Το 2ο Σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016 σήμανε για την Κατηγορία Sporting την αλλαγή από χωμάτινες σε ασφάλτινες επιφάνειες, με τους «Pedro»-Emanuele Baldaccini (Lancia Delta Integrale 16V, 1990) πάντως να μην επηρεάζονται από αυτό και να αυξάνουν περαιτέρω το προβάδισμα για τη νίκη.
Το Σάββατο ήταν η πιο μεγάλη σε διάρκεια ημέρα του αγώνα, αφού τα πληρώματα ξεκίνησαν από το Ναύπλιο στις 08:00 και επέστρεψαν για το τελευταίο σέρβις στις 00:23, μετά από περισσότερες των 16 ωρών. Το πρόγραμμα, περιλάμβανε 5 επαναλαμβανόμενες ασφάλτινες Ε.Δ. (Λίμνες, Άγιος Ιωάννης, Αγιονόρι, Καρνεζέικα, Δρυόπη) συνολικού μήκους 139,98 χιλιομέτρων. Κερασάκι στην… απαιτητική τούρτα της σημερινής ημέρας, ήταν το γεγονός ότι το δεύτερο πέρασμα από τις Ε.Δ. Καρνεζέικα και Δρυόπη έγινε υπό το φως των προβολέων, προσφέροντας ήχους και εικόνες από αγώνες παλαιότερων και αγαπημένων, εποχών.
Έπειτα από αυτόν τον «μαραθώνιο», οι «Pedro»-Emanuele Baldaccini διατηρήθηκαν στην κορυφή, αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά από τους διώκτες τους. Το ιταλικό πλήρωμα, αν και στο πρώτο loop της ημέρας ανησύχησε λόγω μικρού προβλήματος με την μετάδοση της Lancia Delta Integrale 16V, ενώ στις απογευματινές Ε.Δ. αντιμετώπισε πρόβλημα με τον άξονα μετάδοσης, εντέλει δεν απειλήθηκε και ετοιμάζεται για την τελευταία ημέρα του αγώνα έχοντας δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας. Στη 2η θέση της γενικής κατάταξης παραμένουν οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (Ford Escort RS 2000, 1973), που αν και δυσκολεύτηκαν αρχικά από την εναλλαγή χώματος και ασφάλτου, βρήκαν τα πατήματά τους και, έχοντας εισπράξει και την φιλοφρόνηση του «Pedro» για την οδήγησή τους στην άσφαλτο με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, βελτίωναν διαρκώς τους χρόνους τους με αποτέλεσμα να μην απειλούνται στη μάχη για την κορυφή μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων του αγώνα που προσμετρά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Στην τρίτη θέση παραμένουν οι Σπύρος Πετρίδης-Αποστόλης Πάλλας (Toyota Corolla AE86, 1984), που αντιμετώπισαν αρχικά πρόβλημα με τα φρένα του αυτοκινήτου τους, ενώ είχαν και κλατάρισμα στην Ε.Δ. 8, χάνοντας χρόνο αλλά έχοντας σημαντική διαφορά από τους διώκτες τους στην προσπάθεια για τερματισμό στο βάθρο.
Στην 4η θέση της κατάταξης βρίσκονται οι Georg Reitsperger-Βασίλης Χαρίτος (VW Golf GTI 16V, 1990), που παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισαν προβλήματα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους, ο οποίος δεν ανέβαζε στροφές στην αρχή της ημέρας, στη συνέχεια έλυσαν το πρόβλημα και κινήθηκαν σαφώς πιο γρήγορα, κερδίζοντας έτσι μία θέση και ξεπερνώντας τους Γιώργο Χωριανόπουλο-Παναγιώτη Φωτεινόπουλο (Audi 80 GT, 1975), οι οποίοι ολοκλήρωσαν την ημέρα στην 5η θέση, χωρίς να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα. Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνουν οι Θάνος Καρύδας-Θεοδώρα Πασχαλίδου (Peugeot 504, 1972).
Στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας, συγκαταλέγονται αυτές των Γιάννη Πάλμου-Φωτεινής Ψαρράκου (Peugeot 205 GTI, 1984) οι οποίοι βρίσκονταν στην 4η θέση της κατάταξης χθες, όμως τέθηκαν εκτός εξαιτίας δύο κλαταρισμάτων, πριν καν μπουν στην πρώτη Ε.Δ. της ημέρας, καθώς επίσης και των Αλέξανδρου Χριστοδούλου-Κώστα Σούκουλη (Lancia Delta HF 4WD,1990) που εγκατέλειψαν στην Ε.Δ. 10 με πρόβλημα στα ηλεκτρικά, ενώ βρίσκονταν στην 6η θέση της κατάταξης. Ακόμη, εκτός τέθηκαν οι Δημήτρης Χρήστου-Δημήτρης Γράψας (Toyota Celica TA 23, 1975) από έξοδο ενώ βρίσκονταν στην 6η θέση, οι Βασίλης Πόλιτο-Άσια Τσιφάκη (Datsun 1800 SSS H510, 1972) από ημιαξόνιο, οι Holger Stracke-Maik Bottger (Watburg 312, 1966) με πρόβλημα στον κινητήρα και οι Μιχάλης Νομικός-Γιώργος Κουρής (Toyota Starlet, 1983), λόγω καμένης φλάντζας κεφαλής.
Ο αγώνας για την Κατηγορία Sporting, ολοκληρώνεται την Κυριακή με το μικρότερο σκέλος του αγώνα, που περιλαμβάνει 4 ασφάλτινες Ε.Δ. συνολικού μήκους 35,12 χιλιομέτρων, προτού τα πληρώματα επιστρέψουν στο Ναύπλιο για τον Τερματισμό, στις 14:17.
Sporting Ελληνικό Πρωτάθλημα
Η 2η ημέρα του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016, αποτέλεσε την πρώτη εκ των δύο ημερών του 4ου γύρου του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, που διεξάγεται σε ασφάλτινες επιφάνειες και θα ολοκληρωθεί αύριο, επιφυλλάσσοντας απρόβλεπτη εξέλιξη στο τέλος της ημέρας.
Το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα διεξήχθη σήμερα, με τα πληρώματα να αγωνίζονται σε μια ημέρα πολύ μεγάλης διάρκειας, που αποτελούνταν από 5 επαναλαμβανόμενες Ε.Δ. (Λίμνες, Άγιος Ιωάννης, Αγιονόρι, Καρνεζέικα, Δρυόπη) μήκους 139,98 χιλιομέτρων, με τις δύο τελευταίες διαδρομές μάλιστα, να είναι νυχτερινές, θυμίζοντας παλαιότερους αγώνες ράλλυ. Στην πρώτη θέση της κατάταξης, φιγουράριζαν μέχρι την τελευταία Ε.Δ. της ημέρας οι Γιώργος Μουρτζούκος-Νίκος Καραδημήτρης (BMW 2002ti, 1975) που σημείωσαν εντυπωσιακούς χρόνους, όμως στην τελευταία διαδρομή της ημέρας είχαν μια έξοδο, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Πάντως ενδεικτικό των εξαιρετικών τους επιδόσεων είναι το γεγονός, πως σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε επίπεδο άτυπης γενικής κατάταξης, δηλαδή και με τα πληρώματα που συμμετέχουν στο Διεθνή αγώνα, σε 5 ειδικές διαδρομές της ημέρας. Κρίμα! Μετά την εγκατάλειψη των Μουρτζούκου-Καραδημήτρη, στην κορυφή της κατάταξης του ελληνικού αγώνα, ανέβηκαν οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης (Ford Escort RS 2000), που βελτίωναν διαρκώς τους χρόνους τους και ολοκλήρωσαν μία ημέρα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης (Porsche 911) που αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους, αφού μετά την ολοκλήρωση των Ε.Δ. αναγκάζονταν να προσθέτουν λάδια, όμως κατάφεραν να σημειώσουν κάποιους ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς χρόνους. Την τριάδα για το ελληνικό πρωτάθλημα, συμπληρώνουν οι Σπύρος Πετρίδης-Αποστόλης Πάλλας (Toyota Corolla AE86), παρά το γεγονός ότι είχαν κλατάρισμα στην Ε.Δ. 8, ενώ αντιμετώπισαν και πρόβλημα με τα φρένα του αυτοκινήτου τους. Μια θέση πιο πίσω βρίσκονται οι Φραγκίσκος Σταφυλοπάτης-Νίκος Μαργέτης (Sunbeam Talbot Lotus), οι οποίοι μάλιστα σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε 3 Ε.Δ., ολοκληρώνοντας με εξαιρετικό τρόπο μια δύσκολη ημέρα, αφού με τις επιδόσεις τους, ιδιαίτερα στο απογευματινό και βραδινό loop, σκαρφάλωσαν στην κατάταξη. Στην 5η θέση ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Γιώργος Χωριανόπουλος-Τάκης Φωτεινόπουλος (Audi 80 GT), που ένιωσαν σαφώς καλύτερα στις σημερινές, ασφάλτινες επιφάνειες, ενώ την εξάδα συμπληρώνουν οι Γιάννης Λυκάκης-Μαρία Καμπούροβα (Toyota Starlet) μετά από απροβλημάτιστο αγώνα. Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της ημέρας, συγκαταλέγονται αυτές των Γιάννη Πάλμου-Φωτεινής Ψαρράκου (Peugeot 205 GTI, 1984), μετά από δύο κλαταρίσματα, προτού εισέλθουν καν στην πρώτη Ε.Δ. της ημέρας, των Δημήτρη Χρήστου-Δημήτρη Γράψα (Toyota Celica TA23) από έξοδο στην τελευταία Ε.Δ. της δεύτερης ημέρας και των Αλέξανδρου Χριστοδούλου-Κώστα Σούκουλη (Lancia Delta HF 4WD,1990) που εγκατέλειψαν στην Ε.Δ. 10 με πρόβλημα στα ηλεκτρικά.
