Mια ιστορία επιτυχίας για τα μοντέλα που παρουσίασε η Opel στη μικρή κατηγορία, στα 120 χρόνια από την πρώτη της εμφάνιση στον κόσμο της Αυτοκίνησης…
Βασική αρχή της γερμανικής εταιρείας, από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, είναι να υπερβαίνει τις προσδοκίες των πελατών της. Αυτό ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα με το Opel Patent Motor Car System Lutzmann. Ο τιμοκατάλογός του περιείχε ήδη δύο καινοτόμα προϊόντα: το πρώτο ήταν το ελαστικό με αεροθάλαμο, που εφηύρε ο Robert William Thomson το 1845, αλλά δεν είχε ακόμα αρχίσει να χρησιμοποιείται ευρέως στην παραγωγή αυτοκινήτων. Το δεύτερο ήταν το προαιρετικό, αφαιρούμενο παιδικό κάθισμα για τη μικρή διθέσια αυτοκίνητη άμαξα, της οποίας ο μονοκύλινδρος κινητήρας μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 20 χλμ./ώρα.
Doktorwagen
Το 1909, το Opel «4/8 hp» παρουσίασε την έννοια της προσιτής μετακίνησης. Ήταν μοντέρνο με αξιόπιστη τεχνολογία, εύχρηστο και ευέλικτο, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατόχους του να οδηγούν οι ίδιοι (αντί να βασίζονται σε έναν σωφέρ) μειώνοντας σημαντικά το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Το πρώτο επίσημα αποκαλούμενο μικρό αυτοκίνητο στην ιστορία, θεωρείτο απόλυτα κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Ήταν ιδανικό για γιατρούς, κτηνίατρους και δικηγόρους και σύμφωνα με τις διαφημίσεις η τιμή του ήταν από τέσσερις έως πέντε χιλιάδες γερμανικά μάρκα, ενώ μοντέλα άλλων κατασκευαστών έφταναν περίπου τα 20.000. Έτσι, το μέσο μεταφοράς της ανώτερης τάξης έγινε σταδιακά ένα όχημα για τη μεσαία τάξη, χάρη και στο Doctor’s car.
Tree Frog
Το 1924 η εταιρεία με έδρα το Rüsselsheim και όχημα το «4/12 hp» προανήγγειλε το ξεκίνημα της παραγωγής, με γραμμή συναρμολόγησης στη Γερμανία. Και επειδή το αυτοκίνητο με τελική ταχύτητα 60 χλμ./ώρα ήταν διαθέσιμο μόνο σε ένα απαλό πράσινο που ξεκούραζε το μάτι περιορίζοντας στο ελάχιστο την προσπάθεια και το χρόνο παραγωγής, όλοι το αποκαλούσαν «Tree Frog». Σύντομα, 25 διθέσια αυτοκίνητα για όλους έφευγαν καθημερινά από τη γραμμή παραγωγής. Τα επόμενα χρόνια, μία ολόκληρη οικογένεια αυτοκινήτων κατασκευαζόταν επάνω στην τεχνολογία του «Tree Frog». Όσο πιο ομαλή ήταν η ροή παραγωγής, τόσο μεγαλύτερο πλεονέκτημα κόστους προσέφερε η Opel στους πελάτες της. Απίστευτο αλλά αληθινό: η τιμή αγοράς της σειράς μοντέλων «4/12 hp», από τα οποία κατασκευάστηκαν 119.484 μονάδες, ήταν σχεδόν 40% χαμηλότερη το 1931 από όσο τη χρονιά της παρουσίασής της.
Από το Ρ4 στο Kadettt A
Τον Νοέμβριο του 1935 παρουσιάστηκε το «P4». Το τετραθέσιο με τον τετρακύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα κόστιζε μόνο 1.450 γερμανικά μάρκα στη βασική του έκδοση. Στο παιχνίδι μπήκε πολύ σύντομα το «Kadett 1», το οποίο χρησιμοποίησε σχεδιαστικά στοιχεία του Opel Olympia. Έτσι έγινε το πρώτο γερμανικό μοντέλο με αυτοφερόμενο αμάξωμα, το οποίο ήταν πιο άνετο, ασφαλέστερο και πιο ανθεκτικό από τη συμβατική κατασκευή με ξεχωριστό πλαίσιο. Διάδοχος του αυτοκινήτου για όλους ήταν το 1962 το «Kadett A». Το χαμηλό κόστος συντήρησης ήταν σαφώς μέρος της συνταγής επιτυχίας αυτού του δίθυρου notchback μοντέλου. Οι γραμμές του ήταν ακριβείς και μοντέρνες. Ταυτόχρονα, το εσωτερικό δεν θύμιζε σε τίποτα ένα κλασικό, μικρό αυτοκίνητο. Με τον σύγχρονο, υγρόψυκτο κινητήρα του, το Kadett προσέφερε ένα ακόμα σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle. «Opel Kadett ή σε συντομία o.k.». Ήδη μέχρι το 1965, η Opel είχε κατασκευάσει σχεδόν 650.000 μονάδες.
Corsa: η πρώτη γενιά
Το 1982 το «Corsa A» πλαισίωσε τη γκάμα κάτω από το Kadett, που πλέον γινόταν ένα συμπαγές μοντέλο. Σχεδιασμένο από τον Erhard Schnell, τον δημιουργό του Opel GT, το πρώτο Corsa μήκους 3,62 μέτρων έγινε διάσημο για τους μεγάλους, αγωνιστικού τύπου θόλους των τροχών και ένα συντελεστή οπισθέλκουσας 0.36. Αρχικά προσφερόταν ως δίθυρο hatchback και sedan, ενώ η πεντάθυρη έκδοση ήρθε το 1985. Η έκδοση GSi των 100 ίππων συνδύαζε επίσης την οικονομία με την απόλαυση. Σχεδιασμένο αρχικά σαν ένα στοιχειώδες αυτοκίνητο για όσους είχαν περιορισμένη οικονομική δυνατότητα, το «Corsa A» έγινε bestseller μέχρι το 1993 με συνολικές πωλήσεις 3,1 εκατομμυρίων μονάδων.
Τοday…
Στην πέμπτη γενιά του σήμερα, το Corsa ξεπερνά τα 14 εκατομμύρια μονάδες από γεννησιμιού του και από το 2020 εισέρχεται στον κόσμο της Ηλεκτροκίνησης.
Δελτίο Τύπου