X
Αγώνες/Διοργανώσεις

Τour du Peloponnese by Triskelion: O πρέσβης!

Η τέλεια προσαρμογή αυτοκινήτων με ιστορία και ανθρώπων με γνώση και κουλτούρα, στο ισορροπημένο περιβάλλον της Πελοποννήσου. Παιχνίδι και με τα χρώματα, ό,τι προσθέτει γοητεία με συνδυασμούς που μόνο στον τόπο μας θα βρει.

Ας αφήσουμε τον creator Γιάννη Καράμπελα, ο Αλυτάρχης King όπως τον χαρακτηρίζει ο ΣΧ, να μας ταξιδέψει στην δέκα χρόνια Τέλεια διαδρομή του TdP, μια εξαιρετική προσπάθεια του Έλληνα, υπέρβαση μιας ομάδας ειδικών για το Classic Cars χωρίς δεκανίκι. Έχουν το σεβασμό μας…

2014
Η αρχή…
Η Ελλάδα μέσω κρίσης και εμείς ονειροπόλοι, στο δικό μας μικρόκοσμο, σχεδιάζαμε αυτό που είχαμε ονειρευτεί.
Άπειρα e-mails σε λέσχες του εξωτερικού και επαφές με φίλους. Ουσιαστική υποστήριξη από τον αείμνηστο Άρη Ιγγλέση και Άλεξ Βαζαίο που είχε μεσολαβήσει για τις εκπτώσεις στην μεταφορά των πληρωμάτων. Η ΟΜΑΕ με τον Δημήτρη Μιχελακάκη είδε ίσως κάτι στην προσπάθεια και το ενέταξε στο καλεντάρι. Παράλληλα η ΕΛΙΑ από την Πάτρα βοήθησε ουσιαστικά με πληρώματα και στελέχη. Και έτσι κάπως ξεκινήσαμε.. 25 συμμετοχές και άπειρες δυσκολίες. Ίσως το πιο «touring» TdP όλων το 2014 οπου πειραματιζόμασταν με το είδος και την μορφή της εκδήλωσης. Στο αγωνιστικό κομμάτι ξεκάθαρα προβάδισμα από την αρχή για τους πλέον ετοιμοπόλεμους Γεωργακόπουλο-Τσιτσιλώνη με Morris Mini 1000 MK2 του 1967.

2015
Η «κρίση»
Ακόμη πιο βαθιά στην κρίση, ακριβώς μετά το δημοψήφισμα. Το 2015 ήταν η πρώτη χρονιά που είχαμε δώσει δυναμικά το παρών σε εκθέσεις και είχαμε εισπράξει από αδιαφορία ως εχθρότητα. Θυμίζω πως είμασταν το «μαύρο πρόβατο», ίσως γιατί «βόλευε» το συγκεκριμένο αφήγημα στις μικροπολιτικές. «Αφήστε τα ράλλυ και πληρώστε τους φόρους σας», ήταν μερικά από όσα ακούσαμε στις εκθέσεις. Στενάχωρο μεν, αλλά όχι αρκετό να μας πτοήσει. Κάρτα, χαμόγελο και παρουσίαση του αγώνα σε 5 λεπτά. Και πάλι… Με κόπο συγκεντρώσαμε 15 πληρώματα στην αφετηρία και 10 στο «κοντό» TdP που τότε καθιερώθηκε περισσότερο για τα ελληνικά πληρώματα λόγω κρίσης. Ήταν ο τελευταίος αγώνας του αείμνηστου Γιώργου Ραπτόπουλου, όπου χειροκροτήθηκε από όλους όταν τιμήθηκε κατά την απονομή. Νικητές και πάλι οι Γεωργακόπουλος-Τσιτσιλώνης, με Morris Mini 1000 MK2 του 1967.

