Στις 11 Φεβρουαρίου 1973 ο Βραζιλιάνος παγκόσμιος πρωταθλητής Emerson Fittipaldi με την Lotus-Cosworth 72 κέρδισε στην πίστα του Interlagos τον πρώτο αγώνα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 που διοργανώθηκε στη χώρα του.
Η Formula 1 άρχισε να αγωνίζεται στο Ιnterlagos το 1972, όταν διεξήχθη εκεί ένας αγώνας εκτός πρωταθλήματος, τον οποίο ατυχώς για τους Βραζιλιάνους κέρδισε ένας Αργεντινός, ο Carlos Reutemann. Το πρώτο Grand Prix Bραζιλίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 έγινε πραγματικότητα στις 11 Φεβρουαρίου 1973 και το κέρδισε ο Βραζιλιάνος κάτοικος του Σάο Πάολο Emerson Fittipaldi. Ο ίδιος νίκησε στον αγώνα ξανά την επόμενη χρονιά, αυτή τη φορά με την M23 της McLaren.
Η κατασκευή της πίστας ξεκίνησε το 1938 και τα εγκαίνιά της έγιναν στις 12 Μαΐου 1940. Ο σχεδιασμός της ήταν εμπνευσμένος από αυτοκινητοδρόμια όπως το Indianapolis Motor Speedway στις ΗΠΑ, το Brooklands στην Αγγλία και το Montlhéry στη Γαλλία. Το 1985 μετονομάστηκε σε «Autódromo José Carlos Pace» προς τιμήν του Βραζιλιάνου οδηγού της F1 José Carlos Pace, ο οποίος νίκησε με την Brabham το GP Bραζιλίας του 1975 και σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα δύο χρόνια αργότερα.
O Emerson Fittipaldi κέρδισε το πρώτο GP Bραζιλίας το 1973 oδηγώντας την Lotus 72, με τον Jackie Stewart να φέρνει την Tyrrell στην δεύτερη θέση και τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1967 Denny Hulme να ολοκληρώνει με την McLaren στην τρίτη θέση και να ανεβαίνει στο βάθρο των νικητών, στην τελευταία χρονιά της αγωνιστικής του σταδιοδρομίας. Είναι χαρακτηριστικό πως και οι τρεις πρώτοι της τελικής κατάταξης «φορούσαν» τον V8 κινητήρα της Cosworth, έναν από τους σημαντικότερους στην ιστορία της Formula 1 για ένα εκατομμύριο λόγους. Tις δύο επόμενες θέσεις στην κατάταξη του πρώτου Grand Prix Bραζιλίας, την τέταρτη και την πέμπτη, κατέλαβαν οι Ferrari των Arturo Merzario και Jacky Ickx.
Η Formula 1 το 1973
Τρία ήταν τα αυτοκίνητα που είχαν εκείνη τη χρονιά τη δυνατότητα να νικήσουν και να διακριθούν: η Τyrrell «006», η Lotus «72» και η ΜcLaren «Μ23». Οι Stewart, Fittipaldi, Peterson αναμενόταν να πρωταγωνιστήσουν και αυτό έκαναν. O Fittipaldi στα 25 του ήταν τότε ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία της F1 και φαινόταν ότι θα μπορούσε να το ξανακάνει το 1973. Αλλά μετά από τρεις νίκες σε τέσσερις αγώνες με την 72D, άρχισε να δυσκολεύεται με τη νέα 72E που παρουσιάστηκε στα μέσα της χρονιάς. Αναμφίβολα, ο Stewart επωφελήθηκε από αυτό και κατέκτησε το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, ανακοινώνοντας στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου και την αποχώρησή του από το Σπορ.