Ο 4ος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων, που έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για το θεσμό, αφού προσμετρά με συντελεστή 2,5 ολοκληρώνεται την Κυριακή, με 4 ασφάλτινες Ε.Δ. συνολικού μήκους 35,12 χιλιομέτρων και τον Τερματισμό, στο Ναύπλιο.
Regularity
Το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος 2016 συνεχίστηκε για την Κατηγορία Regularity, με την δεύτερη ημέρα του αγώνα να περιλαμβάνει 18 δοκιμασίες ακριβείας συνολικού μήκους 316,58 χιλιομέτρων, σε διαδρομές της Κεντρικής Πελοποννήσου.
Έπειτα από 33 δοκιμασίες ακριβείας, αν συνυπολογίσουμε και τη χθεσινή, εξίσου απαιτητική ημέρα, επικεφαλής έχουν τεθεί οι Σπύρος και Νίκος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud του 1978, έχοντας συγκεντρώσει 26,8 βαθμούς ποινής. Το πλήρωμα με τον νεότερο συμμετέχοντα στον αγώνα, αφού ο μικρός Νίκος είναι μόλις 9,5 ετών, ακολουθείται από τους Θεμιστοκλή Κονταράτο – Ιούλιο Ιατρίδη, οι οποίοι μοιράζονται μία Porsche 911 SC του 1973 και έχουν συγκεντρώσει 31,4 β.π. Την τριάδα, συμπληρώνουν οι περσινοί νικητές Paolo Marcattilj – Francesco Giammarino με Porsche 911 2.0 SWB του 1967, που ξεκίνησαν την ημέρα επικεφαλής, όμως ένα λάθος τους έριξε προσωρινά στην 5η θέση, προτού αναρριχηθούν εκ νέου στην 3η θέση της κατάταξης, έχοντας 33,8 β.π. Μια θέση πιο πίσω βρίσκονται οι Γιάννης Κατσαούνης-Μαθιός Μανσόλας με VW Golf του 1979, οι οποίοι αν και είχαν σκαρφαλώσει έως τη 2η θέση, ολοκλήρωσαν στην ημέρα στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, έχοντας συνολικά 44,1 β.π. Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνουν οι Πέτρος Βασιλόπουλος – Σταμάτης Ψύλογλου με Ford Capri GT του 1973 με 50.3 β.π. και οι Βέλγοι Christian Crucifix – Joseph Lambert με Alfa Romeo Spider του 1975, με τους τελευταίους να βλέπουν τις ελπίδες τους για μια θέση στο βάθρο να ψαλιδίζονται όταν έχασαν 12 δευτερόλεπτα, βρισκόμενοι πίσω από δύο λεωφορεία σε στενό κομμάτι διαδρομής με αποτέλεσμα να έχουν πλέον 50,9 β.π.
Ο αγώνας για την Regularity ολοκληρώνεται την Κυριακή με το μικρότερο από τα τρία σκέλη του, που περιλαμβάνει 243,36 χιλιόμετρα, με τα πληρώματα να ξεκινούν από το Ναύπλιο στις 09:00 και να ολοκληρώνουν τον αγώνα με τον Τερματισμό, που έχει προγραμματιστεί για τις 16:00, στο ίδιο μέρος.