2016
Η ελπίδα...
Ήταν η χρονιά των ριζικών αλλαγών. Αγωνιστικά, αλλάξαμε πολλά, κάνοντας το TdP περισσότερο αγώνα regularity.
Η σημερινή ομάδα πήρε τότε την μορφή και τους ρόλους που έχει. Ήταν η χρονιά με τις λιγότερες μεν συμμετοχές αλλά όλες αξιόλογες και το πιο σημαντικό, όλοι τους «πρεσβευτές» του TdP στην χώρα τους. Με 12 συμμετοχές και 8 στο «κοντό» γνωρίζαμε πως δεν υπήρχε μπάτζετ ή χορηγοί. Η αλήθεια είναι πως ποτέ δεν είχαμε μεγάλο χορηγό, ούτε δεχθήκαμε χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, πιστεύαμε από την αρχή πως ο αγώνας θα ήταν βιώσιμος και αυτοχρηματοδοτούμενος. Τελικά δικαιωθήκαμε. Ήταν η χρονιά που όλα τα στελέχη αποφασίσαμε να καλύψουμε μόνοι μας τα όποια έξοδά μας, προκειμένου να «βγει» ο αγώνας. Όσοι γνωρίζουν από αγώνες καταλαβαίνουν τι σημαίνει αυτό, ειδικά για 7ημερο αγώνα. Στο αγωνιστικό κομμάτι, υπήρχε από την αρχή η μονομαχία των Άγγλων Bush-Rolls με τους Ιταλούς Dalla Rosa-Di Mauro. Νικητές, η ιταλική ομάδα των Dalla Rosa-Di Mauro με Fiat Ritmo Abarth του 1982.

2017
Η καθιέρωση..
Η προσπάθεια μας άρχισε να αποδίδει καρπούς, ειδικά στην Ιταλία όπου η αδελφοποίηση με την Scuderia Campidoglio και η νίκη των Dalla Rosa και Di Mauro την προηγούμενη χρονιά είχε αποτελέσει την καλύτερη διαφήμιση. Σταθερή η παρουσία μας σε εκθέσεις και η βελτίωση του κλίματος βοήθησε στο να έχουμε 30 συμμετοχές στην αφετηρία, η πλειοψηφία από το εξωτερικό. Υπέροχα οχήματα και πληρώματα που αγαπούσαν την Ελλάδα, είχαν έρθει για να γνωρίσουν από κοντά την χώρα μας και είχαν εντυπωσιαστεί από την απουσία φόρτου στο οδικό δίκτυο, κάτι που καθιστούσε την Πελοπόννησο έναν από τους τελευταίους οδηγικούς παράδεισους. Αγωνιστικά, οι Bush-Rolls πήραν την “εκδίκηση” τους κερδίζοντας με Jaguar XK150 FHC του 1959. Ίσως το πιο όμορφο TdP (ως τότε)

2018
Η ισχυροποίηση…
Έχοντας την επιτυχία του 2017 στις αποσκευές και με τις υπέροχες φωτό των αδελφών Κουσκούτη και την μαγεία των drone της Βικτώριας Παναγιωτίδου πήγαμε εξωτερικό, οπλισμένοι πλέον και σίγουροι… 42 συμμετοχές στο Entry List και σταθερά αφετηρία από Αρχαία Ολυμπία, ο μόνος ίσως Δήμος που από την αρχή μας στήριξε ουσιαστικά. Όπως κάθε χρόνο, η προσπάθεια εύρεσης νέων διαδρομών ήταν έντονη καθώς τα περισσότερα πληρώματα έρχονταν πάλι πίσω θέλοντας να ζήσουν την μαγεία και την ηρεμία της Πελοποννησιακής γης. Αγωνιστικά λοιπόν, ακόμη πιο ενδιαφέρον, με καλές συμμετοχές και δυνατό συναγωνισμό. Νικητές οι Ιταλο-Καναδοί Spuntarelli-Desnoyers με MGA Roadster του 1959 και με μια αξέχαστη απονομή στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

2019
Η απογείωση…
Ήταν η χρονιά που νιώθαμε είχε φτάσει η δικαίωση της οποίας προσπάθειας. Με 55 συμμετοχές στην αφετηρία και χωρίς προσθήκη «κοντού» TdP λόγω έλλειψης χώρου. Μια σημαντική χρονιά με πολλές αλλαγές. Καθιερώθηκε ο χρονικός συντελεστής και δόθηκε για πρώτη φορά το γνωστό πλέον έπαθλο, η Κορινθιακή Περικεφαλαία στους νικητές. Η χρονιά που οι 4Τροχοί  ξεκίνησαν ως χορηγοί επικοινωνίας. Ήταν η χρονιά των ιπτάμενων Ολλανδών, Van Zanten και Keijser με Peugeot 504 Coupe του 1972. Απονομή στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδας, που κέρδισε τις εντυπώσεις και έδωσε ένα ακόμη συν στο όλο εγχείρημα.

