top icon
Διάφορα

24 heures du Mans: τα αγωνιστικά

Παρουσίαση των κυριότερων χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων που θα διεκδικήσουν τη νίκη και τη διάκριση στις «24 ώρες» του Μαν, το Σαββατοκύριακο 13-14 Ιουνίου.

Στον καλύτερο και πιο φημισμένο αγώνα αντοχής στον κόσμο, που είναι οι «24 ώρες» του Μαν, η κάθε αγωνιστική ομάδα που θα δώσει το «παρών» θέλει να παρουσιάσει τον τελειότερό της εαυτό, με τα «όπλα» της στη θρυλική πίστα της Λα Σαρτ να είναι όσο πιο ετοιμόπολεμα γίνεται. Ας δούμε λοιπόν, παρακάτω, ποια είναι αυτά τα «όπλα», στις τέσσερις συνολικά κλάσεις στις οποίες θα αγωνιστούν (LMP1, LMP2, LMGT1, LMGT2).
 
LE MANS PROTOTYPE 1
Αυτή είναι η κλάση που θα αναδείξει το νικητή της γενικής  κατάταξης, στις 4 το απόγευμα (ώρα Ελλάδος) της 14ης Ιουνίου. Τα προγνωστικά δίνουν ως φαβορί το AudiR15 TDI, με σύμμαχο και την ανωτερότητα της γερμανικής εταιρείας τα τελευταία χρόνια στο Le Mans. Δε θα πρέπει όμως να παραλείψουμε την αντίσταση που θα συναντήσει από τα πρωτότυπα της Peugeot, τα οποία φιλοδοξούν να διακόψουν το σερί των επιτυχιών της Αudi και πέρισυ ολοκλήρωσαν τον αγώνα στη δεύτερη και τρίτη θέση. Στην κατηγορία LMP1 η ανώτερη χωρητικότητα των κινητήρων αγγίζει τα 6 λίτρα, ενώ οι αποδόσεις σε ισχύ κυμαίνονται από 540 έως 700 ίππους. Τα ημιαυτόματα και σειριακά κιβώτια ταχυτήτων των 6 σχέσεων είναι η επικρατούσα επιλογή για τη συνέχεια, πλην των πρωτοτύπων της Αudi που χρησιμοποιούν ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 5 σχέσεων. Όλα τα αγωνιστικά εφοδιάζονται με ελαστικά Michelin, εκτός της Creation Judd που θα φορά Dunlop. Pescarolo, Lola, Oreca & Courage έχουν μακρά παράδοση συμμετοχών στο Le Man και, φυσικά, θα είναι ξανά εκεί.    
 
AUDI R15 TDI
Kινητήρας:V10 90o TDI Twin Turbo
Κυβισμός: 5.499 κ.εκ.
Iσχύς: 600 ίπποι
Pοπή:107 χλγμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χtrac ημιαυτόματο 5 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
PEUGEOT 908 HDi FAP
Kινητήρας:V12 100o TDI Twin Turbo
Κυβισμός: 5.500 κ.εκ.
Iσχύς: 700 ίπποι
Pοπή:122χλγμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: ημιαυτόματο 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
LOLA B08/60 ASTON MARTIN
Kινητήρας:V12 60o Aston Martin
Κυβισμός: 5.993 κ.εκ.
Iσχύς: 650 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Pοπή:73,9χλγμ. στις 6.250 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: XTrac Type 529 σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
CREATION CA07 JUDD
Kινητήρας:V10 72o Judd GV
Κυβισμός: 5.496 κ.εκ.
Iσχύς: 640 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Pοπή:66,9χλγμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων Ricardo
Ελαστικά: Dunlop
 
GINETTA-ZYTEK GZ09S/2
Kινητήρας:V8 90o Zytek ZG 348
Κυβισμός: 4.496 κ.εκ.
Iσχύς: 540 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ.
Pοπή:44,9χλγμ. στις 8.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων Ricardo
Ελαστικά: Μichelin
 
ORECA 01 AIM
Kινητήρας: V10 90o Judd/AIM
Κυβισμός: 5.496 κ.εκ.
Iσχύς: 650 ίπποι στις 7.300 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Xtrac σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
COURAGE C65 JUDD
Kινητήρας: V10 90o Judd
Κυβισμός: 5.496 κ.εκ.
Iσχύς: 650 ίπποι στις 7.300 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Hewland Courage σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
AUDI R10
Kινητήρας:V12 90o TDI Twin Garrett Turbo
Κυβισμός: 5.499 κ.εκ.
Iσχύς: 650 ίπποι
Pοπή:130,9χλγμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: XTrac σειριακό 5 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
PESCAROLO 01 EVO JUDD
Kινητήρας:V10 72o Judd GV
Κυβισμός: 5.496 κ.εκ.
Iσχύς: 650 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Pοπή:66,9χλγμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: XTrac σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
LE MANS PROTOTYPE 2
Δύσκολα θα κερδίσει άλλος τις ιδιωτικές PorscheRSSpyder την κατηγορία αυτή και το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη θέση την οποία θα καταλάβουν στην τελική κατάταξη. Με βάση τη λογική, θα την ακολουθήσουν τα πρωτότυπα της Lola, που θα αγωνιστούν με μηχανικά σύνολα της Μazda και της Judd. Οι κινητήρες των αυτοκινήτων της κατηγορίας LMP2 είναι ατμοσφαιρικοί των 3.4 λίτρων ή δίλιτροι με υπερτροφοδότηση. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 503 έως 540 ίππους, ενώ όλοι τους συνδυάζονται με σειριακά κιβώτια ταχυτήτων 6 σχέσεων. Από πλευράς ελαστικών, η Michelin και η Dunlop θα είναι αυτές που θα ενισχύσουν τους συμμετέχοντες.  
 
