Μαγικό ταξίδι στην Τέλεια Διαδρομή του κλασικού αυτοκινήτου, όπου οι άνθρωποι απολαμβάνουν με μηχανές-κοσμήματα το απόλυτα ισορροπημένο ελληνικό περιβάλλον.
Κονσέρτο για απαιτητικούς συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι πλέον έρχονται σταθερά σ’ αυτήν τη διοργάνωση, που προβάλλει την Ελλάδα υποδειγματικά. «Παιγμένο» από υψηλού επιπέδου ορχήστρα, με τα στελέχη της οργάνωσης να αποδεικνύονται ειδικοί και στη φιλοξενία, ενώ μαέστρος είναι ο χαρισματικός Γιάννης Καράμπελας, γνωστός και ως «Regularity King» εντός και εκτός συνόρων. Με την ευκαιρία της 11ης διοργάνωσης στο σημαντικό αυτό μονοπάτι, που ξεπερνάει και τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές, η Scuderia Triskelion φιλοξένησε 70 πληρώματα -όσα και το όριο των συμμετοχών-, στη συντριπτική τους πλειονότητα από το εξωτερικό.
Στη φετινή εκδήλωση η χρονομέτρηση πραγματοποιήθηκε από την Αnube, που διαχειρίζεται ο Regularity master Σπύρος Μουστάκας. Καράμπελας και Μουστάκας μαζί σε εκδήλωση τύπου Touring, όπως είναι το TdP, και η επόμενη συνεργασία τους θα αφορά το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Έναν αγώνα με όνομα βαρύ, που επιβάλλει και ανάλογη προσέγγιση, την οποία μόνο αυτή η παρέα μπορεί να διαχειριστεί.
Στο κόκκινο χαλί
Διαδρομή που ανάλογή της δε βρίσκεις ούτε στην Τοσκάνη. Ήταν ό,τι καλύτερο για τους 140 συμμετέχοντες (οδηγοί-συνοδηγοί) από είκοσι χώρες, που μαζί με μηχανικούς, συνεργεία κριτών, τα στελέχη της οργάνωσης και τους ανθρώπους της επικοινωνίας και της προβολής, αθροίζουν περισσότερα από διακόσια άτομα. Σε ένα άψογα οργανωμένο ταξίδι οκτώ ημερών, την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, με σύμμαχο τον καιρό, σε συνολική διαδρομή 1.000 χιλιομέτρων με είκοσι ειδικές δοκιμασίες ακρίβειας και 120 δορυφορικές χρονομετρήσεις!
Τον θετικό του ρόλο στην εξέλιξη του TdP έπαιξε και ο καιρός. Με χαρακτηριστικά άνοιξης παρά φθινόπωρου καθ’ όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης, το «Tour» αποδείχθηκε ακόμα πιο απολαυστικό για όσους συμμετείχαν με cabrio και spider, με τον ήλιο να υποστηρίζει μάλλον, παρά να ενοχλεί.
Tour du Péloponnese
Δεν αποτελεί τυχαία την κορυφαία εκδήλωση κλασικού Ιστορικού αυτοκινήτου στη χώρα μας και επίσης δεν είναι συμπτωματικό ότι όποιος έρχεται, επιστρέφει ξανά και ξανά, στο πλαίσιο μιας ωραίας συνήθειας. Κάτι που αυξάνει και την ευθύνη του οργανωτή, όπως και της τοπικής αυτοδιοίκησης στις περιοχές της διαδρομής. Παρατηρώντας τη λίστα συμμετοχών, διαπιστώνεις πως υπάρχουν πληρώματα με τέσσερα ή ακόμα και έξι TdP στο ενεργητικό τους! Φίλοι πλέον όλοι τους, «brothers in arms», που αγάπησαν την Ελλάδα και την Πελοπόννησο χάρη στο Ιστορικό αυτοκίνητο, ένα ιδιαίτερο χόμπι που δείχνει και μια ενδιαφέρουσα κουλτούρα.
