Πρώτη η Toyota στις λιανικές πωλήσεις, επικεφαλής η Fiat στις εταιρικές ταξινομήσεις. Οι Ιάπωνες ξανά πρώτοι στο σύνολο του έτους, ενώ οι λιανικές μείωσαν την απόσταση που τις χώριζε από τις εταιρικές. Άνοδος 11,8% για το σύνολο της ελληνικής αγοράς.
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ολοκλήρωσε το 2017 με 88.606 ταξινομήσεις, επιβεβαιώνοντας την βήμα προς βήμα βελτίωση των στατιστικών της, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Ασφαλώς απέχει πολύ από τις επιδόσεις που είχε στις φερόμενες ως καλές εποχές του παρελθόντος, ωστόσο κάθε άνοδος -έστω και μικρή- είναι ένα θετικό μήνυμα για το μέλλον. Η ποσοστιαία αύξησή της, σε σύγκριση με το 2016 και με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, ανέρχεται στο 11,8%. Από αυτές, οι 48.395 (δηλαδή το 54,62% επί του συνόλου) είχαν εταιρικό χαρακτήρα, ενώ οι 40.211 (που μεταφράζεται στο 45,38% επί του συνόλου) ήταν αυτό που χαρακτηρίζουμε ως λιανικές πωλήσεις. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν άνοδο και για τους δύο τρόπους διανομής νέων επιβατικών αυτοκινήτων στο κοινό, που στην περίπτωση των λιανικών πωλήσεων φτάνει στο 14,9%, ενώ στο πεδίο των εταιρικών πωλήσεων η αύξηση σε σχέση με το 2016 καταγράφεται στο 9,33%. Το εξαγόμενο συμπέρασμα από όλα τα παραπάνω είναι πως η αύξηση των λιανικών πωλήσεων σε σύγκριση με τα δεδομένα του 2016 είναι μεγαλύτερη σε ποσοστιαίες μονάδες από την αντίστοιχη των εταιρικών, πράγμα που σημαίνει πως η μεταξύ τους ψαλίδα κλείνει λίγο, παρά το γεγονός ότι οι δεύτερες διατηρούν την πρωτοκαθεδρία. Οι περισσότερες εταιρικές ταξινομήσεις σημειώθηκαν το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, ενώ ο Μάρτιος ήταν ο μήνας που κατέγραψε τις περισσότερες λιανικές πωλήσεις. Τέλος, ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει με τις προτιμήσεις των αγοραστών λιανικής, ως προς το είδος του καυσίμου. Το 65% εξ αυτών επέλεξαν να αποκτήσουν αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης. Για να έχουμε και εδώ ένα μέτρο σύγκρισης, αρκεί να πούμε πως το 2015 το ποσοστό των λιανικών πωλήσεων στους βενζινοκινητήρες ήταν μόνο 35%.
Tη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σε ταξινομήσεις σε σχέση με το 2017 εμφάνισε η Hyundai (270,65%), που επέστρεψε δυναμικά μετά τη διοικητική αναδιάρθρωση της εκπροσώπησής της στη χώρα μας. Το ίδιο ισχύει και για τη Skoda (+118,47%), όπως επίσης και για την Kia (+54,58%). Η εταιρεία που σημείωσε τις περισσότερες λιανικές πωλήσεις το 2017 ήταν η Toyota, με 6.056 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 59,78% επί του συνόλου των ταξινομήσεών της τη χρονιά που μας πέρασε. Στον αντίποδα, η εταιρεία με τις πιο πολλές εταιρικές ταξινομήσεις ήταν η Fiat με 4.885 μονάδες, επίδοση που αντικατοπτρίζει το 75,92% επί του συνόλου των ταξινομήσεών της για το 2017. Ας δούμε όμως παρακάτω τις δέκα πρώτες εταιρείες στη χώρα μας την προηγούμενη χρονιά και στις δύο κατηγορίες.
ΛΙΑΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1 Toyota 6.056 2 Nissan 3.335 3 Opel 3.319 4 Suzuki 3.169 5 Ford 2.837 6 Volkswagen 2.750 7 Hyundai 2.142 8 Peugeot 2.107 9 Citroen 1.691 10 Renault 1.676
ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ
1 Fiat 4.885 2 Peugeot 4.424 3 Volkswagen 4.112 4 Toyota 4.075 5 Nissan 3.884 6 Opel 3.372 7 Mercedes 2.610 8 Citroen 2.441 9 BMW 2.356 10 Suzuki 2.211
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Όπως προαναφέραμε, η Toyota ήταν για μια ακόμη χρονιά η εταιρεία με τις περισσότερες ταξινομήσεις στο σύνολο της χρονιάς, με ενοποιημένες τις λιανικές και τις εταιρικές ταξινομήσεις. Η τελική δεκάδα διαμορφώθηκε ως εξής: 1 Toyota 10.131 2 Nissan 7.219 3 Volkswagen 6.862 4 Opel 6.691 5 Peugeot 6.531 6 Fiat 6.434 7 Suzuki 5.380 8 Citroen 4.132 9 Hyundai 4.066 10 Ford 3.947
Θα επανέλθουμε σύντομα στο θέμα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, παρουσιάζοντας τα πιο εμπορικά μοντέλα του 2017 και τους πρώτους της κάθε κατηγορίας αμαξώματος. Θα δούμε επίσης ποιοί ήταν οι κινητήρες που προτιμήθηκαν περισσότερο το 2017, την χωρητικότητά τους σε κυβικά εκατοστά και το είδος του καυσίμου που κατανάλωσαν (ντίζελ, βενζίνη, φυσικό αέριο). Ακόμη, θα εξετάσουμε πώς πήγαν στην αγορά τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Μείνετε συντονισμένοι…
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο PDF στο τέλος του άρθρου μας τις λιανικές πωλήσεις και τις εταιρικές ταξινομήσεις του 2017 ανά εταιρεία και ανά μήνα