2020
Η die hard έκδοση…
Το 2020 ξεκίνησε τόσο δυναμικά που παλεύαμε περισσότερο με το πώς και πού θα κοιμίζαμε όλο αυτό τον κόσμο και λιγότερο με το αγωνιστικό κομμάτι… και εκεί κάπου τέλη Φλεβάρη έσκασε η βόμβα του covid… Lock Down και μαύρες σκέψεις. Η αναβολή ήταν η εύκολη λύση στα περισσότερα event. Όμως για μας ήταν μια ακόμη πρόκληση. Οργανώσαμε διεξοδικά τα πάντα και παρόλο που περισσότερα από 20 πληρώματα από το εξωτερικό μετέφεραν την συμμετοχή τους για το 2021 καταφέραμε και διοργανώσαμε το TdP με 45 συμμετοχές. Πρώτη εμφάνιση της Ελληνικής ομάδας των Warriors και νίκη των Αρβανίτη-Χαραλαμπάκη με Lancia Fulvia Coupe 1.3S. Το καλύτερο TdP (ως τότε) με τρομερό κλίμα και ατμόσφαιρα μεταξύ των συμμετεχόντων. Στην επιστροφή τους, η Ευρώπη «έκλεινε» σιγά σιγά πίσω τους, ετοιμαζόμενη για το δεύτερο και πλέον άσκοπο όπως αποδείχτηκε Lock Down…

2021
Η επιστροφή…
Ό,τι χάθηκε το 2020 επέστρεψε το 2021.
Με 81 συμμετοχές στην αφετηρία και πολλά νέα πληρώματα. Προβάδισμα από την αρχή για τους αποφασισμένους Γεωργοσόπουλο-Παπανικολάου με Volkswagen Golf GTi του 1978, που διεκδίκησαν με πείσμα την νίκη απο τους Αυστριακούς Mishcka-Mischka. Τερματισμός στο Ναύπλιο και βρόχινη απονομή στο Φουγάρο. Ίσως το καλύτερο TdP (ως τότε…)

2022
Η δικαίωση..
Φτάσαμε στον 9ο χρόνο του TdP.
Πάλι με τις πιο ευνοϊκές προοπτικές και 70 πληρώματα στην αφετηρία. Εντυπωσιακή η αυστριακή ομάδα με 23 συμμετοχές
Η χρονιά των edelweiss λοιπόν και θα μείνει αξέχαστη κυρίως από την μονομαχία των Αυστριακών Hekerle-Schneider και των Ελλήνων Γεωργοσόπουλου-Παπανικολάου που μέχρι την τελευταία ειδική εναλλάσσονταν στο 1-2. Τελικά, νίκη στο νήμα για τους Hekerle-Schneider με BMW 2002 Ti Touring του 1973 και ραντεβού για το 10ο επετειακό. Ίσως το καλύτερο TdP (ναι…ως τότε)

2023
Το 10 το καλό!
Είχαμε σκοπό να γιορτάσουμε την 10η εκδοχή του TdP με κάτι ξεχωριστό.
Τι πιο ωραίο από ένα νησί για το τέλος. Έτσι κάπως και με την βοήθεια του Άρη Γεωργοσόπουλου και του τοπικού Δήμου, το όμορφο νησί των Σπετσών αποτέλεσε τον ιδανικό τερματισμό του επετειακού 10ου TDP. Το 2023 ήταν η χρονιά που δόθηκε και η αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, αναγνώριση και ηθική επιβράβευση της δεκαετούς προσπάθειάς μας. Στο αγωνιστικό τμήμα, πάλι με 70 πληρώματα και εύκολη η επικράτηση των Γεωργοσόπουλου-Παπανικολάου με BL Mini Cooper του 1972.
Σίγουρα το καλύτερο TdP ως τώρα!

2024
H ιστορία συνεχίζεται…
Το 11ο Tour du Pelοponnese, που θα διεξαχθεί από τις 6 ως τις 12 Οκτωβρίου 2024, φιλοδοξεί να ξεπεράσει σε εντυπώσεις όλα τα προηγούμενα και να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη φήμη της διοργάνωσης. Η ανταπόκριση στο κάλεσμα, ίσως οδηγήσει και σε ρεκόρ συμμετοχών. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το  www.triskelion.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιάννης & Μάριος Κουσκούτης

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!