top icon
Επικαιρότητα

Το dieselgate δεν πτοεί την VW

Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων, που χαρίζουν στον γερμανικό Όμιλο την προσωρινή πρωτιά για το πρώτο 4μηνο της χρονιάς, εμπρός από τον μέχρι σήμερα Νο1 κατασκευαστή του κόσμου: την Toyota.

Πολλοί είναι αυτοί που πίστεψαν πως το γνωστό πλέον σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων θα έπληττε το κύρος και κατ’ επέκταση τις εμπορικές επιδόσεις του γερμανικού Ομίλου ανά την υφήλιο, γεγονός που θεωρητικά θα μετέτρεπε την κούρσα για την κατάκτηση της πρώτης θέσης σε… περίπατο για τον ιαπωνικό γίγαντα της Toyota. Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική. Τουλάχιστον, με βάση τις πρώτες αριθμητικές ενδείξεις που αφορούν στην εμπορική αντιπαράθεση των δύο παγκόσμιων αυτοκινητικών κολοσσών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το πρώτο 4μηνο της τρέχουσας χρονιάς, η Toyota, η οποία ηγείτο της εν λόγω κούρσας για τέσσερα συναπτά έτη, «βλέπει» την VW να προηγείται κατά σχεδόν 90.000 αυτοκίνητα έχοντας ταξινομήσει τις πρώτες 120 μέρες του χρόνου, 3.271.970 οχήματα, έναντι 3.361.600 του γερμανικού Ομίλου. Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της περασμένης χρονιάς, οι παραδόσεις εμφανίζουν κάμψη της τάξης του 2,8% για την Toyota (Ιαν.-Απρ. 2015: 3.365.083), ενώ για την VW, οριακή άνοδο, που οριοθετείται στο 0,6% (Ιαν.-Απρ. 2015: 3.340.900).

Η για πολλούς απρόσμενα καλή πορεία της γερμανικής εταιρείας αποδίδεται στην άνοδο της επιρροής της τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά, όσο, πρωτίστως, στην κινεζική. Στην Νο2 αγορά για τον Γερμανό κατασκευαστή, οι πωλήσεις παρουσίασαν άνοδο το πρώτο 4μηνο της χρονιάς που άγγιξε το 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Σε αντίθεση, όπως ήταν αναμενόμενο, η VW «είδε» τις ταξινομήσεις της στις ΗΠΑ να «πέφτουν» κατά 5,1%, φαινόμενο ωστόσο που δε φαίνεται να ανησυχεί τους Γερμανούς. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός πως ο όγκος των «αμερικανικών» πωλήσεων της VW δεν υπερβαίνει σε ετήσια βάση το 5% των συνολικών της ταξινομήσεων ανά τον κόσμο. Την ίδια στιγμή δε, στην Κίνα, η VW πουλά αυτή τη στιγμή σχεδόν το 1/3 το αυτοκινήτων της!

Όπως κι' αν εξελιχθεί τελικά η εμπορική κούρσα των δύο εταιρείων σε επίπεδο ταξινομήσεων, το βέβαιο είναι ένα: το 2016 θα «κλείσει» με τους ιθύνοντες της VW να μετρούν, ελέω dieselgate και όχι μόνο, μεγάλες οικονομικές ζημιές, όταν, την ίδια στιγμή, οι συνάδελφοί τους στην Toyota θα είναι… απασχολημένοι καταμετρώνοντας για μια ακόμα χρονιά τα υψηλά κέρδη των δραστηριοτήτων τους. Ακόμα και από τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης…_Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