Έναν νέο φορέα-ταμείο που θα επενδύει αποκλειστικά στις νέες τεχνολογίες κινητικότητας ιδρύει με ιδία κεφάλαια ύψους 170 εκ. ευρώ η συμμαχία των Renault-Nissan σε συνεργασία με την ομόσταβλη Mitsubishi.
Το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής που βασίζεται στην ατομική ιδιοκτησία οχημάτων φαίνεται πλέον να απειλείται ανοιχτά από υπηρεσίες κινητικότητας που παρέχουν σήμερα εταιρείες, όπως η Uber, αλλά και από πλατφόρμες car-sharing. Φαινόμενο, μάλιστα, που εντείνεται από την προφανή, όσο και εμφανή πλέον «μετατόπιση» της αυτοκίνησης προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και την τεχνολογία πιλοτικής οδήγησης. Σε αυτό το εξόχως δύσκολο και ανταγωνιστικό για τους παραδοσιακούς «παίχτες» του είδους περιβάλλον, δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές εκείνοι που σπεύδουν να προλάβουν τις εξελίξεις επενδύοντας… εναγωνίως στις νέες αυτές υπηρεσίες είτε μέσω συνεργασιών τους με νεοσύστατες εταιρείες, είτε μέσω της διάθεσης των δικών τους εταιρικών κεφαλαίων προς τη νέα αυτή «κατεύθυνση». Αυτός είναι και ο δρόμος που αναμένεται να ακολουθήσει η τριπλέτα των Nissan, Renault και Mitsubishi, όπως αναμένεται να αποκαλύψει στη φετινή Consumer Electronics Show το μεγάλο αφεντικό των τριών εταιρειών, Carlos Ghosn.
Ο νέος αυτός επενδυτικός φορέας-ταμείο θα έχει την έδρα του, σύμφωνα με έγκυρες πηγές διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων, στην Ολλανδία, ενώ επικεφαλής του θα είναι ένας πρώην… τραπεζίτης, ο Francois Dossa, ο οποίος στο πρόσφατο παρελθόν ηγούνταν της Societe Generale στις επιχειρηματικές της δράσεις στη Βραζιλία, πριν μεταπηδήσει στην ίδια χώρα στο στρατόπεδο της ιαπωνικής Nissan. Όπως αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ, όλες οι επικείμενες επενδύσεις των Nissan, Renault και Mitsubishi πάνω στις νέες τεχνολογίες κινητικότητας θα μεταφερθούν στο νέο αυτό φορέα. Θυμίζουμε πως μέχρι τώρα η Renault έχει ήδη επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στη γαλλική εταιρεία Mercel, η οποία έχει τη δική της car-sharing πλατφόρμα στο Παρίσι, καθώς και στην ολλανδική Jedlix, η οποία εξελίσσει τεχνολογίες που σχετίζονται με τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Από τη μεριά της, η Nissan έχει στρέψει την προσοχή της στην εξέλιξη λογισμικών που θα βρουν εφαρμογή σε αυτοκινούμενα ταξί σε συνεργασία με την DeNA Co._X.A.