Η Toyota έχει ανακοινώσει πως θα δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο για χρήση από ιδιώτες, ωστόσο η ακριβής κατηγορία δεν έχει ακόμη αποφασιστεί.
Μπορεί η Toyota να προετοιμάζει το υβριδικό αγωνιστικό Rally1, όπως αντίστοιχα και οι M-Sport Ford, Hyundai, όμως θέλει να επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες της πυραμίδας του WRC , οι οποίες βασίζονται σε χρήση αυτοκινήτων από ιδιώτες.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ομάδα του Jari Matti Latvala έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της για δημιουργία ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου, που όμως δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, αν θα είναι προδιαγραφών Rally2 ή Rally3.
Rally2, Rally3: Τα διαφορετικά… πρωταθλήματα των ομάδων
Αν και οι εργοστασιακές ομάδες εστιάζουν συνήθως στην κορυφαία κατηγορία, που από το 2022 θα είναι η Rally1, οι αμέσως χαμηλότερες κατηγορίες παρουσιάζουν το δικό τους, ξεχωριστό ενδιαφέρον, με εκτεταμένη μάλιστα συμμετοχή των εργοστασίων.
Μάλιστα, η κατηγορία με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 (τετρακίνητα τούρμπο 1.6 λίτρων με ισχύ περί τους 280 ίππους που από το 2023 θα γίνουν ήπια υβριδικά), έχει συγκεντρώσει αυτοκίνητα πολλών εταιρειών, όπως οι Citroen, Hyundai, Ford, Skoda, Volkswagen, που διαθέτουν τελευταίες εξελίξεις. Όχι τυχαία, η Hyundai ετοιμάζεται το νέο i20 N Rally2 που αναμένεται το καλοκαίρι και η Skoda, το Fabia Rally2 προδιαγραφών 2022.
Από την άλλη, η κατηγορία Rally3 θεωρείται ως η βασική για τετρακίνητα αυτοκίνητα, με κόστος περί τα 100.000 ευρώ. Είναι η νεότερη στην πυραμίδα των ράλλυ και μέχρι στιγμής, μοναδικό αυτοκίνητο είναι το Ford Fiesta, που έλαβε Δελτίο Αναγνώρισης πριν από λίγους μήνες.
Οι δύο δρόμοι της Toyota για τις κατηγορίες Rally2, Rally3
Προς το παρόν, η Toyota έχει μείνει εκτός των συγκεκριμένων κατηγοριών, όμως εξετάζει την εμπλοκή της στο εγγύς μέλλον. Άλλωστε, το πρόγραμμα πελατών παίζει καθοριστικό ρόλο για όλες τις εταιρείες.
Όπως αποκάλυψε ο Jari Matti Latvala, στόχος της Toyota είναι οι δοκιμές του νέου αυτοκινήτου, η ακριβής κατηγορία του οποίου δεν έχει αποφασιστεί, να ξεκινήσουν το 2022.
“Θέλουμε να ξεκινήσουμε το πελατειακό πρόγραμμα, θέλουμε να έχουμε το αυτοκίνητο που θα μπορούσαμε να πουλήσουμε σε πελάτες και διερευνούμε τις επιλογές για τα Rally3 και Rally2”, δήλωσε στο DirtFish ο Latvala. “Και οι δύο είναι ενδιαφέρουσες, όμως δεν έχουμε αποφασίσει ποια θα κάνουμε πρώτα”.
Σχετικά με τον χρονικό ορίζοντα της παρουσίασης του νέου αυτοκινήτου, ο Latvala ανέφερε: “Θέλουμε την επόμενη χρονιά να έχουμε ένα αυτοκίνητο που θα βρίσκεται σε φάση δοκιμών. Δε μπορώ να πω ότι θα είναι διαθέσιμο προς πώληση το 2023, όμως θα ευελπιστούσα να δω το αυτοκίνητο που θα δοκιμάζουμε, να χρησιμοποιείται”.