Η FIVA (Διεθνής Ομοσπονδία Ιστορικών Αυτοκινήτων) προτείνει ανάληψη δράσης σήμερα, ώστε να διατηρηθούν στο μέλλον τα αυτοκίνητα της "ψηφιακής γενιάς".
Πολλά μοντέρνα αυτοκίνητα, φτιαγμένα μετά το μέσον της δεκαετίας του 1980, τα αποκαλούμενα και ψηφιακής γενιάς, αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον, εκτός εάν η αυτοκινητοβιομηχανία μπορέσει να υποστηρίξει την πεπερασμένη τεχνολογία πίσω από αυτά τα οχήματα. Η FIVA θέλει να προσελκύσει την προσοχή σε αυτή την πραγματική απειλή, πριν να είναι αργά. Ήδη, ένας αριθμός μεμονωμένων πρωτοβουλιών σημειώνουν κάποια πρόοδο, αλλά μόνο μια βιώσιμη λύση είναι πιθανό να βρει την υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε συνδυασμό με συντονισμένες δράσεις από θιασώτες και λέσχες του παλαιού αυτοκινήτου αλλά και οργανισμούς όπως η FIVA.
Ο Stephan Joest, σύμβουλος στα ηλεκτρονικά εξαρτήματα οχημάτων και Πρόεδρος του Amicale Citroën Internationale, ένα δίκτυο 1.000 και πλέον club ιδιοκτητών αυτοκινήτων Citroën παγκοσμίως, καταλήγει. "Αυτή την εποχή έχουμε μια μοναδική ευκαιρία και δυνατότητα να διατηρήσουμε το υπάρχον stock ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και την ψηφιακή πηγή κωδικών". Άλλως, υπάρχει κίνδυνος να μην μπορούν να παραχθούν οι Ηλεκτρονικές Μονάδες Ελέγχου (ECU).
Τα αυτοκίνητα των μέσων της δεκαετίας του '80 και μεταγενέστερα, υποστηρίζονται από τις Ηλεκτρονικές Μονάδες Ελέγχου, οι οποίες είναι απαραίτητες για τις λειτουργίες διαχείρισης του κινητήρα, του aircondition, καθώς και πλήθους εξαρτημάτων οδικής ασφαλείας.
"Η ψηφιακή γήρανση, σε συνάρτηση με τη φυσική φθορά των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, συμβαίνει είτε το εξάρτημα είναι σε χρήση είτε όχι και μια ανησυχητική στατιστική δείχνει ότι το 50% των Ηλεκτρονικών Μονάδων Ελέγχου άνω των 40 ετών είναι σε μη λειτουργική κατάσταση πριν την τοποθέτησή τους. Όσο πιο παλιά είναι η Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να βρεθεί μονάδα αντικατάστασης σε πλήρη λειτουργία" λέει ο Joest, τονίζοντας ότι αυτό δεν είναι πρόβλημα που αφορά σε κάποια συγκεκριμένη μάρκα, αλλά είναι ενδημικό από άκρη σε άκρη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Bosch είναι οργανισμός που έχει λάβει υπόψιν της την επερχόμενη απειλή για τα νεότερα ιστορικά αυτοκίνητα. "Το να συνεχίσουν οι μελλοντικές γενιές κλασικών αυτοκινήτων να λειτουργούν θα είναι πολύ πιο δύσκολο από ότι στο παρελθόν", επιβεβαιώνει o Dipl.-Ing. Fritz Cirener, επικεφαλής Automotive Tradition Robert Bosch GmbH. "Δουλεύουμε μαζί με τους κατασκευαστές. Είναι μακρύς ο δρόμος που πρέπει να διανύσουμε αλλά αξίζει τον κόπο εάν θέλουμε να διατηρήσουμε την τεχνολογία για τις νεότερες και μέλλουσες γενιές χρηστών".
Ο Stephan Joest τονίζει ότι η πρόκληση μεγαλώνει. "Τα σημερινά premium αυτοκίνητα έχουν 60 έως 100 ξεχωριστές Ηλεκτρονικές Μονάδες Ελέγχου που ελέγχουν τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, η δε περιπλοκότητα του λογισμικού αυξάνει κάθε χρόνο. Όσο επιτακτική ανάγκη είναι να προστατέψουμε την μακροβιότητα των οχημάτων από το 1980 ως το τέλος της χιλιετίας, τόσο πρέπει επίσης να φροντίσουμε να υπάρξει μέλλον για τα σημερινά οχήματα σε 30 χρόνια από σήμερα. Αυτή τη στιγμή δεν είμαστε επαρκώς προετοιμασμένοι. Πρέπει να δράσουμε τώρα για να διαφυλάξουμε την τεχνική κληρονομιά της ψηφιακής γενιάς των οχημάτων κα να διασφαλίσουμε ότι τα κλασικά οχήματα του μέλλοντος δεν θα είναι απλά στατικά αντικείμενα σε χώρους έκθεσης, αλλά ότι θα μπορούν να παραμένουν ζωντανά πολιτιστικά κεφάλαια" καταλήγει ο Joest.
H FIVA θα προτείνει αυτό το σημαντικό θέμα να προστεθεί στην agenda του 2016 στο Heritage Forum του Chantilly της Γαλλίας, στις αρχές Σεπτεμβρίου, όπου οι επικεφαλής των μεγάλων τμημάτων κατασκευής αυτοκινήτων συναντιούνται για να συζητήσουν για τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες.