Το υδρογονοκίνητο BMW i Hydrogen Next θα μπει σε περιορισμένη παραγωγή το 2022 αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική σε σχέση με τα «παραδοσιακά» ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.
Τα οχήματα υδρογόνου, όπως η νέα BMW i Hydrogen Next, παράγουν την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται για την κίνησή τους απευθείας στο όχημα προσφέροντας αρκετά πρακτικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα. Κατά γενική ομολογία, τα οχήματα του είδους είναι πιο κατάλληλα για εκείνους που καλύπτουν συχνά μεγάλες αποστάσεις και δεν έχουν εύκολη και τακτική πρόσβαση σε υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης.
Συν τοις άλλοις, οι προτάσεις που τροφοδοτούνται με κυψέλες υδρογόνου ο ανεφοδιασμός διαρκεί μόλις μερικά λεπτά, όπως και με τα συμβατικά καύσιμα, ενώ συνολικά και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το υδρογόνο παράγεται με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας, τα FCEVs μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην επίτευξη των κλιματικών στόχων.
Υπό το πρίσμα αυτό και με δεδομένη την πρόθεση των Βαυαρών να εξελίξουν εναλλακτικές προτάσεις για οχήματα μηδενικών εκπομπών, το BMW Group θα λανσάρει πιλοτικά ένα μικρό αριθμό αντιτύπων της BMW i Hydrogen Next από το 2022, τα οποία θα βασίζονται στην τρέχουσα γενιά της BMW X5 και θα είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα κυψελών υδρογόνου που θα εκπέμπει στην ατμόσφαιρα μόνο υδρατμούς.
Ωστόσο, οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να μπορούν οι κατασκευαστές και εν προκειμένω το BMW Group να προσφέρει ευρέως ένα όχημα που να καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από υδρογόνο δεν υπάρχουν ακόμα καθ’ ότι απαιτείται περαιτέρω προετοιμασία – κυρίως σε ό,τι αφορά την υποδομή ανεφοδιασμού και τις απαιτήσεις σε όλο το ενεργειακό σύστημα ώστε το «πράσινο υδρογόνο» να διατίθεται σε επαρκείς ποσότητες και να παράγεται σε ανταγωνιστικές τιμές.
Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι σε πρακτικό επίπεδο, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει φέρει την τεχνολογία υδρογόνου στο προσκήνιο μέσω της «Πράσινης Συμφωνίας», ενώ την ίδια στιγμή μεγάλες αγορές της Ασίας, όπως η κινεζική, η ιαπωνική και η κορεατική έχουν εκφράσει ανοιχτά έντονο ενδιαφέρον για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών.
Διαβάστε επίσης: Η BMW επενδύει στο υδρογόνο σε συνεργασία με την Toyota
Προετοιμάζοντας την παραγωγή της BMW i Hydrogen Next
Οι προετοιμασίες παραγωγής του BMW Group έχουν ήδη ξεκινήσει στο Landshut της Γερμανίας όσον αφορά το σύστημα κυψελών καυσίμου που θα χρησιμοποιηθούν στη νέο BMW i Hydrogen Next από το 2022. Πιο συγκεκριμένα, το προηγμένο κέντρο παραγωγής της εταιρείας στην Κάτω Βαυαρία θα κατασκευάζει καινοτόμα εξαρτήματα για το υδρογονοκίνητο SUV της BMW, όπως είναι για παράδειγμα το αποκαλούμενο και ως stack housing, το οποίο θα συγκρατεί τις κυψέλες καυσίμου, αλλά και το «περίβλημα μέσων», από πλαστικό και ελαφρά χυτά μέταλλα, το οποίο θα στεγανοποιεί πλήρως από αέρα και υγρά το κέλυφος των κυψελών.
Αξίζει εδώ να διευκρινιστεί ότι ως «μέσα» θεωρούνται το υδρογόνο, το οξυγόνο και το ψυκτικό που τροφοδοτούνται στο κέλυφος των κυψελών μέσω του περιβλήματος τους για την ενεργοποίηση της χημικής αντίδρασης σε αυτές.
«Εδώ, στο Lightweight Construction & Technology Centre, δημιουργούμε σημαντικές καινοτομίες για την κινητικότητα του μέλλοντος», δήλωσε ο Andreas Wendt, μέλος του ΔΣ της BMW AG και υπεύθυνος Αγορών & Δικτύου Προμηθευτών. «Εξελίσσουμε εξαιρετικά περίπλοκα εξαρτήματα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των αυτοκινήτων μας. Με αυτό τον τρόπο, η περιοχή συμβάλλει σημαντικά στο μετασχηματισμό της εταιρείας στο δρόμο για την ηλεκτροκίνηση. Περισσότερο από ποτέ, η παραγωγή εξαρτημάτων στο Landshut γίνεται μοχλός καινοτομίας».
Οι βασικές τεχνικές προδιαγραφές της BMW i Hydrogen Next
Ενσωματωμένη στο σύστημα κίνησης, η μονάδα κυψελών καυσίμου της νέας BMW i Hydrogen Next τροφοδοτείται συνεχώς από υδρογόνο από τις δεξαμενές από CFRP και παράγει ηλεκτρική ενέργεια έως 125 kW για τον ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Πρωταρχικός εδώ «μηχανισμός» είναι μία χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου με μοναδικό προϊόν της αντίδρασης το νερό.
Από εκεί και πέρα, οι δύο δεξαμενές αποθήκευσης του υδρογόνου σε πίεση 700 bar έχουν συνδυαστική χωρητικότητα 6 κιλών εξασφαλίζοντας επαρκή αυτονομία σε όλες τις καιρικές συνθήκες – η δε επαναπλήρωσή τους με υδρογόνο σε κατάλληλο σταθμό ανεφοδιασμού ολοκληρώνεται σε 3 με 4 λεπτά.
Ο ηλεκτροκινητήρας δε της BMW i Hydrogen Next θα είναι ο ίδιος που χρησιμοποιεί ήδη ο Βαυαρός κατασκευαστής την ηλεκτρική iX3, αποδίδοντας για την περίσταση στο περιορισμένης παραγωγής FCEV μοντέλο της γερμανικής εταιρείας ισχύ 275 kW (374 ίπποι).