Traffic Assist.
Τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτές τις δοκιμές έπρεπε επίσης να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις κίνησης με υψηλές ταχύτητες. Εδώ, η επόμενη γενιά του Opel Astra έπρεπε να αποδείξει την αξιοπιστία της στην Autobahn, δηλαδή να παραμένει το όχημα ελεγχόμενο σε ταχύτητες πολύ πάνω από 140 χλμ./ώρα και σταθερό στο απότομο φρενάρισμα. Οδηγώντας σε υψηλές ταχύτητες στο οβάλ τμήμα, οι μηχανικοί της Opel είχαν επίσης την ευκαιρία να αξιολογήσουν εξαρτήματα όπως το καπό και οι υαλοκαθαριστήρες.
Αφού έδωσε τον καλύτερό του εαυτό στις δοκιμές οδήγησης υψηλών ταχυτήτων, το νέο Opel Astra συνέχισε με άλλες δοκιμασίες διασχίζοντας κοιλότητες με νερό σε διάφορα ύψη με ελάχιστο τα 25 εκ. Παρότι δημιουργείται μεγάλο κύμα νερού μπροστά από το αυτοκίνητο δοκιμών, το τελευταίο δεν πρέπει να εισέρχεται στο εσωτερικό, με το κινητήριο σύνολο, το ηλεκτρικό σύστημα και κάθε εξάρτημα κάτω από το καπό να πρέπει να παραμένει απολύτως προστατευμένο.
Δεν υπήρχε ανάπαυλα για το νέο Astra ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών στην πίστα. Πέρα από τα… βασανιστήρια που υπέμεινε στο οβάλ τμήμα υψηλών ταχυτήτων, στο σιρκουί ελέγχου οδικής συμπεριφοράς και στη διάσχιση νερού, οι μηχανικοί της Opel έφεραν τα οχήματα δοκιμών στον κλιματικό θάλαμο του Dudenhofen. Αυτή η εγκατάσταση περιβαλλοντικών δοκιμών προορίζεται για την αξιολόγηση της λειτουργικότητας των οχημάτων, των υποσυστημάτων και των εξαρτημάτων, σε ακραίες συνθήκες. Για την επόμενη γενιά του Opel Astra, ο κλιματικός θάλαμος δημιουργήθηκε για να δοκιμαστεί η στεγανοποίηση (τσιμούχες) του οχήματος από τη σκόνη και την άμμο.
Εκτός από τον κλιματικό θάλαμο, η Opel έφερε τα αυτοκίνητα δοκιμών σε μία κλιματική αεροδυναμική σήραγγα προκειμένου να αξιολογηθεί η απόδοση του νέου Astra σε ποικίλες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, η κλιματική αεροδυναμική σήραγγα προσομοίωνε οδήγηση σε μποτιλιαρίσματα, ανηφόρες και κατηφόρες, για να δοκιμαστεί η ψύξη των φρένων. Οι μηχανικοί μπόρεσαν να διαπιστώσουν επίσης εάν ο στροβιλισμός του χιονιού στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου μπορούσε να μπλοκάρει τις εισαγωγές αέρα.
Επιπλέον δοκιμές για το νέο Opel Astra
Ενώ κάποια από τα πρωτότυπα εξέλιξης και τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής δοκιμάζονται στο μακρινό βορρά, στο Dudenhofen και τους δημόσιους δρόμους εντός και εκτός Γερμανίας, κάποια άλλα υπόκεινται σε εντατικές δοκιμές σε test-rigs και εργαστήρια στο Rüsselsheim. Η Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα (Electro-Magnetic Compatibility – EMC), για παράδειγμα, δοκιμάζεται σε όλη τη διάρκεια της εξέλιξης. Επιπλέον, κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να πωλείται στην Ευρώπη αν δεν περάσει με επιτυχία τις εν λόγω δοκιμές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έγκρισης τύπου, διασφαλίζοντας ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα ενός αυτοκινήτου είναι απρόσβλητα από παρεμβολές.
Ο ομάδα εξέλιξης της γερμανικής εταιρείας δοκίμασε τη θωράκιση του νέου Opel Astra στις ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές σε ένα ειδικά κατασκευασμένο εργαστήριο EMC στο Rüsselsheim, με το αυτοκίνητο δοκιμών να εκτίθεται σε παρεμβολές που εκπέμπονται σε μεγάλο εύρος συχνοτήτων, ειδικά υλικά στους τοίχους απορροφούν την ακτινοβολία ώστε να μην αντανακλάται στον θάλαμο. Επομένως, οι μηχανικοί αποκτούν καθαρά, αξιόπιστα δεδομένα. Το νέο μοντέλο παίρνει το πράσινο φως – και τελικά λαμβάνει την έγκριση τύπου – όταν όλα του τα συστήματα έχουν αποδείξει ότι είναι απρόσβλητα σε ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές.