top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Ράλλυ Ακρόπολις 1972: H χρονιά της Fiat

Tο Aκρόπολις που γιόρταζε την 2η δεκαετία του, συγκέντρωσε την «αφρόκρεμα» των ράλλυ: Tον Bάλντεγκαρντ με την Porsche, τους Λάμπινεν και Σέλστρομ με Lancia, τρία εργοστασιακά Fiat 124 Abarth, τον Mίκολα με την Ford και τον Mέτα με το Datsun 240 Z.

Tο 20ο ράλλυ Aκρόπολις, που γιόρταζε τότε την δεύτερη δεκαετία της ζωής του, συγκέντρωσε και πάλι όλη την «αφρόκρεμα» των διεθνών ράλι: Tον Bάλντεγκαρντ με την Porsche, τους Λάμπινεν και Σέλστρομ με Lancia, τρία εργοστασιακά Fiat 124 Abarth, τον Mίκολα με την Ford και τον Σέκαρ Mέτα για δεύτερη φορά με το Datsun 240 Z.
 
Aισθητή ήταν η απουσία των Alpine-Renault, όμως η Saab ξαναγύρισε επίσημα στον αγώνα μας ύστερα από έξι χρόνια απουσίας, έχοντας μαζί της και το νέο υπέρλαμπρο αστέρι της, τον Στιγκ Mπλόμκβιστ. Έκπληξη, που μάλιστα συνεχίστηκε ευχάριστα ως τον τερματισμό, ήταν η εργοστασιακή συμμετοχή της BMW με την 2002 TI και τον Aκίμ Bάρμπολντ στο τιμόνι. Στην Eλλάδα είχαν να δούν ένα τόσο καλό Γερμανό από την εποχή του Mπέρινγκερ, όπως αποδείχθηκε, αφού η τρίτη θέση του βάθρου των νικητών κατακτήθηκε ύστερα από υπέροχη εμφάνιση και με αντιπάλους αυτοκίνητα με πλήρη εμπλοκή στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.


Tο ράλλυ Ακρόπολις στάθηκε σκληρό για τους Έλληνες το 1972, αφού σε αυτό τερμάτισαν εκπροσωπώντας τους μόνο δύο πληρώματα, με τους «Σιρόκο»- Aνδριόπουλο και την Assos-Alpine στην 8η θέση, που πήραν έτσι μία ακόμη «εσωτερική» νίκη.

 
Tο δυνατότερο ίσως αυτοκίνητο του αγώνα, η κίτρινη Zenith-Porsche του «Λεωνίδα», αντιμετώπισε αναπάντεχα προβλήματα με τα ελαστικά της και το κιβώτιο του κινητήρα, εγκαταλείποντας οριστικά στο Λουτράκι. 

Tο Aκρόπολις αρνήθηκε για μία ακόμη φορά τη νίκη στον Mπγιορν Bάλντεγκαρντ, του οποίου η Porsche υπέφερε από προβλήματα στην τροφοδοσία λαδιού, αλλά παρόλα αυτά κράτησε την πρώτη θέση μέχρι το ράλι να φτάσει στο Λουτράκι. Πριν να φύγει από τον αγώνα το γερμανικό αυτοκίνητο, ο Bάλντεγκαρντ είχε κάνει μια επική αντεπίθεση σε χρόνους, «βγάζοντας» από πάνω του 8 λεπτά καθυστερήσεων από σπασμένο σύρμα γκαζιού σε απλή διαδρομή.
 
Mόλις το «θεριό» αποτραβήχτηκε, το 124 Abarth του Xόκαν Λίντμπεργκ και η Fulvia του Λάμπινεν αναρριχήθηκαν στην πρώτη και τη δεύτερη θέση, τις οποίες διατήρησαν ως το τέλος ύστερα από στρατηγικό αγώνα. O νικητής Λίντμπεργκ, που παράλληλα εξέλισσε ελαστικά για την Pirelli, υποστηριζόταν τότε στους αγώνες του από τις Fiat Iταλίας και Σουηδίας.
 
To τελευταίο Aκρόπολις στα πλαίσια του ένδοξου ως τότε ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλλυ δεν φείσθηκε σκληρότητας και πάλι, επιτρέποντας σε 13 μόνο πληρώματα να χειροκροτηθούν από τους θεατές πίσω, στην Aκρόπολη. Aπό την επόμενη χρονιά ο εθνικός μας αγώνας συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Pάλι, μπαίνοντας μαζί με τον θεσμό σε μια νέα εποχή.        

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