Η αμερικανο-ιταλικός όμιλος επιβεβαίωσε τις συζητήσεις για συγχώνευση δηλώνοντας και επίσημα σήμερα ότι η πρόταση που έχει κατατεθεί στο τραπέζι αφορά σε συνδυασμένες επιχειρήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές που θα ανήκουν κατά 50% στους μετόχους της FCA και 50% σε αυτούς της Renault.
Επιβεβαιώνοντας το προχθεσινό και χθεσινό ρεπορτάζ, η πρόταση συγχώνευσης που έχει καταθέσει η FCΑ στη Renault ακολουθεί τις αρχικές συζητήσεις μεταξύ των δύο εταιρειών προκειμένου να εντοπιστούν τόσο τα προϊόντα, όσο και οι γεωγραφικές περιοχές στις οποίες οι δύο όμιλοι θα μπορούσαν να συνεργαστούν. Αυτές οι συζητήσεις καθιστούν σαφές ότι μία πιθανή και διευρυμένη συνεργασία ανάμεσα στις FCA και Renault θα βελτιώσει σημαντικά την κεφαλαιακή απόδοση και την ταχύτητα ανάπτυξης των νέων προϊόντων και για τις δύο πλευρές.
«Η δυνατότητα σύμπραξης ενισχύεται από την ανάγκη να ληφθούν τολμηρές αποφάσεις ώστε να καταγραφούν οι ευκαιρίες που δημιουργούνται από τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας σε τομείς όπως η συνδεσιμότητα, η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της η FCA.
Η προτεινόμενη συνεργασία-σύμπραξη-συγχώνευση κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργήσει μία παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με ηγετικό ρόλο ως προς το ύψος των εσόδων αλλά και τον όγκο πωλήσεων (8,7 εκ. μονάδες, θέση 3), η οποία θα αποφέρει ετήσιες εξοικονομήσεις ύψους 5 δις €. Η δε χρηματιστηριακή αξία των δύο ομίλων, εφόσον το όλο deal ολοκληρωθεί, θα ανέρχεται, σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές, στα 32,6 δις €.
Σύμφωνα με τους όρους της κατατεθειμένης από την FCA πρότασης, οι μέτοχοι κάθε εταιρείας θα λάβουν ένα «ισοδύναμο μετοχικό κεφάλαιο» στη νέα εταιρεία με έδρα την Ολλανδία. Το ΔΣ της συνδυασμένης αυτής επιχειρηματικής οντότητας θα αποτελείται αρχικά από 11 μέλη, με την πλειοψηφία να είναι ανεξάρτητη και με ίση εκπροσώπηση (τέσσερα μέλη) για τις FCA και Groupe Renault, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για έναν ακόμα εκπρόσωπο από το στρατόπεδο της Nissan. Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, όλοι οι μέτοχοι θα έχουν ίσες ευκαιρίες ως προς τα δικαιώματα ψήφου.
«Οι συνδυασμένες λειτουργίες των δύο εταιρειών θα δημιουργήσουν ένα χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων που θα παρέχει πλήρη κάλυψη της αγοράς με παρουσία από την πολυτελή-premium κατηγορία, μέσω των Maserati και Alfa Romeo, έως και τις ισχυρές εταιρείες των Dacia και Lada, συμπεριλαμβανομένων ασφαλώς των Fiat, Renault, Jeep και Ram. Το Groupe Renault έχει μια ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη, τη Ρωσία, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, ενώ η FCA μια σημαντική παρουσία με υψηλά περιθώρια κέρδους στη Βόρεια Αμερική και ηγετικό ρόλο στη Λατινική Αμερική», αναφέρει η FCA στην ανακοίνωσή της.
Προς το παρόν, η Renault δεν έχει προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις ή σχολιασμό._Χ.Α.