Ονομάζεται «Hyundai Bayon», προφέρεται «Μπέι ον – Bay on» και είναι ένα ολοκαίνουργιο crossover, εκπρόσωπος των Κορεατών στην κατηγορία της εποχής μας, αυτής των B-SUV. Σας μεταφέρουμε τα όσα μάθαμε για αυτό μέσα από τη διαδικτυακή ελληνική παρουσίαση.
Το νέο αυτό crossover SUV είναι σχεδιασμένο ειδικά για την Ευρώπη, όντας πλέον το μικρότερο σε μέγεθος αμαξώματος μέλος της διευρυμένης οικογένειας SUV της κορεατικής εταιρείας, 2,5 εκατοστά μικρότερο από το Kona και 14 εκατοστά μεγαλύτερο από το i20. Η ονομασία του είναι εμπνευσμένη από την όμορφη Bayonne, πρωτεύουσα της γαλλικής χώρας των Βάσκων και έναν από τους ομορφότερους προορισμούς στα νοτιοδυτικά της Γαλλίας. Η εταιρεία, άλλωστε, είθισται στην ονοματοδοσία των μοντέλων της να τα συνδυάζει με τοποθεσίες.
Το εντελώς νέο Hyundai Bayon διαθέτει συμπαγές εξωτερικό, ευρύχωρο εσωτερικό και μια μεγάλη λίστα έξυπνων λειτουργιών ασφάλειας και συνδεσιμότητας, ενώ ενσωματώνει και την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V της Hyundai. Βασικό στοιχείο του εξωτερικού σχεδιασμού του είναι τα στενόμακρα και στάνταρντ LED φώτα ημέρας ψηλά στο εμπρός μέρος, που είναι ενωμένα με αεραγωγό και «απέχουν» αρκετά από τα κύρια φώτα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα δύο φώτα φρένων σε σχήμα βέλους -ή μπούμερανγκ, αν προτιμάτε-, που ενώνονται με μία λεπτή κόκκινη γραμμή, το μεγάλο λογότυπο της Hyundai πάνω σε μία μαύρη φάσα και ο στάνταρντ διαχύτης χαμηλά.
Hyundai Bayon: Compact διαστάσεις, 165 χλστ. από το έδαφος και μεγάλοι χώροι
Το Hyundai Bayon φιλοδοξεί να προσφέρει άνεση και χώρο αποθήκευσης ενός SUV με την ευελιξία ενός supermini. Το μήκος του ανέρχεται στα 4.180 χλστ., το πλάτος του στα 1.775 χλστ. και το ύψος του στα 1.500 χλστ., το μεταξόνιό του στα 2.580 χλστ. και απέχει 165 χλστ. από το έδαφος. Οι εμπρός επιβάτες διαθέτουν 1.072 χλστ. χώρο για τα πόδια τους, και οι πίσω 882 χλστ., ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας του, αφού προσφέρει 411 λίτρα.
Το Hyundai Bayon θα προσφέρεται με εννέα διαφορετικούς χρωματισμούς αλλά και προαιρετική διχρωμία με μαύρη οροφή. Θα συνδυάζεται με 15άρες σιδερένιες ζάντες αλλά και αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, ενώ στάνταρντ είναι οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι δίσκοι πίσω στο σύστημα πέδησης.
Όπως και με άλλα μοντέλα Hyundai, το Bayon προσφέρει προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας. Οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μίας οθόνης AVN 10,25 ιντσών ή μίας 8 ιντσών, που περιλαμβάνει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Δύο θύρες USB για τους εμπρός επιβάτες και μία για τους πίσω επιτρέπουν τη φόρτιση έως και τριών συσκευών ταυτόχρονα. Μία από τις εμπρός θύρες επιτρέπει επίσης τη μεταφορά δεδομένων, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να συνδέουν το τηλέφωνό τους στο σύστημα ψυχαγωγίας του οχήματος. Ένα premium σύστημα ήχου Bose ολοκληρώνει το πακέτο. Εντυπωσιακά μεγάλος για την κατηγορία είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των επίσης 10,25 ιντσών.
Ατμοσφαιρικό 12 84 ίππων και turbo 1.0 100 και 120 ίππων
Στην οροφή της γκάμας του νέου Bayon υπάρχει o turbo κινητήρας T-GDi, χωρητικότητας 1,0 λίτρου με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και απόδοση 100 ή 120 ίππων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων (6iMT) ή με διπλού συμπλέκτη των (7DCT). Η έκδοση 100 PS του T-GDi 1.0 είναι επίσης διαθέσιμη χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα και μπορεί να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (6MT) ή διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT).
Με ή χωρίς υβριδικό σύστημα, ο κινητήρας αυτός ανταποκρίνεται σε τρία προγράμματα οδήγησης με βάση τις συνθήκες (ECO, COMFORT, SPORT). Το μοντέλο θα προσφέρεται επίσης με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων, ισχύος 84 ίππων, με το Energy Regeneration System, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Σημειώστε εδώ την ύπαρξη του συστήματος Rev Matching, που προορίζεται για τα μοντέλα υψηλής απόδοσης της Hyundai (το είχαμε δει πρώτη φορά στο i30N), το οποίο θα είναι διαθέσιμο για τον κινητήρα T-GDi 1,0 λίτρου όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο 7DCT, και για τον κινητήρα T-GDi 1,0 λίτρων με ήπιο υβριδικό σύστημα όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο 6iMT σε λειτουργία Sport.
Hyundai Bayon: Από 15.790 έως 21.770 ευρώ
Το έξυπνο και προσιτό αυτό B–SUV έρχεται άμεσα στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις (Exclusive, Premium και Distinctive) με βάση τον εξοπλισμό. Η γκάμα του ξεκινάει από τα 15.790 ευρώ για την έκδοση 1.2 84 ίππων Exclusive. Αρχική τιμή για το 1.0Τ των 100 ίππων με μηχανικό κιβώτιο είναι τα 17.190 ευρώ (επίσης ως Exclusive), ενώ όταν συνδυάζεται με το 7DCT κοστίζει από 19.490 ευρώ (Premium). Για το 48βολτο hybrid των 100 ίππων υπολογίστε από 18.990 ευρώ (19.990 ευρώ με 7DCT) και για αυτό των 120 ίππων από 19.690 ευρώ (20.790 με 7DCT). Μία νέα και πολύ δυνατή άφιξη, όπως όλα δείχνουν, είναι αυτή του Hyundai Bayon, στην κατηγορία της εποχής μας, των B–SUV, η οποία το Μάιο του 2021 έφτασε να αποτελεί το μεγαλύτερο segment για την αγορά λιανικής με ποσοστό 26,7%, κάτι που αποδεικνύει το ενδιαφέρον και τη ζήτηση του αγοραστικού κοινού για τους εκπροσώπους της._ Μ. Σαλ.