PORSCHE RS SPYDER EVO
Kινητήρας:V8 90o MR6
Κυβισμός: 3.396 κ.εκ.
Iσχύς: 503 ίπποι στις 10.300 σ.α.λ.
Pοπή:37,7χλγμ. στις 7.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
LOLA B08/80 MAZDA
Kινητήρας:4κύλινδρος σε σειρά AER/Mazda MZR Garrett Turbo
Κυβισμός: 1.998 κ.εκ.
Iσχύς: 525 ίπποι στις 6.750 σ.α.λ.
Pοπή:56χλγμ. στις 6.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Lola Hewland σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Μichelin
 
RADICAL SR9 AER
Kινητήρας:4κύλινδρος σε σειρά AER P07D Garrett Turbo
Κυβισμός: 1.994 κ.εκ.
Iσχύς: 530 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ.
Pοπή:63,2χλγμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων Ricardo
Ελαστικά: Dunlop
 
LOLA B08/80 JUDD
Kινητήρας:V8 90o Judd DB
Κυβισμός: 3.397 κ.εκ.
Iσχύς: 510 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ.
Pοπή:48χλγμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
ZYTEK 07S/2
Kινητήρας:V8 90o ZG 348
Κυβισμός: 3.396 κ.εκ.
Iσχύς: 540 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ.
Pοπή:44,9χλγμ. στις 8.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων Ricardo
Ελαστικά: Dunlop
 
GINETTA-ZYTEK GZ 09S/2
Kινητήρας:V8 90o ZG 348
Κυβισμός: 3.396 κ.εκ.
Iσχύς: 540 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ.
Pοπή:44,9χλγμ. στις 8.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων Ricardo
Ελαστικά: Dunlop
 
LE MANS GT1
Aston Martin, Lamborghini & Corvette στελεχώνουν αυτή την κατηγορία, στην οποία πέρισυ είχε επικρατήσει η πρώτη με τη «DBR9». Δύσκολα βέβαια, καθώς μια από τις Corvette τερμάτισε πίσω της, με διαφορά μόλις 4 λεπτών, που είναι πολύ μικρή σε 24ωρο αγώνα. Οι κινητήρες στην LMGT1 είναι ατμοσφαιρικοί των 6 λίτρων, με την ισχύ τους να κυμαίνεται από τους 580 έως τους 600 ίππους, που και αυτοί συνεργάζονται με σειριακά κιβώτια ταχυτήτων 6 σχέσεων. Michelin, Dunlop & Yokohama (για τις Lamborghini) είναι οι προμηθευτές των ελαστικών.   
 
ASTON MARTIN DBR9
Kινητήρας:V12 60o
Κυβισμός: 5.993 κ.εκ.
Iσχύς: 600 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Pοπή:66,2χλγμ. στις 5.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Xtrac σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Μichelin
 
LAMBORGHINI MURCIELAGO R-GT
Kινητήρας:V12 60o Type 535
Κυβισμός: 5.988 κ.εκ.
Iσχύς: 580 ίπποι στις 6.100 σ.α.λ.
Pοπή: 72,3 χλγμ. στις 5.200 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Yokohama
 
CORVETTEC6-R
Kινητήρας:V8 90o
Κυβισμός: 6.993 κ.εκ.
Iσχύς: 580 ίπποι στις 5.400 σ.α.λ.
Pοπή:62,1χλγμ. στις 4.400 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin/Dunlop
 
LE MANS GT2
Ένας μικρός «στρατός» από ιδιωτικές Porsche και Ferrari συνθέτουν αυτή την κατηγορία. Το 2008 νικητές ήταν οι Ιταλοί, όμως στο φετινό αγώνα οι Γερμανοί φαίνεται πως θα είναι περισσότερο οργανωμένοι κι ίσως έτοιμοι να ξαναπάρουν τα πρωτεία (η Porsche έχει παράδοση στη GT2, που αριθμεί πολλά χρόνια). Spyker & Aston Martin συμπληρώνουν τις συμμετοχές, με στόχο καταρχήν τον τερματισμό και στη συνέχεια ό,τι καλύτερο προκύψει. Οι χωρητικότητες των κινητήρων στην LMGT2 είναι από 3.8 έως 4.5 λίτρα, οι αποδόσεις έως 450 ίπποι, ενώ στα κιβώτια ταχυτήτων δεν υπάρχει διαφοροποίηση από τις άλλες κατηγορίες (να σημειώσουμε ότι η Spyker C8 Laviolette GT2-R θα είναι το μοναδικό αυτοκίνητο του αγώνα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων). Από πλευράς ελαστικών Michelin, Hankook, Dunlop & Pirelli θα ενισχύσουν τις προσπάθειες των αγωνιζομένων αυτοκινήτων.
 
PORSCHE 911 GT3 RSREVO 09
Kινητήρας:6κύλινδρος boxer
Κυβισμός: 3.996 κ.εκ.
Iσχύς: 450 ίπποι στις 7.800 σ.α.λ.
Pοπή:43,8 χλγμ. στις 7.250 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin/Dunlop
 
FERRARI F430 GTC
Kινητήρας:V8 90o F 131
Κυβισμός: 3.996 κ.εκ.
Iσχύς: 440 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Pοπή:46,8 χλγμ. στις 5.200 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Μichelin/Hankook/Dunlop/Pirelli
 
SPYKER C8 LAVIOLETTE GT2-R
Kινητήρας:V8 90o
Κυβισμός: 3.800 κ.εκ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin
 
ASTON MARTIN V8 VANTAGE GT2
Kινητήρας:V8 90o
Κυβισμός: 4.475 κ.εκ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: σειριακό 6 σχέσεων
Ελαστικά: Michelin

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