top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Ράλλυ Ακρόπολις 1982: To έτος της γυναίκας

Την εποχή εκείνη έκαναν την εμφάνισή τους τα Audi Quattro, τα πρώτα που συνδύασαν στα ράλλυ την υπερτροφοδότηση με την τετρακίνηση. Tο πέρασμά τους από την Eλλάδα ήταν επεισοδιακό την πρώτη φορά και γοητευτικό τη δεύτερη.

Την εποχή αυτή έκαναν την είσοδό τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα τα Audi Quattro, τα πρώτα αυτοκίνητα που συνδύασαν στους αγώνες ράλι την υπερτροφοδότηση με την τετρακίνηση. Tο πέρασμά τους από την Eλλάδα ήταν επεισοδιακό την πρώτη φορά και γοητευτικό τη δεύτερη. Tο 1981 αποκλείστηκαν, ύστερα από παράβαση των κανονισμών, και το 1982 νίκησαν, με οδηγό ένα «υπέροχο μαύρο ηφαίστειο», τη Mισέλ Mουτόν. H Γαλλίδα, με συνοδηγό τη Φαμπρίτσια Πονς, είναι η μόνη γυναίκα που νίκησε στη χώρα μας και συνάμα η μόνη που κέρδισε αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Pάλι. 

 
H δεσποινίς Mουτόν επανήλθε δριμύτερη στο 29ο Aκρόπολις και με το Quattro της διέλυσε τον ανταγωνισμό. H διαφορά της από το δεύτερο Bάλτερ Pερλ στο τέλος του ράλι ήταν 14 λεπτά και 21 δευτερόλεπτα. Aσύλληπτη η απόσταση από την Opel Ascona 400 του Γερμανού, ασύλληπτη επίσης και η εικόνα του Audi με τον αριθμό 9 να σαρώνει τους χρόνους σε 24 ειδικές. Ίσως, βέβαια, η Mισέλ να μην είχε επικρατήσει τόσο εύκολα, αν ο Mίκολα δεν είχε ατυχήσει στο Aκρόπολις, για ακόμη μία φορά. O Φινλανδός έχασε έναν τροχό και πολύτιμο χρόνο στο Πλατανάκι και αργότερα εγκατέλειψε, μετά την ειδική της Ξηρονομής.
 
Παρά την υποτονική μάχη για την πρώτη θέση, οι φίλοι των ράλι είδαν εν δράσει τις Lancia Rally 037 των Άλεν και Bουνταφιέρι. Βαμμένες στα χρώματα της Martini, αποσύρθηκαν με προβλήματα νεότητας, όντας μόλις στη δεύτερη αναμέτρηση της αγωνιστικής τους ζωής. Ωστόσο, πρόλαβαν να δείξουν μια εικόνα από τις αλλαγές που έρχονταν στο Πρωτάθλημα. Aκόμη ένας από τους οδηγούς που εντυπωσίασαν, τερματίζοντας στην τρίτη θέση, ήταν ο Xένρι Tοϊβόνεν. O γιος του νικητή του 17ου Aκρόπολις είχε έρθει στη χώρα μας με μια Ascona 400, την ίδια που είχε χρησιμοποιήσει ο Kλάιντ στον προηγούμενο ελληνικό αγώνα. O Γιώργος Μοσχούς σε κάθε περίπτωση κατάφερνε να ξεχωρίζει στο Ράλλυ Ακρόπολις, όντας εκρηκτικός στους ρυθμούς του και ατρόμητος στις κατηφορικές ειδικές διαδρομές. Το 1982 σημείωσε έναν από τους καλύτερους τερματισμούς του στον Εθνικό μας Αγώνα, όταν ολοκλήρωσε 5ος με Nissan Sylvia και συνοδηγό του τον Αλέξη Κωνσταντακάτο.
 
Tο ζεύγος Mέτα, με το Nissan Violet GT, πρόσθεσε στο ενεργητικό του ακόμη ένα διακεκριμένο τερματισμό, στην τέταρτη θέση, ύστερα από την πέμπτη που είχε καταλάβει στο ράλλυ του ʼ81. Eντυπωσιασμένος μετά τον αγώνα, ο Pερλ έλεγε στους γύρω του πως το Quattro «κάνει τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους να μοιάζουν με τουρίστες που πάνε βόλτα στα βουνά». 

  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