Κακά τα ψέματα
Ο όρος «όμορφα αυτοκίνητα» για τη λίστα των «70» στο Tour, ένα μείγμα αυστηρά Ιστορικών αυτοκινήτων, λαμβάνεται ως υποκειμενικός. Θα ταίριαζε καλύτερα το «οχήματα που συγκινούν», αφού ξυπνούν σε όλους μνήμες από παλιούς αγώνες, ταινίες, φίλους που έφυγαν αλλά μας άφησαν πίσω κάτι μοναδικό, τη γλυκιά ανάμνηση που από φευγαλέα στιγμή έγινε αποτύπωμα. Το TdP είναι το ετήσιο ραντεβού μιας… αδελφότητας πλέον και μια άτυπη τελετή μύησης για τους νεότερους, που θα βαφτιστούν στο βενζινόλαδο των αναμνήσεων και θα καθαριστούν στον μυθικό Λούσιο, σαν τους Αρκάδες βοσκούς του Νικολά Πουσέν. Αντέχει και στο χρόνο αυτή η προσπάθεια, και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έτσι το είχαν ονειρευτεί οι δημιουργοί του όταν ξεκίνησαν, ενώ δεν προκύπτει ερώτημα αν τελικά η πραγματικότητα ήταν καλύτερη. Λεπτομέρεια, όταν ζεις τη στιγμή ιδανικά.
Στο γνωστό, αλάνθαστο μοτίβο
Ο τεχνικός και ο διοικητικός έλεγχος έγιναν στις 6 Οκτωβρίου στην Κυλλήνη. Η εκκίνηση, σταθερά και καθόλου τυχαία, δόθηκε από την Αρχαία Ολυμπία, την κοιτίδα του αθλητισμού, στις 7 Οκτωβρίου, στις 14:00 – με την αιγίδα του Δήμου. Προορισμός της πρώτης ημέρας η… βασίλισσα της Αρκαδίας, η παραδοσιακή Δημητσάνα, μέσα από τις ειδυλλιακές ορεινές διαδρομές του δάσους της Φολόης και της Λίμνης Λάδωνα.
Τη δεύτερη ημέρα, 8 Οκτωβρίου, το «μενού» περιλάμβανε ορεινές διαδρομές μέσα από Στεμνίτσα, Καρύταινα και με σφραγίδα το πέρασμα από την Αγία Θεοδώρα στην Βάστα, που εντυπωσιάζει με τα δέντρα που έχουν φυτρώσει στην οροφή της. Ανασυγκρότηση στο Καλό Νερό και γεύμα με θέα το Ιόνιο, πριν οι συμμετέχοντες ανηφορίσουν προς Παλαιόκαστρο και Αρχαία Μεσσήνη, με τελικό προορισμό την Καλαμάτα.
Η συνέχεια στις 9 Οκτωβρίου δόθηκε σε παραλιακές διαδρομές, μέσω Καρδαμύλης, Λιμενίου και Αρεόπολης, με εντυπωσιακή την «ειδική» στη Μηλιά, πριν από την ανασυγκρότηση στον Κότρωνα. Η ημέρα ολοκληρώθηκε στη Σπάρτη, με τη διαμονή των πληρωμάτων στον επιβλητικό Μυστρά, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της Καστροπολιτείας. Αφετηρία για την τέταρτη ημέρα, 10 Οκτωβρίου, ο Μυστράς, με διαδρομές μέσα από τα πευκόφυτα δάση του Πάρνωνα και περάσματα από τα γραφικά χωριά Βαμβακού, Βρέσθενα και Kαστάνιτσα, με ανασυγκρότηση στο παράλιο Άστρος. Μοναδικής ομορφιάς και η τελική διαδρομή της ημέρας, μέσω Ελαιοχωρίου και Ανδρίτσας προς το αρχοντικό Ναύπλιο.
Επίλογος με αφετηρία από το Ναύπλιο, με το ενετικό Μπούρτζι ως ιδανικό φόντο. Καρνεζαίικα, Δρυόπη και ανασυγκρότηση στη Νέα Επίδαυρο, στη σκιά της Αρχαίας, αλλά αντίστοιχα όμορφης και φιλόξενης. Άφιξη στο Λουτράκι και προετοιμασία για την καθιερωμένη Νυχτερινή Ειδική Δοκιμασία, με την οποία παραδοσιακά ολοκληρώνεται το TdP. Μια ιδιαίτερη διαδικασία με στοιχεία Sporting, σε μια εκδήλωση που αποτελεί την πεμπτουσία της Touring έκφρασης στο χώρο των εκδηλώσεων Regularity. Η νύχτα προσθέτει επιπλέον ενδιαφέρον, και να η ευκαιρία ώστε οι εμβληματικοί Warriors (σε πλήρη σύνθεση ύστερα από καιρό) να καταθέσουν τα διαπιστευτήριά τους, και οι κυρίες Γεωργοσόπουλου, Αρβανίτη και Δούρου την τέχνη τους στην πλοήγηση, σε απόλυτη ισορροπία με τους πρωταθλητές συζύγους τους οδηγούς, αλλά και με τις «μηχανές» τους. Ατραξιόν αυτήν τη φορά το κόκκινο Glas 1300 GT του πολυνίκη Άρη Γεωργοσόπουλου, ένα δείγμα του τι μπορεί να κάνει στην ανακατασκευή ο Έλληνας όταν έχει μεράκι και υπομονή. Το τι μπορεί να κάνει αυτή η παρέα σε επίπεδο συναγωνισμού είναι γνωστό, ενώ στο TdP πάντα θα βρεθούν ικανοί, ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί φιλοξενούμενοι, με Ρουμάνους και Αυστριακούς να αποδεικνύονται αντάξιοι των Ελλήνων ειδικών.
Winners
Την έκτη ημέρα ήρθαν τα πάνω κάτω. Στη νυχτερινή, κριτήρια δοκιμασία οι Άρης Γεωργοσόπουλος-Ελένη Παπανικολάου, νικητές το 2023, φορτώθηκαν με ποινές που τους κόστισαν τη νίκη στο φετινό, 11ο ΤdP. Έτσι, νικητές αναδείχθηκαν οι Harald Hekerle-Brigitte Schneider με ΒΜW 2002 Touring του 1973, που είχαν επικρατήσει και το 2022. Σημαντικό είναι ότι ολοκλήρωσαν τα 63 από τα 70 πληρώματα που εκκίνησαν, σε μια εκδήλωση που πλέον για πολλούς αποτελεί μια ωραία συνήθεια, με υπεραξία το χαμόγελο και τον ενθουσιασμό όλων στην απονομή. Το Tour du Peloponnese αποτελεί μια συνδιοργάνωση της Ελληνικής Λέσχης Ιστορικού Αυτοκινήτου (ΕΛΙΑ) και του Σωματείου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Τρισκέλιον, με την υποστήριξη της ιταλικής λέσχης Scuderia Campidoglio και του ΑΡΣΟΕ. Σημαντικό είναι ότι τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας. Χορηγοί και υποστηρικτές είναι ο Όμιλος Συγγελίδη, με τα σύγχρονα MG ως αυτοκίνητα υποστήριξης της διοργάνωσης, η Champagne Philipponnat, οι ΑΝΕΚ και Superfast Ferries, η Engel & Volkers, και χορηγοί επικοινωνίας το περιοδικό μας και οι ιστοσελίδες Autoclassic και Autoliveris.
Στο Λουτράκι ήδη από τον Οκτώβριο του 2024 σχεδιάστηκε το 12o Tour Du Peloponnese. Το 2025 η εκδήλωση θα εκτελεστεί σε νέο σκηνικό, με φρέσκιες ιδέες, αλλά πάντα με την αναλογία ενός κοκτέιλ που αφήνει τη σωστή γεύση, με σεβασμό στο θεσμό, στους συμμετέχοντες και στην ιδέα του Ιστορικού Αυτοκινήτου – χωρίς συμβιβασμούς.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ & MΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