Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει καθυστέρηση στη διανομή των πρώτων εξαρτημάτων που αφορούν στο υβριδικό σύστημα των κινητήρων, η οποία έγκειται σε διαχειριστικό ζήτημα και αυτή τη στιγμή, δεν εμπνέει μεγάλη ανησυχία.
Αυτό που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, είναι πως η καταληκτική ημερομηνία δήλωσης συμμετοχής στο πρωτάθλημα του 2022, που θα περιλαμβάνει υβριδικά κινητήρια σύνολα, παρατάθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες του DirtFish, οι Toyota και M-Sport Ford έχουν ήδη δεσμευθεί για την εμπλοκή τους, ωστόσο αυτό δεν έχει γίνει από πλευράς Hyundai, καθώς η ομάδα βρίσκεται ακόμη σε συζητήσεις με τα κεντρικά της μάρκας, στην Κορέα. Με βάση αυτό, προέκυψε η μεταφορά της καταληκτικής ημερομηνίας της προθεσμίας δήλωσης συμμετοχής, από τα τέλη Σεπτεμβρίου για τα μέσα του ερχόμενου Ιανουαρίου.
Η προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, προέκυψε κυρίως, γα επιμερισμό του κόστους. Οι ομάδες που θα εμπλακούν στο πρωτάθλημα από το 2022, θα έπρεπε να καταβάλλουν ένα ποσό για τα υβριδικά μηχανικά μέρη, προς την εταιρεία που έχει αναλάβει τη δημιουργία τους, τη γερμανική Compact Dynamics. Από τη στιγμή που η Hyundai δεν έχει δηλώσει ακόμη επίσημα συμμετοχή, αυτό δε μπορούσε να γίνει και κατά συνέπεια, η καθυστέρηση στη διανομή των πρώτων εξαρτημάτων, είναι γεγονός. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, οι ομάδες είχαν ενημερωθεί πως τα υβριδικά σύνολα θα ήταν έτοιμα για δοκιμές, την 1η Ιανουαρίου 2021. Την περασμένη Πέμπτη, υπήρξε συνάντηση μεταξύ των ομάδων, της FIA και της Compact Dynamics, κατά την οποία λύθηκαν αρκετά ζητήματα.
Ο CEO της Compact Dynamics, Oliver Blamberger, μίλησε για την κατάσταση, με δηλώσεις του στο DirtFish: “Μετά από αρκετές συναντήσεις και τηλεφωνικές συνομιλίες, λύσαμε αρκετά θέματα. Ελπίζω τις επόμενες ημέρες ή το πολύ δύο εβδομάδες να εστιάσουμε στην εξέλιξη και συναρμολόγησης των συστημάτων, προτού τα μεταφέρουμε σε καθεμιά από τις ομάδες, τον Ιανουάριο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε με τον υπο-προμηθευτή, είναι να διαχειριστούμε αυτά τα εξαρτήματα“.
Ερωτηθείς για το κομμάτι της “διαχείρισης”, ο Blamberger σχολίασε: “Οι ομάδες πρέπει να κάνουν τις κατάλληλες παραγγελίες και να επενδύσουν το ανάλογο ποσό. Αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα που δε μπορούσε να κάνει μόνη της η Compact Dynamics. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα μεγάλης διάρκειας που πρέπει να προμηθευτούν οι ομάδες και για αυτό, πρέπει να υπάρξει επίσημη παραγγελία. Περισσότερο είναι θέμα παραγγελίας, παρά ολοκλήρωσης ενός στόχου“.
Κλείνοντας, ο Blamberger ανέφερε πως το υβριδικό σύστημα θα δοκιμαστεί έως τα μέσα του μήνα και τον επόμενο μήνα, θα συνδυαστεί με τον ηλεκτροκινητήρα που θα διαθέτει και μπαταρία, με βάση τις προδιαγραφές του 2022, χωρίς αυτό να επηρεάζει το συνολικό χρονοδιάγραμμα. Όπως και να ‘χει, φαίνεται πως η αβεβαιότητα συνεχίζει να κυριαρχεί στο WRC, γεγονός που μακάρι να σταματήσει σύντομα, αφού ο προγραμματισμός δέχεται τη μία καθυστέρηση μετά την άλλη.